Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@09:17:02 GMT

وزیر دفاع هند از روی عرشه ناو به پاکستان هشدار داد

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۸۶۲۷۷

به گزارش فارس، وزیر دفاع هند یکشنبه با تأکید بر آمادگی بالای نیروهای مسلح این کشور، به طور غیر مستقیم به «پاکستان» هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «رجنات سینگ» وزیر دفاع هند پس از بازدید از یک رزمایش دریایی و تماشای حرکات ورزشی پرسنل نیروی دریایی این کشور در ناو هواپیمابر «ویکرامادیتیا» به اظهار نظر در زمینه آخرین تحولات نظامی مرتبط با پاکستان پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع هند در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: «تهدید اقدام‌های تروریستی در سواحل هند به قوت خود باقی است و یک کشور همسایه درگیر اقدامات ناشایست برای بی‌ثبات کردن هند است. هر کشوری در جهان باید امنیت کافی داشته باشد. ما نمی‌توانیم احتمال (تهدیدهای تروریستی) را رد کنیم. »

هند و پاکستان از قدرت‌های اتمی جهان، بعد از استقلال از انگلیس در سال ۱۹۴۷، بر سر کنترل منطقه «کشمیر» تنش دارند. کنترل این منطقه دلیل اصلی تنش این دو کشور و بروز سه جنگ و درگیری‌های بی‌شمار نظامی و دیپلماتیک شده است. این دو کشور در ماه‌های گذشته همدیگر را به ایجاد ناآرامی متهم کرده‌اند.

ناو هواپیمابر هند

 

به نوشته اسپوتنیک، وزیر دفاع هند در ادامه گفت که دهلی نو به توان نیروی دریایی این کشور در تضمین امنیت دریایی اطمینان کامل دارد.

وزیر دفاع هند افزود که این کشور مصمم است از تکرار حملات توسط «تروریست‌های مستقر در پاکستان» جلوگیری کند. اشاره وی به انفجاری است که در نوامبر (آبان) ۲۰۰۸ در بمبئی رخ داد و به کشته شدن ۱۶۶ تن و زخمی شدن بیش از ۳۰۰ شهروند منجر شد.

هند شنبه نیز مدعی شد که یک نظامی هندی به همراه چند پرسنل دیگر این کشور هفته گذشته حین گشت‌زنی در مرزها با پاکستان از سوی نیروهای پاکستانی هدف قرار گرفتند

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۶۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز گفت که در صورت دستیابی به توافق درباره تبادل اسرا، انجام عملیات نظامی در رفح به تعویق می افتد.

این اظهارات کاتس در حالی بیان شد که گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی حماس، امروز ویدئویی را از دو اسیر صهیونیست منتشر کرد که طی آن این دو نفر هشدار دادند حملات نظامی اسرائیل به نوار غزه باعث آزادی ما نخواهد شد، بلکه جان ما را به خطر خواهد انداخت.

در پی انتشار این فیلم، خانواده‌های اسرای صهیونیست در نزد مقاومت فلسطین به کابینه رژیم صهیونیستی هشدار دادند که یورش به رفح به اسارت بیشتر صهیونیست‌ها یا مرگ آن‌ها در اسارت منجر خواهد شد و این رژیم بایستی بین یورش به رفح یا بازگرداندن اسرا یکی را انتخاب کند.

آن‌ها گفتند که کوتاهی کابینه در حق ربوده‌شدگان، جنایت کابینه علیه شهروندان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی
  • طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر
  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • تاکید پاکستان بر توقف جنگ غزه و حل مساله فلسطین در اجلاس سازمان شانگهای
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • اظهارنظر وزیر دفاع پاکستان درباره خط لوله گاز با ایران
  • وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند
  • سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است