Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: اتکاء رژیم عربستان به تجهیزات آمریکایی و دلارهای نفتی برای پیشبرد جنایاتشان اتکایی غلطی است؛ در عملیات نصر من الله ثابت شد که مردم یمن با ساده ترین و ارزان قیمت ترین تجهیزات حماسه بزرگ را می توانند بیافرینند و زمینه های به شکست رساندن متجاوزین را فراهم کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدجعفر قنادباشی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه عملیات بزرگ نصر من الله یمن از نظر نظامی بسیار ارزشمنداست، گفت: انصارالله یمن با این عملیات توانست فلج شدن و فروپاشی نیروی زمینی عربستان را به اثبات برساند و ضعف و ناکارآمدی ماشین جنگی عربستان را آشکارتر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از سوی دیگر عملیات نصر من الله نشان دهنده قابلیت های قابل ملاحظه و تأثیر گذار جنبش انصارالله در عرصه جنگ های زمینی است که با قرار گرفتن در کنار توانمندی ها و کارآمدهای جنبش انصارالله در عرصه پهبادی و موشکی آنها را به یک قدرت مهم و قابل ملاحظه در منطقه غرب آسیا تبدیل کرده است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ابراز کرد: عملیات نصر من الله عملیاتی بود که در آن گروه های مختلف هشدارهای لازم را به مقامات سعودی در زمینه به اتمام رساندن جنگ ناعادلانه و ظالمانه می دهد تا بیش از این کشتار مردم مظلوم و تخریب زیر ساخت های اقتصادی یمن ادامه پیدا نکند.

قنادباشی بیان کرد: زمانی می توانیم به ارزش عملیات نصر من الله پی ببریم که انصارالله یمن در دو اطلاعیه به وقوع عملیات اشاره کرده بود و به سران ریاض هشدار داده بود که چنانچه جنگ را متوقف نکنند و دست از محاصره اقتصادی مردم یمن برندارند تا عمق خاک عربستان سعودی پیش می روند.

وی افزود: اطلاعیه دیگر انصارالله مربوط به آتش بس یک جانبه بود؛ شاهد بودیم که انصارالله یمن هفته گذشته اعلام آتش بس یک طرفه کرده بود و رسانه های غربی این اقدام را نشان از ضعف آنان تلقی می کردند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه  عنوان کرد: این در حالی است که دعوت به آتش بس از جانب انصارالله یمن در موقعیت قدرتمندانه صورت گرفته بود و این اقدام نوعی هشدار جدی به خاندان سعودی بود تا بیش از این جنایات خود را در کشور یمن استمرار نبخشند؛ فلذا می توان گفت با عملیات نصر من الله جنبش انصارالله نشان داد که توانایی عملی کردن هشدارهای خود را دارد.

قنادباشی با اشاره به اینکه غربی ها، رژیم صهیونیستی و فروشندگان تسلیحات منطقه از این عملیات ناراضی هستند، تصریح کرد: رژیم عربستان در نزد مردم این کشور و منطقه در ردیف کشورهایی که هیچ گونه توانمندی نظامی و جنگی ندارند قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: تمامی تسلیحات اهدایی غرب به عربستان سعودی و تجهیزات راداری فروخته شده به این کشور نتوانست از عملیات پهپادی صورت گرفته علیه تأسیات صادراتی آرامکو جلوگیری کند؛ همچنین در عملیات نصر من الله ثابت شد که ادوات و ابزارهای جنگی گرانقیمتی که آمریکایی ها در اختیار عربستان سعودی قرار داده اند ناکارآمد است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه تجهیزات نمی تواند سرنوشت جنگ را تعیین کند، خاطر نشان کرد: اتکاء رژیم عربستان به تجهیزات آمریکایی و دلارهای نفتی برای پیشبرد جنایاتشان اتکایی غلطی است؛ در عملیات نصر من الله ثابت شد که مردم یمن با ساده ترین و  ارزان قیمت ترین تجهیزات حماسه بزرگ را می توانند بیافرینند و زمینه های به شکست رساندن متجاوزین را فراهم کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۹۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات رسیده است

جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش، گفت: با وجود تحریم‌‎‌های ظالمانه و کمبود‌های فراوانی که در این سال‌ها وجود داشته، ارتش موفق شده در کنار سایر نیرو‌های مسلح به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز خود برسد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در مشهد، به نقل از روابط عمومی منطقه پدافند هوایی شمال شرق، امیر سرتیپ علیرضا الهامی با حضور در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا(ع)، ضمن قدردانی از زحمات کارکنان این منطقه پدافندی از آمادگی دفاعی و بخش‌های مختلف این منطقه بازدید و توان رزمی این منطقه را مورد ارزیابی قرار داد.

وی ضمن حضور در جمع فرماندهان این منطقه به پیشرفت‌های چشمگیر ارتش در منطقه اشاره کرد و گفت: با وجود تحریم‌‌های ظالمانه و کمبود‌های فراوانی که در این سال‌ها وجود داشته، ارتش موفق شده در کنار سایر نیرو‌های مسلح به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز خود برسد.

امیر سرتیپ الهامی افزود: ارتش جمهوری اسلامی که در اوج آمادگی به سر می برد، ارتشی منظم، منضبط، محکم و مجهز به تجهیزات نوین است.

جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه ارتش در همه حوادث، همواره در کنار مردم و خدمتگزار آن‌ ها بوده است، اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران آنجا که لازم بوده قاطع در مقابل دشمنان این مرز و بوم در میدان رزم ایستاده و ولایتمداری خود را ثابت کرده است.

وی با اشاره به اینکه نیروی پدافند هوایی نوک پیکان دشمن است، بیان کرد: نیروی پدافند با جانفشانی خود دین خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ادا کرده است.

جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه امروز می‌توانیم در سایه وحدت، همدلی و در سایه ولی امر مسلمین با هوشیاری از مشکلات عبور کنیم، خاطرنشان کرد: ما سربازان ولایت هستیم و تا پای جان از این انقلاب و دستاور‌دهای آن به عنوان یک بازوی محکم در کنار سایر نیرو‌های مسلح دفاع خواهیم کرد.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • مدیر نفتی آمریکایی برای تبانی با اوپک تنبیه شد
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش
  • ارتش به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات رسیده است
  • شکست ائتلاف غربی در تغییر معادلات با انصارالله
  • در ساخت زیردریایی و شناورهای زیرسطحی به بومی‌سازی رسیدیم
  • ببینید | ناگفته‌های فرمانده نیروی هوافضای سپاه از عملیات وعده صادق
  • مراسم هفته عقیدتی سیاسی در نیروی زمینی سپاه برگزار شد
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • نیروی زمینی، سه امتیاز تا جشن قهرمانی
  • نیروی زمینی یک برد تا جشن قهرمانی