Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:07:32 GMT

اجرای طرح چشمه تعاون در کردستان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۸۷۶۷۴

اجرای طرح چشمه تعاون در کردستان آغاز شد

علی اصغر عباسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شناسایی و جذب تعاونی‌ها برای ارائه خدمات بیشتر، افزایش سطح همکاری با تعاونی‌ها، شناسایی دقیق‌ نیاز تعاونی‌ها، بررسی راه‌های گسترش همکاری‌های متقابل و فعال ‌سازی و تقویت بنیه مالی و اعتباری تعاونی‌ها از جمله اهداف این طرح است.

وی اضافه کرد: به منظور اجرای هرچه بهتر طرح، نرم‌افزاری اختصاصی طراحی شده است که برای پیگیری آنلاین مراحل پیشرفت طرح درسطح کشور و شعب تابعه استفاده می‌گردد و نتایج آن درتدوین سیاست‌ها و برنامه‌های آتی قابل بهره‌برداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون تعاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآورشد: اجرای این طرح علاوه بر تقویت تعاونی‌های فعال موجب بازگشت تعاونی‌های راکد به چرخه اقتصادی نیز می‌شود که در این راستا این اداره کل در حال شناسایی تعاونی‌های راکد استان است.

وی تقویت تعاونی‌ها در شرایط کنونی اقتصادی را گامی مهم برای کاهش مشکلات اقتصادی اعلام کرد و افزود: طرح چشمه تعاون نگاهی مثبت در این زمینه است که در صورت اجرایی شدن اهداف این طرح می‌توان به پررنگ شدن نقش تعاونی‌ها در اقتصاد کشور کمک کند.

عباسی با بیان اینکه تعداد اعضای این تعاونی‌های ۲۰۵ هزار نفر است، افزود: ۴۱ درصد اعضای تعاونی‌های استان را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به ممنوعیت عضویت افراد حقوقی دولتی در شرکت‌های تعاونی یادآور شد: طبق ماده ۸ قانون تعاون، اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی غیردولتی، می‌توانند در شرکت تعاونی عضو شوند و اشخاص حقوقی دولتی به عضویت شرکت تعاونی پذیرفته نمی‌شوند.

معاون مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: حداقل و حداکثر تعداد عضو در تعاونی ها به نسبت سرمایه، نوع فعالیت، فرصت شغلی و رعایت اصل عدم تمرکز و سهم متغیر بوده ولی تعداد اعضا به موجب ماده ۶ قانون بخش تعاون، نباید کمتر از هفت نفر باشد و این تعداد باید در زمان فعالیت شرکت تعاونی نیز حفظ شود.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون، به استثنای یک مورد، سقفی برای حداکثر تعداد عضو برای شرکت‌های تعاونی تعیین نشده و فقط شرکت‌های تعاونی مسکن که احداث واحدهای مسکونی اعضا را بر عهده دارند، در تعداد اعضا نباید از حداکثر ۵۰۰ نفر عضو تجاوز کنند.

هم اکنون  یک هزار و ۸۳۹ تعاونی در کردستان فعال است که در این تعاونی‌ها ۱۶ هزار و ۲۴۸ نفر مشغول بکار هستند.

۷۳۴۹ / ۳۰۳۴ 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی کردستان بانک توسعه تعاون تعاونی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۷۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش هفته حج در سنندج برگزار می‌شود

کاوه شیرزادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: حجاج زیارت حج تمتع از کردستان هزار و ۱۴۵ نفر هستند که در قالب ۱۰ کاروان شامل ۹ کاروان اهل تسنن و یک کاروان اهل تشییع سامان یافته‌اند.

رییس سازمان حج و زیارت کردستان بیان کرد: از شهر سنندج تعداد ۳۶۰ نفر در قالب ۳ کاروان، از شهر بانه تعداد ۲۶۰ نفر در قالب ۲ کاروان، از شهر مریوان تعداد ۲۱۵ نفر و در قالب۲ کاروان و از شهر بیجار یک کاروان ۹۵ نفره عازم حج تمتع امسال خواهند شد.

وی اظهار کرد: از شهر سقز هم ۲ کاروان با تعداد ۲۱۵ نفر به زیارت حج تمتع مشرف می‌شوند.

رییس سازمان حج و زیارت کردستان ادامه داد: تاریخ اعزام‌ها هنوز به صورت دقیق مشخص نیست ولی اعزام‌های استان کردستان احتمالاً از تاریخ ۸ خرداد آغاز خواهد شد.

شیرزادی گفت: همایش هفته حج هم در تاریخ ۲۰ اردیبهشت و با حضور ۳ کاروان سنندج و حضور تقریبی ۶۰۰ نفر در مجتمع فجر سنندج برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: درباره معاینات زائران برای حضور در حج امسال هم مقدمات حج از چندین ماه قبل شروع شده و معاینات زائران هم طبق روال گذشته در مراکز پزشکی جمعیت هلال احمر انجام شد.

وی اذعان کرد: زائران در حال حاضر در حال سپری کردن آموزش‌های شرعی و احکامی هستند.

کد خبر 6093944

دیگر خبرها

  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • سال گذشته شاهد روند کاهشی نرخ بیکاری در کرمانشاه بودیم
  • همایش هفته حج در سنندج برگزار می‌شود
  • دیدار معاون وزیر کار با خانواده شهید وطن خواه کردستان
  • بخشی از بودجه عمرانی همه دستگاه‌ها صرف آموزش کارگران می‌شود
  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • بررسی ۱۰ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم