Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@10:17:40 GMT

راه‌اندازی دانشگاه مشترک ایران و ترکیه

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۸۶۸۴۳

به گزارش فارس از تبریز محمدرضا پورمحمدی امروز در دیدار جمعی از اساتید رشته‌های الهیات و فلسفه اسلامی دانشگاه‌های ترکیه با وی، به پیوندهای عمیق و تاریخی ایران و ترکیه اشاره کرد و  اظهار داشت: رهبران دو کشور برای توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف و تعمیق روابط بین دولت‌ها و ملت‌ها اراده جدی دارند.

وی راه‌اندازی یک دانشگاه مشترک بین ایران و ترکیه را از جمله برنامه‌های دو کشور برای توسعه همکاری‌ها عنوان کرد و گفت: باید در کنار مناسبات سیاسی و اقتصادی، دیپلماسی علمی و فرهنگی نیز در دستور کار همکاری‌ها قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه کشورهای همسایه و مسلمان باید در روزهای سخت در کنار هم باشند، افزود: ایران و ترکیه در جغرافیای جهان اسلام همواره به عنوان کشورهای دوست و برادر بوده‌اند.

وی با تأکید بر تقویت مناسبات علمی و فرهنگی دو کشور از طریق همکاری‌های دانشگاهی و رفت‌وآمد اساتید و دانشجویان، گفت: دانشگاه تبریز در توسعه مناسبات علمی ایران و ترکیه نقش محوری دارد و با توجه به قرارداد این دانشگاه با دانشگاه ایغدیر در قالب پروتکل مولانا، تبادل استاد و دانشجو و ایجاد فرصت‌های مطالعاتی در دستور کار قرار دارد.

پورمحمدی با اشاره به فعالیت 15 مرکز علمی و دانشگاهی در تبریز، گفت: این مراکز فعالیت‌های خوبی در حوزه فلسفه و الهیات دارند و امیدواریم زمینه همکاری آنها با دانشگاه‌های ترکیه فراهم شود.

در این دیدار که اساتید رشته‌های الهیات و فلسفه اسلامی از 30 دانشگاه ترکیه در آن حضور داشتند، تعدادی از اساتید به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص همکاری‌های علمی و دانشگاهی دو کشور ایران و ترکیه پرداختند.

حسن شعبانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز با اشاره به زمینه‌های همکاری بین دانشگاه‌های تبریز و ترکیه، گفت: ظرفیت‌ها و اراده لازم برای توسعه مناسبات در این زمینه مهیاست.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۶۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اعلام کرد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سفر به جمهوری تاجیکستان، با وزیر تندرستی این کشور  درمورد توسعه همکاری‌های مشترک با راه اندازی دفتر همکاری‌های علمی_دانشگاهی، دیدار و گفتگو کردند.
در این نشست که در وزارت تندرستی تاجیکستان و با همراهی سفیر ایران در جمهوری تاجیکستان برگزار شد، پیرامون راه‌های توسعه همکاری‌های دو جانبه همفکری شد.
در ادامه این ملاقات، دفتر اختصاصی همکاری‌های علمی-دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان، در ساختمان وزارت تندرستی افتتاح شد.
معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این خصوص اظهار داشت: افتتاح این دفتر که نشان دهنده اعتماد طرف تاجیک به توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، روابط دو جانبه را با شتاب بیشتری توسعه می‌دهد.
دکتر سید حسن سراج راه اندازی این دفتر را فرصتی برای برنامه ریزی، هماهنگی و پیگیری موضوعات مورد علاقه دو طرف دانست.
در پایان برنامه‌های روز دوم سفر، وزیر تندرستی جمهوری تاجیکستان، نشان ملی تاجیکستان را به دکتر مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعطا کرد.

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز