Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول امیدی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود : سرامیک، سیمان، سنگ و کلینگر از کالاهای صادره بوده و  ام دی اف، چوب و غلات به بارانداز راه آهن آستارا وارد شده است.

وی افزود: در نیمه نخست امسال ۱۱۳ هزار و ۱۸ تن کالا با یکهزار و ۸۰۰ واگن به ارزش ۳۴ میلیون و ۲۸۳ هزار و ۸۴۰  دلار به بارانداز راه آهن آستارا وارد و ۱۰ هزار و ۹۳۱  تن کالا با ۳۰۵ واگن به ارزش ۳۹ میلیون و ۹۶۱ هزار و ۵۱۵ دلار، از طریق آن بارانداز حمل و نقل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بارانداز راه آهن آستارا هنوز به راه آهن رشت متصل نشده است و اکنون کالاها به شیوه حمل و نقل ترکیبی و با کامیون ها از بارانداز به نقاط مختلف ایران حمل می شود و بعد از تکمیل کریدور ریلی شمال - جنوب، حمل و نقل کالاها با قطار صورت خواهد گرفت.

راه آهن آستارا-آستارا بین ایران و جمهوری آذربایجان در فروردین ماه سال ۹۷ افتتاح شد و قطارهای باری روسیه و جمهوری آذربایجان از این مسیر ریلی به بارانداز راهن آهن آستارای استان گیلان وارد و کالاها را تخلیه یا بارگیری می کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده است و با جمهوری آذربایجان سه مرز ریلی، دریایی و زمینی دارد.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صادرات آستارا راه آهن واردات اقتصاد تجارت کارآمدی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۸۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) جاذبه‌های گردشگری و طبیعی آستارا

(تصاویر) جاذبه‌های گردشگری و طبیعی آستارا

دیگر خبرها

  • فروش ماشین آلات پرابهام براساس قانون/ ۱۵۰۰ دستگاه فروخته شد
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • فولادمبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی ایران
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه
  • (تصاویر) جاذبه‌های گردشگری و طبیعی آستارا
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد
  • رویه‌های بندری در هرمزگان اصلاح می‌شود
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟