Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه باید هر چه سریع‌تر پرداخت حقوق‌های نجومی به افراد قطع شود از گزارش‌هایی خبر داد که مدیران شرکت‌های دولتی حقوق‌های ۶۰ میلیون تومانی دریافت می‌کنند.

به گزارش جنوب نیوز، محسن بیگلری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از پرداخت حقوق‌های نجومی در دستگاه‌های دولتی انتقاد کرد و گفت: باید هر چه سریع‌تر پرداخت حقوق‌های نجومی به افراد قطع شود، در شرایط فعلی، بودجه کشور توان پرداخت این حقوق‌ها با حجم بالا را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با وجود قانون مصوب مجلس برای جلوگیری از پرداخت حقوق‌های نجومی به افراد در دستگاه‌های دولتی، اما همچنان شاهد پرداخت حقوق‌های بالا به افراد هستیم که این رویه‌ باید اصلاح شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اینکه پرداخت حقوق‌های نجومی باعث شده تا برخی به سودهای کلان دست یابند، اظهار داشت: این در شرایطی است که عموم مردم در تأمین مایحتاج اولیه زندگی‌شان مانده‌اند.

بیگلری، از ارسال گزارش‌هایی به مجلس خبر داد که براساس آن برخی مدیران شرکت‌های زیر مجموعه دولت، نظیر شرکت‌های آب و برق و نیز بعضی شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت، و نیز شرکت ملی نفت و یا "شستا"، حقوق‌های ۳۰ تا ۶۰ میلیون تومانی دریافت کرده‌اند که وزیر اقتصاد باید در این زمینه پاسخ‌گو باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: دولت باید پرداخت‌ حقوق‌ها را ساماندهی کند؛ این وضعیت قابل تحمل نیست که در یک سازمان و یا اداره یک نفر حقوق ناچیزی بگیرد که حتی نتواند مخارج اولیه زندگی‌اش را تأمین کند، اما از سوی دیگر، فردی با ساعت کاری کمتری حقوق نجومی دریافت کند.

منبع: تسنیم

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۸۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ و بخش دوم آن که به جداول بودجه مربوط است، در دستور کار قرار گرفت و پیوست شماره (۱) و پیوست شماره (۳) جدول شماره ۱۱ لایحه بودجه به تصویب نمایندگان رسید و کمیسیون تلفیق و نماینده دولت با این پیوست‌ها موافقت کردند.

در ادامه محمدباقرقالیباف با قدردانی از مجلس و دولت در بررسی و اتمام بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در توضیحاتی گفت: در جداول تلاش شده بود که تراز رعایت شود. البته در داخل جداول اگر ناترازی‌هایی وجود داشته باشد این اجازه را باید هیات رییسه کمیسیون تلفیق بودجه داشته باشد تا در رفت و برگشت‌هایی که بخش دوم لایحه بودجه با شورای نگهبان دارد، کار به نتیجه برسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر رفت و برگشتی که در لایحه بودجه بین مجلس با شورای نگهبان و شورای عالی نظارت انجام شود که ماهیت جداول را تغییر دهد، حتما به صحن مجلس خواهد آمد تا توسط نمایندگان این موضوع بررسی شود.

قالیباف خاطرنشان کرد: طبق نظر دولت و کمیسیون تلفیق مقرر شد از بودجه وزارت بهداشت و درمان برای پرستاران و کادر درمان، ۱۰ هزار میلیارد تومان برای فوق العاده شغل آنها اختصاص داده شود و در تراز جداول باید این مبلغ لحاظ شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • موافقت مجلس و دولت با فوق‌العاده شغل پرستاران
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند