Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت»، در این جلسه که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، دولت مقرر کرد تمامی دستگاه ها براساس رویکردهای جدید، بودجه خود را پیشنهاد دهند.

موضوعات برنامه محور شدن بودجه، تنظیم موافقتنامه بودجه در هنگام تدوین لایحه، بودجه دوسالانه، شفاف سازی عملیات فرابودجه ای، تقویت نظام بودجه ریزی استان ها، کاهش هزینه ها و حذف ارقام و برون سپاری بخش خدماتی که قابل واگذاری به بخش خصوصی می باشد، از جمله رویکردهای لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شایان ذکر است، بخشنامه بودجه ۱۳۹۹ کل کشور امروز از سوی رییس جمهور به تمامی دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.

** گزارش وزارت آموزش و پرورش از روند بازسازی فضاهای آموزشی خسارت دیده از زلزله کرمانشاه در سال ۹۶

در ادامه جلسه امروز هیئت دولت، وزارت آموزش و پرورش گزارشی از اقدامات این وزارتخانه در احداث، بازسازی و نوسازی فضاهای آموزشی خسارت دیده از زلزله سال ۱۳۹۶ در استان کرمانشاه، به هیئت وزیران ارایه داد.

براساس این گزارش، بر اثر زلزله آبان ماه ۱۳۹۶ در استان کرمانشاه، تعداد ۷۸ واحد آموزشی تخریب شد که به همت خیرین مدرسه ساز و همکاری استان‌های معین، احداث ۱۹۰ واحد آموزشی در دستور کار قرار گرفت که از این تعداد، در مهر ماه جاری کار احداث ۱۴۵ واحد آموزشی به اتمام رسید و بهره برداری از آن‌ها آغاز شد. این اقدام ارزنده، سرانه متوسط فضا‌های آموزشی استان کرمانشاه را به میزان ۷۰ سانتی متر نسبت به قبل از زلزله بهبود بخشید.

هیئت وزیران از مشارکت مؤثر و ارزشمند همه خیرین و بویژه خیرین مدرسه ساز تشکر و قدردانی کرد.

** گرامیداشت روز آتش نشان و ایمنی در جلسه امروز هیئت دولت

هیئت وزیران در جلسه امروز خود همچنین با اشاره به روز گذشته که به عنوان روز آتش نشان و ایمنی نامگذاری شده است، یاد شهدای آتش نشان جنگ تحمیلی در اطفاء حریق پالایشگاه های آبادان در آغاز جنگ و نیز شهدای آتش نشان در اطفاء حریق ساختمان پلاسکو  را گرامی داشت.

دولت همچنین بر اجرای توصیه های سیاستی هیئت ویژه منسوب رییس جمهور در آسیب شناسی واقعه حریق ساختمان پلاسکو تأکید کرد.

** گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مناسبت روز جهانی ناشنوایان

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی ناشنوایان، گزارشی به هیئت وزیران ارایه داد.

تأکید بر ضرورت مناسب سازی محیط ها و اماکن و اجرای مصوبات شورای عالی شهرسازی و اقدامات مناسب سازی شهرداری ها، از جمله مسائل مطرح شده در گزارش مذکور بود.

توجه ویژه به امر غربالگری به عنوان یکی از اقدامات مهم پیشگیرانه نیز به عنوان یکی از مسائل مهم، مورد تأکید دولت قرار گرفت.

** ایران و روسیه در حوزه بین المللی اطلاعات با یکدیگر همکاری می کنند

هیئت وزیران با صدور مجوز امضای موقت موافقتنامه همکاری در حوزه بین المللی اطلاعات بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه موافقت کرد.

موافقتنامه یاد شده با هدف تأمین صلح، امنیت و ثبات بین المللی و به منظور جلوگیری از لطمه زدن به حاکمیت و امنیت دولت ها و دخالت در امور داخلی آنها و جلوگیری از نقض مصونیت زندگی خصوصی شهروندان و اهمیت هرچه بیشتر برای امنیت بین المللی اطلاعات به عنوان یکی از عناصر اصلی نظام امنیت بین المللی بین دو کشور منعقد شده است.

** موافقت دولت با امضای موقت موافقتنامه کشورهای ساحلی دریای خزر در زمینه گردشگری

دولت در ادامه، به وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اجازه داد نسبت به انجام مذاکره و امضای موقت موافقتنامه کشورهای ساحلی دریای خزر در زمینه گردشگری اقدام نماید.

انعقاد موافقتنامه فوق با تأکید بر اهمیت توسعه گردشگری در دولت های ساحلی دریای خزر و اظهار تمایل به ترغیب شناخت بیشتر میراث تاریخی و فرهنگی بین دولت های جمهوری اسلامی ایران، آذربایجان، جمهوری قزاقستان، فدراسیون روسیه و ترکمنستان صورت می گیرد.

** تصویب لایحه پروتکل اصلاحی اساسنامه مؤسسه منطقه ای استانداردسازی، ارزیابی انطباق، تأیید صلاحیت و اندازه شناسی سازمان همکاری اقتصادی

هیئت وزیران به پیشنهاد سازمان ملی استاندارد ایران، لایحه پروتکل اصلاحی اساسنامه مؤسسه منطقه ای استانداردسازی، ارزیابی انطباق، تأیید صلاحیت و اندازه شناسی سازمان همکاری اقتصادی (ریسکام) را به تصویب رساند.

به موجب اصلاح اساسنامه یاد شده، نهاد میزبانی در ارتباط با مدیریت فنی اندازه شناسی از کشور قزاقستان به کشور پاکستان تغییر یافته است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۶۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطا می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیرحسین میرآبادی، رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد داش‌بنیان ریاست‌جمهوری، بیان کرد: حوزه سلامت متشکل از صنایع تجهیرات پزشکی و دارو یکی از موضوعات جذاب همکاری های بین المللی بوده و همواره در تعاملات بین المللی شاهد طرح همکاری از سوی کشورها در مذاکرات هستیم.

میرآبادی در همین راستا ادامه داد: نکته بسیار مهمی که در شعار سال بارها و به صورت شفاف مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته مساله رشد تولید در سال جدید است. بی تردید، تولید نیازمند بازار است و زمانی رشد و جهش اتفاق می افتد که بازارهای بزرگتری داشته باشیم.

وی درباره اهمیت بازارهای بین‌المللی افزود: تولیدکنندگان برای افزایش ظرفیت های تولیدی خود همواره به دنبال بازار فروش محصولات شان هستند که دراین میان بازارهای بین المللی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است چرا که ورود یک محصول به بازار بین المللی مستلزم شرایطی هچون استاندارهای خاص، کیفیت ویژه، خدمات پس از فروش و ضمانت  است و حتی در بعد طراحی صنعتی و زیبایی هم باید استانداردهایی را احصا کند. 

میرآبادی ادامه داد:  فارغ از این، سبد محصولاتی که در بازارهای بین المللی ارائه می شود، سبد بزرگتری خواهد بود و شانس موفقیت در شکل گیری تعاملات اقتصادی بالاتر خواهد رفت.

رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی درخصوص ایجاد فضاهای بین‌المللی برای شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: اگر بتوانیم برای شرکت‌های حوزه تجهیزات پزشکی، فضایی را جهت حضور فعال تر در عرصه بین المللی فراهم کنیم در حقیقت با دسترسی آنها به بازارهای جدید عملا عرصه را برای افزایش تولید این شرکت ها هموارتر خواهیم کرد و از طرفی الزامات بازار ایجاب می کند که شرکت‌های تولیدی کیفیت محصولات را ارتقا داده و نتیجه اولیه آن بهبود وضعیت اقتصادی شرکت‌ها و در نهایت کمک به اقتصاد دانش بنیان کشور است. 

میرآبادی ادامه داد: به همین منظور در تعاملات با کشورهای مختلف، ورود به حوزه های سلامت و تجهیزات پزشکی را دستور کار قرار دادیم که پیشتر آن کشورها مورد توجه قرار نمی‌گرفتند و بررسی های ما نشان داده بیشتر آنها جذاب، بزرگ و دارای فرصت‌های طلایی هستند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه ایران هلث به عنوان بزرگترین رویداد کشور در حوزه تجهیزات پزشکی یکی از محفل‌های موثر برای توسعه همکاری ها و ایجاد تعاملات بین المللی مبتنی بر فناوری های حوزه سلامت است، افزود: این سازمان با دعوت از مهمانان خارجی برای حضور در نمایشگاه و همچنین پشتیبانی از شرکت‌های دانش بنیان کوشیده تا زمینه را برای شکل‌گیری ارتباطات خارجی و ورود شرکت ها به بازارهای صادراتی جدید  از رهگذر تعامل با دستگاهای مختلفی که در حوزه بین الملل کار می‌کنند، هموار کند.

میرآبادی به یکی دیگر از حوزحمایتی این سازمان اشاره کرد و گفت: دیگر از حوزه های حمایتی و تقویت بعد بین المللی این سازمان، اعطای امتیاز ویژه و اولویت به شرکت‌های برتر حاضر در نمایشگاه ایران‌هلث در برنامه های اعزام به خارج از کشور در سال جاری در قالب اعزام‌های مستقل یا حضور در پاویون ایران در نمایشگاه های خارجی خواهد بود. ایران هلث به عنوان مهمترین رویدادی که در حوزه تجهیزات پزشکی برگزار می‌شود بستر بسیار خوبی برای تعامل با فعالان اقتصادی این حوزه است و مشارکت در نمایشگاه قطعا ارزش افزوده ای را برای شرکت‌ها به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه جامع علمی کاربردی
  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطا می‌شود
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه‌های عراق
  • طاها:سازمان همکاری اسلامی به تعامل با افغانستان ادامه می‌دهد
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
  • وزیران تندرو کابینه اشغالگر حمله فوری به رفح را از نتانیاهو درخواست کردند