Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@05:16:11 GMT

ترکیه پهباد ناشناس را در آسمان خود هدف قرار داد

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۸۸۹۱۰

ترکیه پهباد ناشناس را در آسمان خود هدف قرار داد

وزارت دفاع ترکیه در پستی در توییتر اظهار داشت: این هواپیمای بدون سرنشین شش بار حریم هوایی این کشور را نقض کرده بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، وزارت دفاع ترکیه می گوید نیروی هوایی این کشور پس از چند بار نقض حریم هوایی ترکیه ، یک فروند هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) را در نزدیکی مرز سوریه ساقط کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزارت دفاع ترکیه در پستی در توییتر اظهار داشت: این هواپیمای بدون سرنشین شش بار حریم هوایی این کشور را نقض کرده بود.

 

این وزارتخانه اعلام کرده است که مشخص نیست این هواپیمای بدون سرنشین متعلق به چه کسی است ، اما خاطرنشان کرد: این پهپاد بعد از ظهر شنبه در ساعات اولیه صبح به وقت محلی بر فراز آسمان ترکیه پرواز کرده بود.

 

در سال 2015 ، نیروی هوایی ترکیه یک فروند هواپیمای سوخو24 روسی را در مرز با سوریه ساقط کرد که موجب روابط تیره با روسیه شد.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد دفاع مقدس هفته دفاع مقدس نماز جمعه خطبه های نماز جمعه کانون های مساجد اربعین حسینی نهمین کنگره بین المللی امام سجاد ع پهباد آمریکایی پهباد ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۸۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!

گزارشی از وضعیت ناوگان هواپیمایی کشور را در اینجا می‌خوانید:

به گزارش اعتماد، در بخش عرضه، کارشناسان می‌گویند به غیر از ۳ هواپیمای ایرباس برجامی، ۱۳ فروند‌ای‌تی‌آر و چند فروند ایرباس ۳۴۰ ماهان، کل ناوگان کشور باید بازیافت شود.

«بازیافت» هواپیما بدین معنی است که بدنه هواپیما که از جنس آلومینیوم است به قطعات کوچک بریده شده و به کارخانه‌های مربوطه جهت ذوب و تبدیل به آلومینیوم نو شود. همچنین سایر قطعات اعم از سیم‌های مسی، قطعات فولادی، پلاستیک‌ها و... نیز تا جای ممکن بازسازی شوند.

کارشناسان حوزه هوانوردی می‌گویند حدود ۲۰ فروند هواپیمای مسافربری در کشور ارزش عملیاتی دارند که ۱۳ فروند آن توربوپراپ با ظرفیت ۷۰ نفر هستند که به دلیل نبود قطعات زمین‌گیر شده‌اند. می‌ماند ۷، ۸ فروند هواپیما که باید پرواز‌های داخلی و خارجی را به صورت همزمان انجام دهند که البته آن‌ها هم با کمبود قطعات مواجه هستند.

به عبارت دیگر، در حالی که کشور‌های امارات، قطر و ترکیه در مجموع بالای هزار فروند هواپیمای سرحال دارند، تعداد هواپیما‌های قابل اتکای ایران ۷ یا ۸ فروند است و باقی هواپیما‌های کشور شدیدا فرسوده شده‌اند.

دیگر خبرها

  • فرانسه پهپاد کامیکازه با سرعت ۴۰۰کیلومتر برساعت ساخت
  • آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • اولین تصاویر از سقوط هواپیمای فوکر ۵۰ در کومور
  • (ویدئو) پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی
  • نمایش نیروی هوایی آمریکا برای ساخت ۲۴ ساعته پهپاد
  • خبری که جهان را نگران کرد؛ پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی!
  • زور آزمایی اف ۱۶ آمریکا با سوخو ۳۵ روسیه + فیلم | روسیه سواحل غربی آمریکا را تهدید کرد؟ | این غول‌های جنگی را در آسمان دریای برینگ ببینید
  • رسوایی پدافندی هوایی اسرائیل رو شد
  • هفتمین سفر فضایی «ویرجین گلکتیک» ماه آینده انجام می‌شود