Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- در جریان هفته ششم سری آ ایتالیا، میلان با نتیجه 3-1 مغلوب فیورنتینا شد، تا اوضاع این باشگاه بحرانی تر از قبل شود. اما در طرف مقابل، اینتر با کونته روی ابرها سیر می کند.
به گزارش آریا، شاگردان مارکو جامپائولو که در دو دیدار قبلی مقابل اینتر و تورینو شکست خورده بودند، در دیدار شب گذشته مقابل فیورنتینا هم نمایش ضعیفی داشتند و در نهایت با نتیجه 3-1 بازی را واگذار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو تیم بازی را متعادل آغاز کردند و دقایق ابتدایی بدون اینکه موقعیت خاصی روی دروازه ها ایجاد شود، سپری شد. پس از آن بازیکنان فیورنتینا ابتکار عمل را در دست گرفتند و بعد از اینکه در دقیقه 11 یک موقعیت خوب را از دست دادند، در دقیقه 14 به گل رسیدند. خطای بن ناصر روی کیه‌زا درون محوطه جریمه میلان، یک ضربه پنالتی نصیب بنفش ها کرد. پولگار پشت ضربه ایستاد و برخلاف جهت حرکت دوناروما دروازه را باز کرد. بعد از این گل بازی متعادل شد و در دقیقه 24 میلان می توانست به گل تساوی برسد اما ضربه دیدنی سوسو را دروازه بان فیورنتینا به بیرون فرستاد. بازی با همین روند ادامه داشت و هر دو تیم در تلاش بودند تا بتوانند به گل برسند اما موقعیت های چندانی روی دروازه ها ایجاد نشد و نیمه اول با برتری 1-0 فیورنتینا به پایان رسید.
نیمه دوم هم متعادل آغاز شد اما اخراج موساچیو در دقیقه 55، شرایط را برای میلان دشوارتر کرد. مدافع آرژانتینی میلان به خاطر خطای شدیدی که روی ریبری انجام داد، با کارت قرمز مستقیم از بازی اخراج شد. بازیکنان فیورنتینا از این برتری عددی استفاده کردند و فشار بیشتری روی دروازه میلان وارد کردند و در نهایت در دقیقه 66 به گل دوم رسیدند. بعد از اینکه دوناروما ارسال تند و تیز کیه زا را به طور ناقص دفع کرد، کاستروویلی از راه رسید و با یک بغل پای مطمئن، کار را تمام کرد. سه دقیقه بعد فیورنتینا صاحب یک ضربه پنالتی دیگر شد. این بار هم بن ناصر بود که با خطا روی کاستروویلی، داور را مجبور کرد نقطه پنالتی را نشان بدهد. اما این بار دوناروما بهتر عمل کرد و با مهار ضربه کیه زا، اجازه نداد اختلاف به سه گل افزایش پیدا کند. ولی تلاش تیم میهمان برای رسیدن به گل سوم سرانجام در دقیقه 78 نتیجه داد. ریبری که با پاس کیه زا، درون محوطه جریمه میلان صاحب توپ شده بود، با یک حرکت تکنیکی عالی و ضربه ای دیدنی، دروازه دوناروما را باز کرد.
میلانی ها که چیزی برای از دست دادن نداشتند، پیش کشیدند و در دقیقه 80، یکی از گل های خورده را جبران کردند. لیائو که با پاس تئو هرناندز صاحب توپ شده بود، با یک حرکت تکنیکی، از میان چند مدافع حریف عبور کرد و با یک ضربه دقیق، یکی از گل های خورده میلان را جبران کرد. اما تلاش بازیکنان میزبان برای زدن گل های بعدی ثمری نداشت و در نهایت بازی با همان نتیجه 3-1 به سود فیورنتینا به پایان رسید.
برای اولین بار از فصل 1938/39، میلان در چهار دیدار از شش دیدار ابتدایی خود در یک فصل سری آ متحمل شکست می شود. این اتفاق در فصل 1930/31 نیز رخ داده بود. همچنین مارکو جامپائولو به اولین مربی میلان در سی فصل اخیر بدل شد که در چهار دیدار از شش دیدار ابتدایی خود بر روی نیمکت این تیم در سری آ، دچار شکست می شود. اسماعیل بن ناصر نیز به اولین بازیکن سری آ از فوریه 2013 بدل شد که در یک دیدار دو پنالتی به حریف می دهد. آنجلو اوگبونا در دیدار کالیاری و تورینو آخرین بازیکنی بود که این رکورد منفی را در کارنامه داشت.
جامپائولو، سرمربی میلان پس از بازی به اسکای اسپورت ایتالیا گفت: فقط 3 روز پیش، تیم با شخصیت فوق العاده ای بازی کرد و در بازی قبل فوتبالی را دیدم که می پسندم. امشب تیم از نظر فردی بد بازی کرد و سازمان یافتگی یا حس مسئولیت جمعی نداشت. بعضی از بازیکنان جوان هستند و می توانند حرکات فردی را امتحان کنند اما نمی توان راه دوری رفت. وقتی شرایط خوب پیش نمی رود، باید این قدرت را داشته باشید تا به هویت تیمی خود بچسبید. وقتی سعی کنیم با حرکات فردی مشکل را حل کنیم، در معرض غرق شدن در مشکلات قرار می گیریم و این اتفاق امشب افتاد. هواداران به دیدن چیزهای دیگری عادت دارند و حق دارند اعتراض کنند.
آیا جامپائولو جایگاه خود را در خطر می بیند و آیا از سوی باشگاه با او در مورد اخراج یا توبیخ صحبت شده؟ البته که من مسئولیت این شکست را به عهده می گیرم اما به جلو حرکت می کنم زیرا به ایده های خودم ایمان دارم. چیزی که مرا آزار می داد، این بود که به نظر می رسید تیم بدون حتی یک جلسه تمرین امشب وارد سن سیرو شده است. شما می توانید شکست بخورید اما نه به این شکل!  

اما اوضاع برای همشهری میلان کاملا متفاوت است. اینتر با کونته حال و روز خوشی را تجربه می کند و به صدر جدول تکیه زده است. فصل پیش اینتر به سختی و در هفته پایانی و در واپسین فرصت ها بود که توانست سهمیه لیگ قهرمانان را بگیرد. تیم بعد از حاشیه های مربوط به ایکاردی، از هم پاشیده شده بود و از ژانویه به این طرف فراز و نشیب زیادی را تجربه کرد. اسپالتی هم نزدیک درهای خروجی باشگاه بود. حداقل چهار تیم در سری آ به دنبال جذب کونته بودند تا مربی سابق چلسی را دوباره به فوتبال ایتالیا بازگردانند ولی کونته تصمیمش را گرفته بود تا در اینتر مربیگری کند و به سلطه یوونتوس بر فوتبال ایتالیا پایان دهد. سلطه ای که با خود او هم شروع شده بود و حالا هشت فصل است که ادامه پیدا کرده است.
راه راه پوشان میلانی فصل را با کونته به بهترین شکل ممکن شروع کرده اند. کسب 18 امتیاز از 6 بازی نخست فصل، زدن 13 گل و خوردن تنها 2 گل، شروعی مطمئن برای نراتزوری بوده که برای رسیدن به این نقطه، گام های لرزانی هم برنداشتند و با اقتدار به صدر جدول تکیه زده اند. حالا در آستانۀ جدال حساس با تیم سابق خود، اینتر تحت هدایت کونته می‌تواند اختلاف خود را با یوونتوس حتی به 5 امتیاز برساند. کونته در طول پنجره نقل و انتقالات تابستانی در تصمیمات و خواسته هایش قاطع بود. او از ابتدا هم اعلام کرد نه ایکاردی را می خواهد نه ناینگولان و نه پریشیچ. هر سه جزو ستارگان اینتر بودند و بیرون گذاشتن آنها از ترکیب کار راحتی هم نبود اما در پایان تابستان هیچ یک در میلان حضور نداشتند. سرمربی نراتزوری روی ترکیبی از جوانان و با تجربه ها حساب باز کرد.
دیگو گودین عنصر با تجربه و باثبات خط دفاع اتلتیکو در سالیان گذشته به جمع یاران اینتر اضافه شد تا خط دفاع تیم کونته را تقویت کند. استفانو سنسی جوان از ساسولو خریداری شد و این هافبک باکس تو باکس در مقطع ابتدایی فصل خوش درخشیده و جزو بهترین بازیکنان لیگ هم بوده است. نیکولو بارلا دیگر جوانی بود که به اینتر پیوست تا کمربند میانی این تیم را محکم کند. برای تقویت بخش هجومی نیز کونته سراغ یونایتد رفت و لوکاکو و سانچزی را جذب کرد که هر دو در چلسی هم مدنظر وی بودند ولی فصل گذشته فرم خوبی در یونایتد نداشتند، با این حال سرمربی ایتالیایی نسبت به بازگرداندن این دو به روزهای خوب خود مطمئن بود و حتی حاضر شد برای جذب لوکاکو زمان زیادی صبر کند و در نهایت نیز برای خرید وی اینتر بیش از 80 میلیون یورو خرج کرد.
اما این تحول رخ داده در اینتر کنونی، تنها به دلیل جذب بازیکنان و بیرون راندن چند بازیکن حاشیه ساز نبود. کونته تخصص خود را در بازی گرفتن از بازیکنان نیز نشان داد. بازیکنانی مثل کاندروا و دی آمبروسیو که به نظر جزو بازیکنان مازاد اینتر به حساب می آمدند در تیم فعلی خوش درخشیده و تحت نظر کونته متحول شده اند. کونته در فصل اول حضور خود در چلسی، با ارائۀ فوتبالی لذت بخش و یک ساختار مشخص که مشخصۀ مهم آن بازی با سه دفاع بود، به توفیق رسید و قهرمانی در لیگ را جشن گرفت. کونته که علاقۀ خاصی هم به دفاع سه نفره دارد در تیم جدید خود نیز خیلی زود توانسته این سیستم را جا بیندازد. هندانوویچ در شرایط فعلی بهترین گلر لیگ به حساب می آید و حالا اینتر خوشحال است که در جلوی سمیر هندانوویچ خط دفاع مستحکمی دارد. اشکرینیار و دی فری به هماهنگی خوبی در اینتر رسیده اند و حالا این دو یک مدافع بزرگ با ذهنیت پیروزی (گودین) را در کنار خود می بینند. یک مثلث مستحکم. اما این تحولات تنها مربوط به جزییات فنی و تاکتیکی زمین بازی نیست. کونته با آن عطش، شور و حرارتش که در کنار زمین هم قابل مشاهده است، ذهنیت برد، انگیزه و اراده را به اینتر تزریق کرده است. کافیست به بازی با سمپدوریا نگاهی بیندازید، او در این مسابقه شش تغییر در ترکیب اصلی تیمش ایجاد کرد و با وجود آن که یک نیمه هم ده نفره بازی کرد ولی در نهایت با دست پر از زمین بازی خارج شد. با این شرایط، اینتر شانس خوبی دارد تا نه تنها به حکمرانی یوونتوس پایان دهد که خود بعد از سالها به جامی معتبر دست یابد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دو همشهری اینتر رویایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۹۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره اینتر از توهین به میلان خودداری کرد

به گزارش "ورزش سه"، در جشن قهرمانی سری A نراتزوری اتفاقات جنجالی‌ای رخ داد. در یکی از حواشی دنزل دامفریس بنری را از یک هوادار اینتر دریافت کرد که در این بنر از میمی معروف که به بازی کامپیوتری جی‌تی‌ای برمی‌گردد ‏استفاده شده است. در نقاشی روی بنر، دامفریس در حالی دیده ‏می‌شد که قلاده تئو هرناندز که به صورت یک سگ نشان داده شده را در ‏دست گرفته بود.

این اقدام او انتقادات هواداران را به دنبال داشت و درنهایت اعلام شد که دادستانی ایتالیا پرونده‌ای را علیه او باز کرده که به احتمال زیاد منجر به جریمه و محرومیت او می‌شود.

به گفته رسانه‌های نزدیک به اینتر، در همان جشن قهرمانی بنری هم به هنریک مخیتاریان داده می‌شود که ستاره ارمنستانی اینتر از دریافت آن خودداری می‌کند. طبق گزارش‌ها روی بنر خطاب به میلانی‌ها نوشته شده بود:«شما یک قهرمانی دارید و یک عقده.» که به عصبانیت میلانی‌ها پس از قهرمانی بیستم اینتر و کسب ستاره دوم اشاره دارد.

در تصاویری که منتشر شده، مخیتاریان بنر را از هوادار می‌گیرد و پس از باز کردن و خواندن آن، متوجه توهین می‌شود و دوباره آن را به هوادار پس می‌دهد.

دیگر خبرها

  • عذرخواهی دومفریز از تئو هرناندز: اشتباه کردم که آن بنر را در دست گرفتم
  • ستاره اینتر از توهین به میلان خودداری کرد
  • دلجویی ستاره اینتر از مدافع میلان: اشتباه کردم
  • توهین دومفریز به تئو هرناندز؛ مدافع اینتر جریمه نقدی می‌شود
  • قطعی بودن جدایی سه بازیکن از تیم‌های میلان و اینتر به صورت آزاد
  • جو جالب میدان دل دوئومو میلان در شب جشن قهرمانی اینتر / فیلم
  • جشن قهرمانی تیم اینتر در شهر میلان / فیلم
  • بنر توهین‌آمیز در دستان دومفریز؛ جشن قهرمانی اینتر، رقیب همشهری را عصبانی خواهد کرد
  • ستاره اینتر احترام میلانی‌ها را نگه می‌دارد
  • طعنه هواداران اینتر به یوونتوس با عدد 14 / عکس