Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@03:33:34 GMT

روند رو به رشد جرایم ناشی از نفرت در آمریکا

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۸۶۵۴۲

روند رو به رشد جرایم ناشی از نفرت در آمریکا

جرایم ناشی از نفرت در سراسر آمریکا به شدت رو به رشد است و بنابر گزارش رسانه‎های محلی این نوع از جرایم در منطقه اورنج کانتی کالیفرنیا طی چهار سال گذشته با افزایش چشمگیری روبرو بوده است.

به گزارش مشرق، رفتارهای نژادپرستانه و جرایم ناشی از نفرت در سراسر آمریکا رو به رشد بوده و سالانه شمار بسیاری را قربانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
نتایج گزارشی که به تازگی منتشر شد نشان می‌دهد که شمار جرایم کینه توزانه در منطقه " اورنج کانتی " کالیفرنیا طی ۴ سال گذشته افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

بازهم تیراندازی در آمریکا و کشته شدن شهروندان بی‌گناه بحران حمل گسترده سلاح در آمریکا


 
افزایش جرایم ناشی از نفرت

به گزارش پایگاه اورنج کانتی رجیستر، آمارها نشان می‌دهد ۶۷ مورد جرایم مرتبط با نفرت در سال گذشته در این منطقه به ثبت رسیده است این حوادث به عنوان اقدامات غیر جنایی تعریف شده‎اند که برای ابراز نفرت و کینه از گروه خاصی صورت می‌گیرد.


 
سنگین‌ ترین جرم‎ها در این منطقه که جرایم کینه توزانه بودند از مواردی هستند که در این گزارش جدید مورد بررسی قرار گرفتند.

در این گزارش آمده است که در حدود ۴۲ درصد از جرایم کینه توزانه که در سال گذشته در اورنج کانتی به ثبت رسید ناشی از نفرت نژادی و قومیتی بوده است.
 
۳۴ درصد از این جرایم به دلیل تحمل نکردن اعتقادات گروه‌های مذهبی صورت گرفته است.

پیتر لوی، از مسئولان محلی اورنج کانتی و لانگ بیچ می‌گوید، " نتایج گزارش‌ها بازتابی از آن چیزی است که در سراسر آمریکا و جهان رخ می‌دهد.
 
شهروندان آمریکایی لاتین و خاورمیانه

در واقع آن چیزی که به مدارس و سازمان‌ها در آمریکا گزارش می‌شوند تنها بخش کوچکی از این معضل اجتماعی بزرگ به شمار می‌آید.

کمیسیون روابط انسانی آمریکا گزارش داده که بزرگ‌ترین جرایم ناشی از نفرت در سال گذشته جمعیت شهروندان لاتین تبار و خاورمیانه‎ای تبار را هدف قرار گرفته بود.

به طور کلی، گزارش کمیسیون روابط انسانی منطقه اورنج کانتی اشاره می‌کند که یافته‌های آن با اعداد ارائه شده توسط دادگستری کالیفرنیا مبنی بر اینکه در سال ۲۰۱۸ کاهش ۲.۵ درصدی جرایم ناشی از نفرت را نشان می‌داد متفاوت است.

افزایش دستگیری‌های عاملان جرایم ناشی از نفرت منجر به افزایش پیگیری‌های بیشتر جرایم کینه توزانه می‌شود.


سال گذشته از دادستان منطقه اورنج کانتی خواسته شد تا پرونده ۳۲ مورد از این جرایم را مورد بررسی قرار دهد. اما در نهایت تنها برای ۲۵ مورد از این جرایم پرونده تشکیل شد و ۳ پرونده دیگر در حال پیگیری است.

جرایم ناشی از نفرت به عنوان اقدامات جنایی تعریف شده که با انگیزه‌های مختلفی همانند جنسیت، ملیت، نژاد، مذهب و گرایش جنسی و یا ناتوانی صورت می‌گیرد. در سال گذشته شایع‌ترین این نوع از جرایم با ۲۱ درصد خرابکاری و ۱۳ درصد با آزار و اذیت همراه بوده است.

جرایم کینه توزانه و ناشی از نفرت در سراسر آمریکا روند صعودی داشته و گروه‌های اقلیتی و رنگین پوستان بیشترین قربانی این نوع از جرایم در این کشور هستند.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو کنفرانس افق نو تحولات یمن آمریکا اورنج کانتی نژادپرستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۶۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتاد و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه

روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که سامانه‌ پدافند هوایی این کشور ۶ موشک دوربرد موسوم به «اتکمز» ساخت آمریکا و ۲ بمب هوایی هدایت‌شونده «هامر» که اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته پرتاب کرده بود را سرنگون کرده است.

 وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ۱۰ هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی، ۶ فروند موشک تاکتیکی «اتکمز» (ATACMS) ساخت ایالات متحده و ۲ بمب هوایی هدایت‌شونده «هامر» (Hammer) ساخت فرانسه توسط پدافند هوایی روسیه سرنگون شدند.

طبق این گزارش، وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود اشاره‌ای نکرده است که این موشک‌ها به سمت کدام مناطق شلیک و در کجا هدف قرار گرفته‌اند.

با این حال، سرگئی آکسیونوف فرماندار منطقه کریمه اعلام کرد که موشک‌های اتکمز بر فراز این شبه جزیره سرنگون شدند.

آکسیونوف در پیام‌رسان «تلگرام» عکسی را منتشر کرده است که مهمات فرعی منفجر نشده موشک‌های اتکمز را نشان می‌دهد.

یک مقام آمریکایی هفته گذشته اعلام کرد که واشنگتن در هفته‌های اخیر مخفیانه موشک‌های دوربرد اتکمز را به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی ۳۰۰ میلیون دلاری برای اوکراین که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا آن را تایید کرد، به کی‌یف فرستاده است.

ارسال موشک‌های اتکمز با برد تا ۳۰۰ کیلومتر برای اوکراین، موضوعی بود که ماه‌ها در دولت بایدن مورد بحث قرار گرفته بود.

 

دیگر خبرها

  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه
  • قیمت طلا باز هم تکان خورد/ قیمت جدید طلا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • استولتنبرگ: آمریکا و متحدان اروپایی فقط وعده کمک به اوکراین داده‌اند
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • زاگرس برای سومین ماه روند صعودی فروش را حفظ کرد
  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه