Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا نیکزادی مدیرکل امور عشایری استان کرمان در جلسه شورای عشایری شهرستان با بیان اینکه جامعه عشایری واقعیتی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است گفت: جامعه عشایری به عنوان بخشی از تاریخ کشور باید مورد توجه قرار گیرد که در حال حاضر این قشر زحمت کش اکنون تحت تاثیر خشکسالی و قهر طبیعت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیکزادی با بیان اینکه قریب ۶۰۰ خانوار از عشایر با بیش از ۳۵۰۰ نفر در حوزه شهرستان کرمان زندگی می‌کنند اقفزود: این جمعیت عشایری حدود ۱۵۰ هزار رأس دام دارند و نقش عمده‌ای در تامین و تولید مواد غذایی مردم شهرستان کرمان بر عهده دارند.

اوبا اشاره به آیین نامه سال ۸۴ هیأت وزیران با موضوع وظایف دستگاه‌های اجرایی درقبال جامعه عشایری گفت: باتوجه به پراکندگی جغرافیایی عشایر، امکانات ارائه شده از ناحیه دستگاه‌های اجرایی و اعتبار در نظر گرفته شده برای آنان کافی نیست.

مدیرکل امور عشایری استان با تاکید بر حفظ فرهنگ جامعه عشایری گفت: اقدامات ما باید به گونه‌ای باشد که اصالت و فرهنگ عشایری حفظ شود.

او افزود: خشکسالی‌های اخیر عرصه را بر این قشر تنگ و درآمد آن‌ها را کاهش داده و سبب ترک سکونتگاه توسط عده‌ای از عشایر و اسکان در حاشیه شهر‌ها شده است غافل ماندن از این قشر تبعاتی را دارد که سبب تحمیل هزینه‌های بیشتر بر جامعه خواهد شد.

نیکزادی حضور عشایر را در برقراری امنیت حائز اهمیت دانست و افزود: نقش عشایر در تامین امنیت قابل تقدیر و تمجید است مناطقی که خالی از عشایر شده مانند شرق استان و مناطق هم مرز پاکستان و افغانستان ورود برخی ناامنی‌ها از همان مکان بوده است ضمن آنکه مناطق بسیار خوب و بکری در حوزه عشایر وجود دارد مناطق خوش آب و هوایی که میتوان با تاسیس خانه‌های بومگردی گردشگران را جذب و درآمدی برای عشایر منطقه ایجاد کرد.

تولید با کمترین امکانات در زندگی عشایری در برابر مصرف با بیشترین امکانات و تجهیزات در زندگی شهری قرار ا جمله خصوصیات جامعه عشایری است.

در شهرستان کرمان قریب ۶۰۰ خانوار از عشایر با بیش از ۳۵۰۰ نفر زندگی میکنند.

انتهای پیام/س


خشکسالی‌های اخیر عرصه را بر عشایر تنگ کرده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان امور عشایری خشکسالی اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۸۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری در آذربایجان‌غربی ثبت نام کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان، سیروس محمودیان با اشاره به طرح بیمه رایگان مادران غیر شاغل اظهار کرد: مرحله نخست ثبت‌نام بیمه رایگان مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از ابتدای سال جاری آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شده است.

وی از ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری خبر داد و افزود: در اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مرحله نخست ثبت نام بیمه رایگان مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه سال‌جاری تمدید شد.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: در این مرحله مادرانی که فرزند سوم و بالاتر آنان بعد از تاریخ ۰۱/‏۰۱/‏۱۳۹۶‬ متولد شده باشند می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق به نشانی www.roostaa.ir و ورود به بخش ثبت نام مادران روستایی و عشایری (غیر شاغل) و یا مراجعه به ۷۱ کارگزاری صندوق در سطح استان نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

محمودیان تصریح کرد: فرآیند تکمیل ثبت نام متقاضیان مشمول این قانون پس از اخذ استعلام از سازمان ثبت احوال و تأیید استعلام سایر صندوق‌ها مبنی بر عدم بیمه‌پردازی و مستمری بگیر بودن متقاضی، نهایی و اولویت تکمیل ثبت‌نام با افرادی است که منطبق بر فراخوان شرایط لازم را احراز و زودتر نسبت به ثبت نام اقدام کرده‌اند.

وی عنوان کرد: در خصوص مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن مناطق روستایی و عشایری ۱۰۰ درصد حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود و با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند دو سال به سوابق بیمه‌ای بیمه‌گذار افزوده می‌شود.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: همسر و فرزندان مادران سه فرزند از ۱۸ الی ۵۰ سال نیز می‌توانند به صورت جداگانه در این صندوق عضو شوند و در آینده هم‌زمان از مزایای بیمه اجتماعی برخوردار شوند.

کد خبر 751195

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری
  • عشایر لرستان سالانه ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می‌کنند
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری
  • روایت خبرنگار صداوسیمای لرستان از کوچ عشایر
  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود
  • رعد و برق بلای جان دام‌های عشایر در فارس شد
  • تلف شدن ۵۰ راس گوسفند عشایر در اثر رعد و برق
  • رعد و برق ۵۰ راس گوسفند عشایر حومه شیراز را تلف کرد
  • آذرخش، ۵۰ رأس دام عشایر فارس را تلف کرد
  • رعدوبرق، جان دام‌های عشایری را در فارس گرفت