Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه آمریکایی سی بی اس نیوز (cbsnews) بامداد دوشنبه بخش هایی از مصاحبه با بن سلمان رئیس مجلس وزیران و وزیر دفاع عربستان سعودی را پخش کرد که وی مدعی شد حمله به تاسیسات نفتی آرامکو اقدام جنگی و از طرف ایران صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: «با وزیر امورخارجه آمریکا هم عقیده‌ام که حمله به تاسیسات نفتی آرامکو را اقدام جنگی و از سوی ایران دانسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین اگر جامعه بین‌المللی اقدامات بازدارنده در قبال ایران اتخاذ نکند، قیمت نفت ممکن است به طور فزاینده‌ای افزایش یابد.» 

ارتش و کمیته های مردمی یمن ۲۳ شهریور ماه در واکنش به تداوم محاصره یمن و حملات ائتلاف سعودی علیه کشورشان با ۱۰ فروند پهپاد تاسیسات نفتی وابسته به شرکت آرامکو در شهرهای "بقیق" و "هجره خریص" واقع در استان الشرقیه عربستان را هدف قرار دادند.

عربستان برای فرار از رسوایی چنین شکست بزرگی در مقابل انصارالله و ارتش یمن مسئولیت این حمله را متوجه ایران می داند. جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن رد اظهارات عربستان و نیز تاکید بر حل بحران یمن؛ این حملات را نشانه آشکار پیشرفت یمنی ها در دفاع از منافع خود می داند.

بن سلمان در ادامه با توجه به اثرات مخرب اقتصادی جنگ گفت: وقوع جنگ میان تهران و ریاض، اقتصاد جهانی را به ورطه سقوط می‌کشاند.

وی مدعی شد: اگر جهان موضع قوی و قاطع برای بازدارندگی در برابر ایران نگیرد، شاهد افزایش تنش‌ها با تهران خواهیم بود که منافع جهان را تهدید می‌کند. عرضه نفت مختل می‌شود و قیمت نفت نیز شدیدا بالا خواهد رفت، طوری که تا کنون شاهد آن نبوده‌ایم. 

وی با توجه به ضرورت انعقاد پیمان صلح میان همه طرف ها گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا باید با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران دیدار کند تا توافق جدیدی پیرامون برنامه هسته‌ای و فعالیت‌های ایران در سراسر خاورمیانه منعقد شود. 

بن سلمان دستور قتل خاشقچی از طرف خود را رد کرد اما در عین حال گفت که «به عنوان رهبر کشور مسئولیت کامل قتل وی در کنسولگری به عهده من است». 

وی ضمن ادعای بهبودی وضعیت حقوق بشر در عربستان گزارش ها در خصوص شکنجه یک فعال زن سعودی در زندان های سعودی را رد کرد.

کد خبر 456819 برچسب‌ها ایران و عربستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۹۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم

به گزارش «تابناک: به نقل از ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، محمد بن سلمان تصریح کرد که عربستان تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها برای توقف تنش‌ها در غزه و جلوگیری از گسترش آن، می‌کند.

ولیعهد عربستان سعودی همچنین با تاکید براینکه ریاض قاطعانه مخالف آوارگی مردم فلسطین است، گفت که کشورش همواره در کنار مردم فلسطین برای دستیابی به حقوقشان برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

دیگر خبرها

  • خالص سازها به سراغ قالیباف رفتند /حمله همه جانبه برای جلوگیری از ریاست مجدد قالیباف بر مجلس /پایداری ها پشت متکی می ایستند؟
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم
  • شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس تجلی حقانیت جمهوری اسلامی بود
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد