Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@07:51:24 GMT

آغاز پروژه ملی تایچی مهارگر دیابت در وزارت ورزش

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۹۱۰۴۸

آغاز پروژه ملی تایچی مهارگر دیابت در وزارت ورزش

بر اساس تفاهم سازمان توسعه فعالیت بدنی فدراسیون ورزش های همگانی با کمیته تای چی فدراسیون ووشو و همچنین انجمن دیابت ایران، تایچی رسماً به عنوان ورزش هدف بیماری دیابت انتخاب شد.

به گزارش ایسنا، به گفته صدیقی سرپرست کمیته تایچی در نشستی که با سازمان توسعه فعالیت بدنی فدراسیون ورزش های همگانی و انجمن دیابت ایران برقرار شد مقرر گردید تقاهم نامه سه جانبه بین دو فدراسیون ورزش همگانی و ووشو با انجمن دیابت ایران روز سه شنبه نهم مهرماه در محل وزارت ورزش منعقد و طی آن تای چی کاران کشور به عنوان سفیران مبارزه با دیابت معرفی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین با فراهم آوردن بستر مناسب از این پس آموزش ورزش تای چی به مبتلایان به دیابت و یا افراد در معرض این بیماری، در دستور کار کمیته تای چی و آکادمی فدراسیون ورزش های همگانی قرار گرفته تا بدین ترتیب قدمی بزرگ برای مبارزه و پیشگیری از این بیماری در کشور گرفته شود.

رضا شجیع مسئول دبیرخانه سلامت وزارت ورزش و جوانان نیز گفت: طبق مقالات و پژوهش‌های اخیر، اثرگذاری ‌تای‌چی و چی‌کُنگ به دلیل تاثیر روی افزایش متابولیسم سلولی به صورت پایدار و مصرف گلوکز درسطح سلولی اثر معنا داری در دیابت به خصوص دیابت نوع ۲ دارد. همینطور این موضوع ثابت شده‌ است که تای‌چی ‌چی‌کُنگ در ارتقا کیفیت سلامت و حرکات و تعادل بدنی بیماران مبتلا به دیابت بسیار موثر بوده است. به همین دلیل تایچی از این پس پرچم دار مبارزه با دیابت خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ورزش همگاني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۱۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛پژمان معتمدی سرپرست دبیر فدراسیون دو و میدانی در مورد برگزاری انتخابات کمیسیون‌های ورزشی فدراسیون گفت: ما در برگزاری کمیسیون مربیان و داوران مشکل خاصی نبود و طیق آیین نامه برگزار کردیم و در مورد انتخابات کمیسیون ورزشکاران اعتراضی از سوی آقای رسولی مبنی بر اینکه نباید رای‌ها مجازی را لحاظ می‌کردید صورت گرفت و بنده هم، چون نماینده وزارت ورزش و جوانان حضور داشت در برگزاری خیلی دخیل نبودم، اما گزارش اعتراض این ورزشکار را به وزارت ورزش و جوانان ارسال کردم و طبق بررسی‌های وزارت ورزش آقای اسبقیان معاون ورزش قهرمانی رای به تجدید و برگزاری مجدد کمیسیون ورزشکاران دادند.   وی ادامه داد: برگزاری مجدد انتخابات کمیسیون ورزشکاران خللی در انتخابات فدراسیون دو و میدانی در خرداد ماه ایجاد نخواهد کرد و در موعد مقرر انتخابات فدراسیون برگزار خواهد شد ضمن­ اینکه در زمان برگزاری انتخابات کمیسوین ورزشکاران دو سوم اعضاء حضور داشتند و این قانونی است و می‌توانستیم رای‌ها مجازی را هم دخیل نکنیم، اما به دلیل شبهات و اعتراض یک ورزشکار این انتخابات را دوباره برگزار خواهیم کرد و پس از آن یک انتخابات سالم را برگزار کینم و رئیس فدراسیون برای ۴ سال مشخص شود.   در انتخابات فدراسیون دو و میدانی که در خرداد ماه برگزار می‌شود کمیسیون‌ها رای‌های مجزا دارد و کمیسیون ورزشکاران ۶ رای در انتخابات و همچنین کمیسیون مربیان دارای ۴ رای برای انتخاب رئیس آینده فدراسیون است.

دیگر خبرها

  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک
  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • رویکرد ما همگانی کردن ورزش در سطح محلات است
  • رییس کمیته مستندسازی وزارت ورزش منصوب شد
  • دیدار روسای سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • رئیس کمیته مستندسازی وزارت ورزش منصوب شد