Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@22:24:00 GMT

بیماری لثه موجب افزایش فشارخون می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۸۹۲۲۷

بیماری لثه موجب افزایش فشارخون می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محققان در بررسی ۸۱ مطالعه که شامل بیش از ۲۵۰ هزار بریتانیایی بود دریافتند افراد مبتلا به بیماری لثه با وضعیت متوسط تا شدید، با ۲۲ درصد افزایش خطر فشارخون بالا روبرو بودند و افراد مبتلا به بیماری شدید و حاد لثه ۴۹ درصد بیشتر با این ریسک مواجه بودند.

«فرانسیسکو دی ایتو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کالج لندن، در این باره می‌گوید: «بهداشت دهان و دندان با سلامت عمومی بدن مرتبط است و باید به عنوان کنترل سایر خطرات سلامت مهم تلقی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

محققان مشاهده کردند در بین افراد مبتلا به بیماری‌های لثه در مقایسه با افراد فاقد بیماری‌های لثه، به طورمیانگین فشارخون سیستولیک (عدد بالا) ۴.۵ mm Hg بیشتر بود و فشارخون دیاستولیک (عدد پایینی) ۲ mm Hg بالاتر بود.

محققان با بررسی برخی مطالعات متوجه شدند فشارخون با درمان بیماری لثه کاهش یافت.

دی ایتو در ادامه می‌افزاید: «مسواک زدن بد و تجمع باکتری‌ها در اطراف دندان‌ها موجب خونریزی و بیماری‌های لثه می‌شود. به علاوه این مشکلات باعث افزایش التهاب بدن شده و به عروق خونی آسیب می‌رسانند.»

محققان اذعان می‌کنند زمانی که لثه‌ها عفونی می‌شوند، این بیماری می‌تواند به سایر بخش‌های بدن هم گسترش یافته و موجب بروز التهاب سیستماتیک شود که می‌تواند به خون آسیب برساند.»

بیش از ۵۰ مطالعه هم نشان داده‌اند که بیماری لثه با افزایش ریسک بیماری قلبی مرتبط است و بین از دست دادن دندان‌ها و سکته، بیماری قلبی-عروقی و مرگ به هر دلیلی رابطه وجود دارد.

کد خبر 456822 برچسب‌ها بیماری - فشار خون

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بیماری فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۹۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علیرضا سعیدی مطرح کرد: ورود برخی افراد با سگ به پارک‌ها به خصوص سگ‌های فانتزی و بزرگ که حتی مشاهده آنها برای برخی رعب آور است موجب آزار مردم می‌شود، بنابراین رسیدگی به این موضوع باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مردم خواستار برخورد با سگ‌گردانی در پارک‌ها و معابر عمومی هستند، اظهار کرد: سگ گردانی در خیابان‌ها و پارک‌ها یکی از رفتارهای غلط است که ضمن ایجاد نگرانی برای مردم در برخی مواقع موجب بروز حادثه نیز شده است.، بنابراین باید این امر در پارک‌ها ممنوع شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج سگ گردانی را نوعی ضد ارزش دانست و یادآور شد: علاوه بر ورود افراد به همراه سگ به پارک‌ها و عدم رعایت موارد مربوطه، حتی بوستان‌ها به محلی برای خرید و فروش سگ تبدیل شده‌اند.

کد خبر 6090971

دیگر خبرها

  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود
  • چرا افراد مسن سرعت حرکت بدنشان کم می‌شود؟
  • برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • سلامت دهان و دندان موجب تقویت سلامتی در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود