Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی نصر اصفهانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این جلسه که تمامی عوامل کمیته انضباطی استان حضور داشتند حادثه از ابعاد مختلف مورد بررسی و عیب‌یابی قرار گرفت و در روزهای آینده نتیجه قطعی آن در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به این که در حادثه‌ای که برای "آرمان غیاثی" کودک آسیب‌دیده در این مسابقه روی داد خطای انسانی مشهود است ، گفت: در درجه اول ناهماهنگی باشگاه ذوب آهن به عنوان باشگاه رسمی با  هیات کوهنوردی استان و نگرفتن مجوز برای برگزاری مسابقه‌ای که قرار بود در آن سالن برگزار شود و بی‌توجهی تیم مدیران، سرپرستان و عامل حمایتی در برگزاری این مسابقه این واقعه تلخ را رقم زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس هیات کوهنوردی اصفهان یادآور شد: در همان روزهای اول بروز این حادثه بررسی‌های های اولیه به صورت مقدماتی توسط هیات اعلام و پس از سفر ریاست کوهنوردی و صعود ورزش‌های هوایی کشور به همراه هیات همراه به اصفهان و بازدید از محل ورزشگاه و تشکیل جلسه با تمامی عوامل برگزاری مسابقه تهیه و به اداره کل ورزش اصفهان ابلاغ شد.

به گفته وی  پس از بررسیهای لازم، نتیجه جلسه در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه هیات کوهنوردی استان به عنوان یک دستگاه نظارتی به آنچه که باید در ارتباط با این پرونده انجام می‌داد عمل کرده است.

وی یادآور شد: آرمان شرایط خاصی دارد و با وجود آنکه درصد کمی هوشیاری او تغییر کرد ولی نیازمند دعای مردم برای بدست آوردن سلامتی خود است.

نصر اصفهانی با اشاره به اینکه ورزش کوهنوردی اکنون به ورزشی تفرجی، گردشگری و طبیعت‌گردی تبدیل شد، گفت: در آخر هفته شاهد هستیم که دستکم حدود چهار تا پنج هزار نفر برای گردش به کوه صفه اصفهان می‌روند در حالی که بسیاری از آنها هیچ نوع آموزش کوهنوردی را فرا نگرفته‌اند.

وی ادامه داد: هیات کوهنوردی برای ساماندهی به این وضعیت اقدام به برپایی آموزش‌های رایگان برای گردشگران در این پارک کوهستانی کرده است تا از بروز حوادث برای گردشگران پیشگیری کند.

نصر اصفهانی هیات کوهنوردی را یک انجمن و نهاد عمومی و غیردولتی عنوان کرد که توسط خود مردم اداره می‌شود و هم اکنون ۴۵ باشگاه رسمی با جمعیت بالغ بر ۲۰۰ هزار  نفر زیرپوشش این جمعیت است.

وی بر قوی‌ترکردن نظارت‌ها بر باشگاه‌ها توسط این هیات تاکید و اضافه کرد: متاسفانه در حادثه رخ داده مسابقات بدون هماهنگی با این هیات انجام شده و در غیر این صورت تمهیدات لازم برای برگزاری ایمن این مسابقه صورت می‌گرفت.

جمعه ۲۹ شهریور امسال یک پسر هشت ساله به نام آرمان غیاثی بر اثر سقوط در حین مسابقه سنگ نوردی در باشگاهی در فولادشهر از توابع شهرستان لنجان در غرب اصفهان، صدمه جدی دید و در بیمارستان الزهرا(س) اصفهان بستری است.

استان اصفهان حدود ۳۵۰ هزار ورزشکار سازمان یافته , بیش از یکهزار و ۶۰۰ باشگاه ورزشی مجوز دار دارد.

۶۹۹۴/۶۰۲۶/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش فولادشهر فدراسیون کوه نوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۹۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!

روزنامه دولتی ایران به انتقادات نسبت به اعطای مدرک دکترای افتخاری به رئیسی در پاکستان واکنش نشان داد.

این روزنامه نوشت: اهدای مدرک دکترای افتخاری به رئیس جمهور کشورمان در پاکستان، موجب بروز واکنش‌هایی در میان رسانه‌ها و فضای مجازی شد.

در همین رابطه ادعایی مطرح شد مبنی بر اینکه مدرک دکترای افتخاری، از سوی یک دانشگاه فرعی پاکستان و توسط معاون این دانشگاه به آیت‌الله رئیسی اهدا شده است.

این ادعا درحالی است که اولاً دانشگاه کراچی بزرگترین دانشگاه دولتی در پاکستان است؛ ثانیاً در مراسم اعطای این مدرک افتخاری «حکمران» ایالت سند پاکستان به عنوان رئیس هیأت امنای دانشگاه‌های کراچی حضور داشته است.

دیگر خبرها

  • اولین جلسه هیات مدیره استقلال با مالکان جدید
  • نتیجه بررسی ادامه روند پرداخت طرح فجرانه به زودی اعلام می شود
  • صخره‌نوردی بی‌نظیر بز‌های کوهی در طالقان (فیلم)
  • در جلسه حسن یزدانی با علیرضا دبیر و محسن کاوه چه گذشت؟
  • جلسه دو ساعته حسن یزدانی با دبیر و کاوه برگزار شد
  • خاطره‌ای که حال ساکت را خوب می‌کند
  • در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • مدیر عامل لیگ برتر: پرونده مالی منچسترسیتی به زودی به نتیجه می‌رسد
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • شاگردان شمسایی در جلسه فنی مسابقه نیمه‌نهایی