Web Analytics Made Easy - Statcounter

روح الله طاهریان پور روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: طول خط انتقال و شبکه توزیع آب روستاهای استان بوشهر در مجموع پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر است که از این میزان یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر فرسوده و نیازمند نوسازی است.

وی بیان کرد: از این میزان شبکه فرسوده در طول سه سال گذشته ۳۳۰ کیلومتر نوسازی شده و یکهزار و ۱۷۰ کیلومتر دیگر نیز باید با تامین اعتبار مورد نیاز نوسازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طاهریان پور یادآور شد: اعتبار مورد نیز نوسازی شبکه در روستاها برای هر کیلومتر بین ۱.۵ تا ۲ میلیارد ریال و برای خطوط اصلی انتقال پنج میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: فرسودگی شبکه و خطوط انتقال روستاهای استان بوشهر بین ۳۰ تا ۴۰ درصد است که به دنبال کاهش آن تا ۱۶ درصد هستیم.

وی در بخش دیگری اظهار داشت: تابستان امسال روستاهای نوار ساحلی شهرستان تنگستان بیشترین چالش آب در حوزه روستایی را در این استان داشتند که برای حل این مشکل ۲ راهکار کوتاه‌ و بلندمدت پیش بینی شده است.

طاهریان پور بیان کرد: در کوتاه‌مدت افزایش سرانه آب و نوسازی شبکه و خط انتقال و در بلندمدت ساخت آب‌شیرین‌کن ۷۵۰۰ مترمکعبی دلوار برای حل این مشکل پیش بینی شده است.

وی یادآور شد: نیاز روزانه آب شرب از بندر رستمی تا روستاهای زیراهک و بریکان به طور تقریبی ۲ هزار مترمکعب است که در این زمینه تلاش می‌شود از برخی منابع استفاده و حدود ۲ تا ۴ هزار مترمکعب به سرانه این بخش اضافه کنیم.

طاهریان پور ادامه داد: با راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن هفت هزار و ۵۰۰ مترمکعبی دلوار تا پایان سال ۹۹ مشکل کمبود آب روستاهای نوارساحلی به طور کامل برطرف می‌شود.

وی افزود: برای کاهش هدررفت آب در مناطق نوار ساحلی  ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای نوسازی شبکه و خطوط انتقال روستاهای جنوبی نوار ساحلی دلوار اختصاص یافته است.

آب موردنیاز استان بوشهر ۳۳۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز است که بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار مترمکعب از شهرستان کازرون، ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار مترمکعب از خط کوثر و چاه‌های داخل استان و ۳۰ هزار مترمکعب از طریق آب‌شیرین‌کن‌های بوشهر و کنگان تأمین می‌شود.

۷۲۱۲/۶۰۴۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر توسعه روستایی آبرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۸۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود خیرجو عصر شنبه در نشست با فرماندار کوثر و بررسی مسایل آب و فاضلاب این شهرستان اظهار کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اولویت دولت سیزدهم در مناطق مختلف است و ما نیز بر همین اساس پروژه های پیشران را در نقاط مختلف استان اردبیل به سرانجام می رسانیم.

وی با بیان اینکه اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه های فاضلاب شهرستان کوثر اختصاص می یابد، خاطرنشان کرد: وضعیت منابع آب و روند آبرسانی به مردم شهرها و روستاهای کوثر بررسی شده و در این جلسه تصمیمات لازم برای تکمیل این پروژه اتخاذ می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم دانست و گفت: برای تکمیل پروژه‌هایی که مشمول زمان شده‌اند، دولت سیزدهم به میدان آمده و لازم است برای تحقق هرچه سریعتر آن اقدامات اساسی صورت گیرد.

خیرجو با تاکید بر اینکه باید در مسیر خدمت‌رسانی به مردم شاهد تلاش‌های مضاعفی باشیم، تصریح کرد: پروژه های آبرسانی به روستاهای کوثر باید بهبود یابد که در این راستا و به منظور تامین آب شرب در شهر و روستاهای تحت پوشش برخی برنامه های کوتاه مدت و میان مدت آبرسانی در دست اقدام است.

کد خبر 6096630

دیگر خبرها

  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی با همت بسیج سازندگی
  • بدهی‌های آب و فاضلاب استان بوشهر پرداخت شد
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال به بهره‌برداری رسید
  • رشد تأمین آب شرب پایدار در روستاهای کشور+جدول
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شود
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شوند
  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان