Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، تقی رستم وندی در جلسه کار گروه اجتماعی استان سمنان که همزمان با شامگاه یکشنبه در استانداری برگزار شد ضمن بیان اینکه بر اساس مشاهدات و پژوهش های بین المللی ، روند جهانی آسیبهای اجتماعی رو به گسترش است ، بیان داشت:  مباحث مرتبط با تحریم و شوکهای حاصل از آن یکی از دغدغه های مردم می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  بر اساس آمارهای جهانی ، یک‌ میلیارد و چهارصد میلیون نفر در سراسر جهان از اختالاط خلقی و روانی رنج می برند. از سوی دیگر رشد شاخص آسیبهای اجتماعی در کشورهای پیشرفته اروپایی و آمریکایی ، زنگ خطر را در سایر  کشورها نیز به صدا در آورده است.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه بین فقر و محرومیت و آسیبهای اجتماعی رابطه مستقیم وجود دارد، تاکید کرد: وضعیت اقتصادی افراد هر جامعه ، موجب افزایش یا کاهش سرقت و خشونت خواهد شد لذا خوشبختانه شاخص های اقتصادی استان سمنان در مقایسه با برخی استانهای دیگر از وضعیت مطلوب تری برخوردار است.‌

رستم وندی با بیان اینکه آسیبهای اجتماعی ، حوزه اقتصاد کشور را نیز در گیر خود نموده است، تاکید کرد: ۱۱ درصد تولید ناخالص کشور یعنی معادل۱۷۰ هزار میلیارد تومان صرف مبارزه با تبعات مواد مخدر می شود  لذا عدم توجه به آسیبهای اجتماعی منجر به چالش های سیاسی و امنیتی برای کشور می شود از سوی دیگر از دیدگاه کارشناسان اجتماعی کشور ، نگاه اخلاقی به موضوع آسیبهای اجتماعی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: باید به منظور کاهش آسیبهای اجتماعی بر روی گلوگاه ها متمرکز شویم و یکی از مهمترین گلوگاه ها، خانواده است و لذا تلاش کرده ایم تا آموزش های پیش از ازدواج را جدی بگیریم از طرف دیگر مشاوره های قبل از طلاق نیز با ایجاد سامانه تصمیم در ۲۲ استان اجرا شده است که ابتکار مثبتی بود و خوشبختانه طی دو سال اخیر ، نتایج خوبی را به همراه داشته است.‌

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: شاخص طلاق کشور ۲.۱ درصد است که با اقدامات انجام شده در سراسر کشور شاهد ثابت ماندن این شاخص می باشیم که این مهم نشانه تاثیر گذاری تلاش تمام دستگاه ها است.

رستم وندی با باین اینکه باید همگی همت نماییم تا برنامه ای تدوین شود تا بصورت ویژه از خانواده زندانیان حمایت گردد، گفت:۲۵ هزار نفر خانوادهای زندانیان تحت پوشش برنامه های حمایتی هستند.

وی در ادامه گفت: یک میلیون نفر از دانش آموزان کشور در معرض آسیبهای اجتماعی قرار دارند و لازم است اقدامات جدی جهت رفع این تهدیدات به انجام رسد از سوی دیگر روند ایجاد شده در حوزه آسیبهای اجتماعی در برخی مدارس و دانشگاه ها موجب ایجاد دغدغه ی خاطر برای مسئولان گردیده است.

معاون وزیر کشور گفت: الگوی محله محوری ارائه شده از سوی استان سمنان قابلیت گسترش به تمام کشور را دارد و لازم است تا مسئولان دفتر اجتماعی استان سمنان نتایج این کار را جمع بندی و برای وزارت کشور ارسال کنند. دولت به تنهایی توان مبارزه با تمام آسیب‌های اجتماعی کشور را ندارد و کلید این معما و گره گشای مشکلات این حوزه ، رجوع به مردم و استفاده از ظرفیت خیران است.

رستم وندی گفت: استان سمنان با توجه به حاکم بودن فضای فرهنگی و مذهبی و بافت سنتی موجود در آن ،  این ظرفیت را دارد که بعنوان یک استان پایلوت در اجرای طرح های حوزه کاهش آسیبهای اجتماعی معرفی شود.

وی افزود: همچنین بر اساس توافق انجام شده با وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بهزیستی کشور ، نظام مراقبت روانی و اجتماعی کشور با هدف پایش ، غربالگری و درمان آسیبهای اجتماعی ایجاد می شود.‌

کد خبر 4732468

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان امور اجتماعی کشور وزارت کشور سمنان هفته دفاع مقدس اربعین 98 قزوین بوشهر اربعین حسینی شیراز اجلاس جاده ابریشم شهرکرد گرگان دفاع مقدس جنگ تحمیلی بیرجند خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۶۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف ۲۵هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی ۲۵هزار لیتر فرآورده‌های نفتی قاچاق در بازرسی از ۲ دستگاه تریلی کشف و توقیف کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سرهنگ یدالله دهقان با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و سوخت، مأموران پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی هنگام گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی استان به 2 دستگاه تریلی مشکوک شده جهت بررسی بیشتر آنها را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضایی در بازرسی خودروها، مقدار 25 هزار لیتر فرآورده‌های نفتی قاچاق و خارج از شبکه توزیع به‌ارزش 10 میلیارد ریال کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: ماموران در این رابطه 2 نفر متهم دستگیر کردند که با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند. 

دهقان از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت‌های غیرقانونی، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه 096300  به پلیس امنیت اقتصادی اطلاع دهند تا برخورد قانونی با متخلفان صورت گیرد

کشف بیش از یک میلیارد ریال انواع کالای خارجی قاچاق در نهبندان  

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان نیز از کشف انواع کالای خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و هفتاد میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ حسین عرب اظهار داشت: مأموران ایست و بازرسی سهل آباد شهرستان نهبندان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند. 

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از اتوبوس مسافربری تعدادی لپ‌تاپ و تبلت خارجی، چرخ خیاطی و انواع پارچه خارجی قاچاق کشف کردند که ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر یک میلیارد و هفتاد میلیون ریال  برآورد شده است. 

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان اظهار داشت: ماموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد. 

عرب خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز، یکی از راهبردهای عملیاتی پلیس در پیشبرد اهداف ماموریتی فرماندهی انتظامی در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور محسوب می‌شود و در این زمینه همراهی و همکاری تمام نهادها و بخش‌ها با نیروهای انتظامی ضروری است. 

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • تهران بیشترین زندانی غیرعمد را دارد
  • ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته/ تلاش برای احیای واحدی‌های راکد
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • برای تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی در کشور چه باید کرد؟
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • کشف و توقیف ۲۵هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی