Web Analytics Made Easy - Statcounter

«جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان در ادامه سفر به آمریکا بار دیگر مخالفت این کشور با تروریست خواندن جنبش حزب‌الله را اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان که برای شرکت در نشست مجمع عمومی از هفته قبل در آمریکاست، در یک سخنرانی بار دیگر با تصمیم آمریکا پیرامون تروریست خواندن جنبش حزب‌الله مخالفت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش شبکه لبنانی «الجدید»، باسیل در سخنرانی خود برای لبنانی‌های مقیم آمریکا در شهر «ویچیتا» در ایالت «کانزاس» گفت: «ما دوستان آمریکا هستیم اما نمی‌توانیم بپذیریم که بخشی از مردم ما به تروریسم متهم شوند (اگر بپذیریم) گویا از آمریکا درخواست شده که بخشی از شهروندان و مردم ما را تروریست به شمار آورد».

وی افزود، لبنان دوستدار صلح است و هیچ زمانی به کسی تعرض نکرده اما برای دفاع از خود می‌جنگد.

ویچیتا در ایالت کانزاس همان شهری است که اقامتگاه «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در آن قرار دارد. 

باسیل در گفت‌وگویی با شبکه «ال بی سی» نیز اعلام کرد: ما خواستار حفظ رابطه با ایالات متحده آمریکا، توسعه این رابطه و محکم کردن آن هستیم اما در مقابل، حزب‌الله را سازمانی تروریستی نمی‌دانیم (جزئیات بیشتر).

وی در نشستی به میزبانی دانشگاه «هاروارد» هم به دفاع از حزب‌الله پرداخت و در پاسخ به سوالی درباره تحریم‌های آمریکا علیه حزب‌الله گفت: وضعیت سخت است اما حزب‌الله بخشی از دولت و ملت ماست حتی اگر این موضوع باعث ناخشنودی دولت آمریکا شود. ما به حقمان در دفاع از خود در برابر تجاوزهای اسرائیلی احترام می‌گذاریم؛ شیوه بهتر آن است که اسرائیل به توقف تجاوزهایش قانع شود. نمی‌توان پذیرفت که یک‌سوم مردم لبنان «تروریست» خوانده شوند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جبران باسیل وزیر خارجه لبنان تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۸۹۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند.

به گزارش مشرق، با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را بدرقه کرد.

بر اساس گزارش رسانه ها، هیچ یک از مقامات چینی به بدرقه وزیر امور خارجه آمریکا را در فرودگاه پکن نرفتند و فقط نیکلاس برنز سفیر آمریکا در چین رئیسش را بدرقه کرد.

آنتونی بلینکن اخیراً به چین سفر کرد ولی از همان دقایق اولیه حضور او در چین باعث سردرگمی کارشناسان شد. به ویژه، گارلند نیکسون، کارشناس علوم سیاسی، در مصاحبه با ایزوستیای روسیه اشاره کرد که بسیار می‌گوید که وزیر امور خارجه به شانگهای وارد شد، نه به پکن.

این موضوع به دلیل عدم اهمیت سفر بلینکن برای رسانه‌های چینی بود که پوشش چندانی به عمل نیاوردند.

نیکسون خاطرنشان می‌کند که یک پروتکل دیپلماتیک می‌تواند نشان دهنده عدم احترام مناسب به هیئت آمریکایی باشد. این کارشناس تاکید می‌کند که پروتکل دیپلماتیک برای چین بسیار مهم است و این کشور از آن برای بیان اظهارات سیاسی استفاده می‌کند.

علاوه بر این، در فیلم ملاقات بلینکن پس از ورود به چین، بینندگان متوجه شدند که مراسم به اصلاح استقبال از او بدون پروتکل‌های دیپلماتیک یعنی بدون فرش قرمز و یک هیئت بزرگ استقبال کننده چینی برگزار شد.

به نظر می‌رسد مقامات چینی می‌دانستند بلینکن با چه هدفی به این کشور سفر کرده است. چرا که او در دیدار با همتای چینی خود طبق معمول زبان تهدید و امر و نهی علیه پکن را اتخاذ کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیگر خبرها

  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: نبرد آتی در جبهه شمال تعیین کننده است
  • بلینکن وارد چین شد