Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حسین زاده معاون اجتماعی بهزیستی مازندران در کارگاه آموزشی تربیت جنسی با رویکرد پیشگیری از کودک آزاری ، با اشاره به اینکه نباید روی کودکان بعنوان کالای لوکس سرمایه گذاری کنیم، گفت: خانواده‌ها در تربیت کودکان باید به همه ابعاد اخلاقی، اجتماعی، مذهبی، فرهنگی و جنسی توجه کنند، زیرا ریشه اصلی آسیب‌های اجتماعی در نحوه پرورش و تربیت کودکان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تربیت جنسی را لازمه تربیت کامل کودکان دانست و افزود: امروزه نهاد‌های جامعه پذیری مانند خانواده، آموزش و پرورش، رسانه، موسسات تربیتی و مهد‌های کودک نقش مهمی در تربیت جنسی کودکان دارند، زیرا کودکان در هر سنی نیازمند به آموزش و آگاه سازی هستند.
حسین زاده گفت: همه ما در برابر تربیت کودکان مسئولیت اجتماعی داریم، اما امروزه خانواده‌ها به دلیل حیا، از تربیت جنسی فرزندان غافل هستند و از آگاهی و حساس سازی کودکان دوری می‌کنند در صورتی که در عصر ارتباطات کودکان و دانش آموزان مسائل تربیت جنسی را در فضای مجازی و از همسالان خود یاد می‌گیرند.
معاون اجتماعی بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه یادگیری مسائل جنسی از فضای مجازی یا همسالان موجب انحرافات جنسی می‌شود، افزود: امروزه همه چیز دنیا برای کودک عجیب و غریب است و به دنبال چرایی، چگونگی و چیستی محیط اطراف هستند، برای آن‌ها فرقی ندارد از گرمای خورشید بپرسند یا از ابر‌های سفید بالای سرشان؛ چرا که خط قرمز برای کودکان مفهومی ندارد و نمی‌توانند بین پرسش‌های جنسی و غیر جنسی تفاوت قائل باشند.
او گفت: بسیاری از والدین از جواب دادن به پرسش‌های جنسی کودکان طفره می‌روند، درحالی که یکی از مهم‌ترین وظایف آنان ایجاد ذهنیتی سالم درباره مسائل جنسی در کودک است، اگر کودک پاسخ مناسبی از والدین دریافت نکند در جایی که خانواده حضور ندارند آن را جستجو می‌کند.
حسین زاده با بیان اینکه اگر تربیت کودکان و فرزندان را مدیریت نکنیم فضای مجازی و دوستان آن‌ها را تربیت خواهند کرد، افزود: کودکان فرصت اجتماعی برای جامعه هستند و باید این فرصت را تبدیل به سرمایه اجتماعی کنیم.
کارگاه آموزشی تربیت جنسی با رویکرد پیشگیری از کودک آزاری و مداخلات در آن ویژه کارشناسان مراکز شبه خانواده و اورژانس اجتماعی بهزیستی مازندران به مدت ۲ روز برگزار شد.
انتهای پیام/س اهمیت تربیت کودکان در مسایل جنسی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۸۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور  در آیین اختتامیه این دوره که عصر پنجم اردیبهشت‌ماه در محل تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، عنوان کرد: وقتی دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت ما را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم. زیرا جنگ نرم، جنگ دشواری است و تلفات آن قابل مقایسه با جنگ سخت نیست.

انسیه خزعلی تصریح کرد: این دوره های آموزشی با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش در راستای مهارت آموزی مشاوران و معلمان استان ها، با دلسوزی تمام برگزار شد و امیدواریم به نتایج مطلوب و با سرافرازی به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال اجراست که یکی از آنها خانواده و فرهنگ خانواده است که با  محورهای خانواده، رسانه مد و لباس و ... طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی، اسلامی را به مردم ارائه دهیم.

خزعلی ادامه داد: طرح  پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.

به گفته وی والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند، براین اساس آنها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی‌بخشی به کودکان و همراهی آنها در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ادامه داد: یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و از همین رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه  سبک زندگی خانواده ایرانی اسلامی هر چه بیشتر در جامعه رواج یابد.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • دومینوی آسیب‌ها با میکاپ دختربچه‌ها
  • دومینوی آسیب‌
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی