Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@23:41:05 GMT

افزایش ۷ درصدی پرداخت وام ساخت مسکن

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۸۸۲۵۲

افزایش ۷ درصدی پرداخت وام ساخت مسکن

مدیر امور اعتباری بانک مسکن از افزایش ۷ درصدی پرداخت تسهیلات ساخت مسکن خبر داد و گفت:مرداد سال گذشته ۲۶۴۵ فقره تسهیلات مشارکت مدنی برای ساخت مسکن پرداخت شد که در مرداد امسال به ۲۸۳۴ فقره افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، محمد حسن علمداری اظهار کرد: مطابق با گزارش عملکرد تدوین شده مربوط به پنج ماه نخست امسال، رقمی معادل 953 میلیارد و 560 میلیون و 700هزار تومان تسهیلات مشارکت مدنی برای ساخت مسکن به متقاضیان پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حجم تسهیلات مشارکت مدنی امضا شده در مرداد 98 تصریح کرد: در این ماه معادل 4 هزار و 834 فقره تسهیلات مشارکت مدنی به سازندگان سراسر کشور تخصیص داده شد که حجم ریالی آن 365 میلیارد و 970میلیون تومان بوده است. تسهیلاتی که در ماه میانی تابستان به سازندگان و تولیدکنندگان مسکن پرداخت شد به لحاظ ارزش ریالی رشد 33.7 درصدی داشته است. این در حالی است که تسهیلات پرداختی در قالب مشارکت مدنی (ساخت مسکن) در مرداد امسال به لحاظ تعداد از رشد 82 درصدی برخوردار شده است.

بیشتر بخوانید: دریافت وام کلان بدون هیچ رد و نشان! +عکس یک اتفاق عجیب در بازار مسکن تهران چگونه وام بگیریم؟

به گفته وی، مرداد سال گذشته 2645 فقره تسهیلات مشارکت مدنی برای ساخت مسکن پرداخت کرده بود اما در مرداد امسال 2834 فقره تسهیلات به تولیدکنندگان بخش مسکن ارایه شد.

علمداری ارزش ریالی تسهلات مشارکت مدنی پرداخت شده در میانه تابستان امسال را نیز اعلام کرد و گفت: ارزش تسهیلات مشارکت مدنی پرداخت شده به لحاظ ریالی معادل 365 میلیارد و 970میلیون و 200هزار تومان بوده است.

وی یادآور شد:‌ در پنج ماه امسال حدود 800 فقره تسهیلات مشارکت مدنی از محل صندوق پس انداز مسکن یکم برای ساخت مسکن و 115 فقره تسهیلات ساخت نیز در قالب متمم طرح مسکن مهر به سازندگان پرداخت شده است. به این ترتیب، تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم هم در خدمات سمت تقاضا (خانه اولی ها) و هم در خدمات سمت عرضه (ساخت مسکن مصرفی و مناسب زوج های جوان) قرار دارد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو کنفرانس افق نو تحولات یمن بانک مسکن وزارت راه وام مسکن تسهیلات مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۸۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد+ جزییات

براساس آمار بانک مرکزی تا کنون، ۴۶/۲۳ درصد از کل قرارداد‌های تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن بوده که بیش‌از ۵۷ درصد از کل تعهد پرداخت نهضت ملی مسکن این بانک بوده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بررسی آمار‌های جدید از وضعیت مشارکت بانک‌ها در طرح نهضت ملی مسکن، حاکی از آن است که از بین ۲۶ بانک، عملکرد ۱۸ بانک در این بخش، کماکان صفر است و از تعداد ۸۶۹ هزار و ۳۵۳ نفر واجدین شرایط اخذ تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن، ۷۹۳ هزار و ۷۳۲ نفر موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ ۴‌‏/۲۶۶ هزار میلیارد تومان شده‌اند.

در همین راستا، سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن، گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲، قرارداد ۳۴۱ هزار و ۸۳۷ واحد مسکونی به مبلغ بیش از ۱۵۳ هزار میلیارد تومان در بانک مسکن به امضا رسیده که بر این اساس بیش از ۵۷ درصد از کل تعهد پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن به عهده این بانک است.

وی ادامه داد: بنا بر آمار، بانک مسکن تاکنون بیشترین میزان مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن را در کل نظام بانکی کشور داشته است؛ چنانکه این بانک از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال ۱۴۰۲ و به تنهایی بیش از ۸۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات نهضت ملی مسکن به ۳۲۱ هزار و ۵۹۹ واحد مسکونی پرداخت کرده که در تاریخ نظام بانکی بی نظیر است.

حسینی با بیان اینکه بانک مسکن با وجود کمبود منابع مالی، همواره تمامی تلاش خود را برای تحقق تعهدات دولت مردمی و خانه‌دار کردن مردم انجام داده و در این مسیر از منابع داخلی خود نیز بیشترین پرداخت‌ها را انجام داده است؛ افزود: این بانک به رغم دارا بودن تعهدات خود از جمله: تکمیل پروژه‌های متعدد برنامه‌ریزی شده، احداث پروژه‌های ساختمانی شامل یکصد هزار واحد مسکونی در سراسر کشور و اجرای شهر خلیج فارس در سواحل هرمزگان، تمام توان و تلاش خود را برای اعطای تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن و نیز تسهیلات متعدد تکلیفی و حمایتی به کار بسته است.

مدیرعامل بانک مسکن افزود: بانک مسکن در سال ۱۴۰۲ در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز نسبت به پرداخت ۴۴ هزار و ۸۸۵ فقره تسهیلات شامل انواع تسهیلات ازدواج، فرزندآوری، ودیعه، خرید، تعمیر و ساخت مسکن معادل ۹۹ هزار و ۳۳۶ میلیارد ریال به خانواده‌ها اقدام کرده است.

حسینی افزود: همچنین بانک مسکن در سال ۱۴۰۲، ۳۴ هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به ۱۶ هزار و ۹۵۸ جوان پرداخته است.

وی گفت: پرداخت تعداد ۱۵ هزار و ۶۵۸ فقره تسهیلات حوادث غیرمترقبه بالغ بر ۸ هزار و ۱۸۷ میلیارد ریال در بخش‌های ساخت، تکمیل، معیشتی و کشاورزی در مناطق آسیب دیده در سال ۱۴۰۲ از اقدامات این بانک برای کمک به جبران خسارات و آسیب‌های وارده به هموطنان عزیز بوده است.

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور ۲۰ اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • افزایش مشارکت مردم در ساخت مسکن با تکیه بر عرضه زمین و پرداخت تسهیلات به آن‌ها
  • رئیس جمهور ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت به قم سفر می‌کند / عملکرد بانک‌های استان در این سفر بررسی می‌شود
  • اعلام آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن
  • آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد+ جزییات
  • پرداخت تسهیلات پروژه‌های خودمالکی مسکن متوقف نشده است
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان
  • اعطای ۲۱ هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران در ۱ ماه
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی