Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال سیاسی گفت: طرح موضوع ابتکار صلح هرمز و تشکیل یک هیئتی متشکل از کشورهای حاشیه‌ای هرمز به همه کشورهایی که حق نظارت و اداره بر مرزهای آبی و خاکی خود را دارند کمک ‌می‌کند تا دست بیگانگان را از این محدوده کوتاه کنند.

ابراهیم نکو در گفت‌و گو با ایسنا، در ارتباط با دستاوردهای سفر رئیس جمهور به نیویورک برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، اظهار کرد: برخلاف برخی که انتقاداتی به سفر کردن رئیس جمهور دارند؛ من نگاه دیگری دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر من  ایران امسال یک نوع حضور کم سابقه‌،‌ پررنگ و مقتدرانه ای در سازمان ملل داشت.

وی ادامه داد: هم رئیس جمهور و هم همراهان ایشان دیدارهای مهمی داشتند که در جهان دیپلماسی بسیار حایز اهمیت است. حضور رئیس جمهور ایران در سازمان ملل و دیپلماسی فعالانه‌ای که با روئسای جمهور و عالی رتبگان غربی و غیر غربی داشت در مقابل تلاش برخی کشورها برای منزوی کردن ایران بسیار مهم است؛ چرا که این حضور فعال، حقانیت جمهوری اسلامی ایران را به خوبی نمایان کرد.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی سپس گفت: از سوی دیگر این حضور فعال اصلی‌ترین دفاع جمهوری اسلامی ایران از حق و حقوق مردم کشورش در مقابل تهدیدها و تحریم‌های آمریکایی‌ها بود .

وی با اشاره به ارایه طرح  صلح هرمز از سوی رئیس جمهور ایران گفت:  صلح هرمز و تشکیل یک هیئتی متشکل از کشورهای حاشیه‌ای هرمز به همه کشورهایی که حق نظارت و اداره بر مرزهای آبی و خاکی خود را دارند کمک ‌می‌کند تا دست بیگانگان را از این محدوده کوتاه کنند.

 نکو سپس گفت: در این طرح نوین و مهم هشدارهایی نهفته است، که غربی‌ها حق دخالت در امور منطقه‌ای ما را ندارند. همچنین باید گفت این طرح هشداری به کشورهایی است که در منطقه هرمز منافع مشترک دارند ؛ در واقع به آن‌ها هشدار داده شد عمل و سیاست آنان نباید موجب حضور استکبار جهانی در منطقه ما بشود.

وی در پایان گفت: برخی‌ها در داخل کشور خودمان  احساس می‌کنند رئیس جمهور باید ادبیاتی همچون ادبیات چندش‌آور ترامپ را  می داشت؛ اما به نظرم روحانی هم شان و جایگاه ملت ایران را به نمایش گذاشت و هم تدبیر نظام جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان نشان داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل ابتکار صلح هرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۷۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی از روند طرح های در دست اجرای حوزه انتخابیه خود دیدن کردند.

عباس کودرزی؛ نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی در بازدید از طرح توسعه بیمارستان کوثر این شهرستان گفت: این طرح به زودی به بهره برداری می رسد.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی به اتفاق ویز بهداشت از طرح های بهداشتی و درمانی این شهرستان دیدن کرد و خواستاز تسریع در تکمیل این طرح ها شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش
  • نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه‌های تهران با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی
  • امیرعبداللهیان: ایرانیانی که نگران تردد خود به ایران هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد، از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • ایران قوی مدیون خون شهدا
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند.
  • سفر همسر رئیسی به پاکستان / اهدای دکتری افتخاری (+ عکس)