Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری خراسان جنوبی گفت: در اجرای ماده 655 قانون آیین دادرسی کیفری و جلوگیری از اطاله دادرسی پرونده‌ها، دادگستری استان خراسان جنوبی برای اولین‌بار در کشور اقدام به اجرای پرونده الکترونیکی کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، عباس اسماعیلی معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان خراسان جنوبی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: در اجرای ماده 655 قانون آیین دادرسی کیفری و باعنایت به سیاست‌های قضایی ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درخصوص توسعه فناوری‌های نوین و از طرفی کاهش هزینه‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی و همچنین دسترسی سریع، با کیفیت، شفاف و گسترده به خدمات مختلف الکترونیک قضائی و محتوای مناسب و در نهایت تسهیل امور و جلوگیری از اطاله دادرسی پرونده‌ها، دادگستری استان خراسان جنوبی برای اولین‌بار در کشور اقدام به اجرای پرونده الکترونیکی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی در خصوص روند اجرایی این طرح اظهار کرد: بدواً این امر در خصوص پرونده‌های رانندگی فاقد گواهینامه در حال انجام است با این توضیح که شخص با حضور در محل یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضائی و اخذ امضای دیجیتال از مشارالیه، سایر امور مربوط به ثبت و رسیدگی اجرای حکم پرونده تماماً به صورت الکترونیک در سامانه سمپ انجام می‌شود.   معاون آمار و فناوری دادگستری خراسان جنوبی افزود: هم‌اکنون شاهد اجرایی‌شدن طرح مذکور در خصوص سایر موضوعات از قبیل تأمین خواسته، طلاق توافقی، انحصار وراثت، دستور موقت، تأمین دلیل، اعتراض ثالث اجرایی، مواد 146 و 147 قانون اجرای احکام مدنی، اجراییه چک (صیاد) گزارش استحضاری مراجع انتظامی و موارد دیگر هستیم.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۸۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند

ایسنا/خراسان جنوبی فرماندار شهرستان زیرکوه گفت: با توجه به طغیان رودخانه‌های بخش شاسکوه، تمامی نیروها در حال خدمت‌رسانی در این منطقه هستند.

محمد غیرتی، در گفت و گو با ایسنا گفت: در پی بارندگی های شدید از روز گذشته در شهرستان زیرکوه، بند خاکی نوده و طغیان تمامی رودخانه های بخش شاسکوه شکست.

وی افزود: تمام نیروها در حال خدمت رسانی هستند و برای ماشین آلات سنگین و لودر جهت مدیریت سیلاب فراخوان داده شده است.

فرماندار زیرکوه اظهار کرد:خسارت جدی به قنوات، بخش کشاورزی، باغات، زیرساخت ها زیرکوه به ویژه شهر حاجی آباد و آبیز وارد شده است.

وی با بیان اینکه حجم بارندگی بسیار بیشتر از پیش بینی ها بوده گفت: حجم خسارت ها هم بسیار بالاست و امکانات شهرستان پاسخگوی نیاز این شهرستان نیست و نیازمند کمک تمامی شهرستان های استان هستیم.

 غیرتی افزود: با توجه به احتمال ادامه بارش ها امکان افزایش خسارت ها بالاست و هم اکنون هیچ برآوردی نمی شود کرد.

وی یادآورشد: بیشتر قنات ها به صورت جزئی آسیب دیده اند و به تعدادی هم آسیب کلی وارد شده است.

 فعالیت سامانه بارشی جدید از عصر سه شنبه در خراسان جنوبی آغاز شد و امروز در برخی مناطق استان شدت گرفت.

بارش‌های رگباری باعث جاری شدن روان آب در معابر شهری و روستایی شهرستان‌ زیرکوه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بارندگی‌های امروز به بخش‌هایی از راه‌های روستایی در مناطق غرب استان خسارت زد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه
  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود
  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند
  • کشف جسد مردی در بیرجند
  • دفاع تمام قد معاون امنیتی وزیر کشور از اجرای طرح نور/استانداران موظف به حمایت از پلیس هستند
  • فعالیت ۷۵ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در مازندران