Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-08@20:24:13 GMT

معجزه عسل در برابر حملات آسمی

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۹۱۱۰۷

معجزه عسل در برابر حملات آسمی

 بخش سلامت دانشگاه کالیفرنیا توصیه می‌کند که بزرگ‌سالان قبل از رفتن به رختخواب دو قاشق چای‌خوری عسل میل کنند تا میزان سرفه‌های آسمی را کمتر کنند.

البته هنوز این تئوری که عسل می‌تواند آسم را خوب کند، ثابت نشده است، اما طرفداران این نظریه ادعا کرده‌اند که این روش باعث کاهش حساسیت فرد به گرده می‌شود. (گرده یکی از شایع‌ترین عوامل حملات آسمی است)

واقعیت این است که عسل تولید بزاق را افزایش می‌دهد و بزاق راه هوایی و تحریک گلو را کاهش داده و درنتیجه سرفه کمتری ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
عسل همچنین دارای خاصیت ضدالتهابی است و ممکن است تورم راه‌های هوایی «آسم‌زا» را کاهش دهد.

اغلب تحقیقات دراین زمینه روی کاهش سرفه تمرکز کرده و بخش اعظم آن‌ها مربوط به مطالعه تأثیر عسل بر عفونت تنفسی فوقانی و نه آسم است؛ هرچند این دو می‌توانند علائم مشابهی داشته باشند.


مطالعه صورت گرفته روی ۳۰۰ کودک یک تا ۵ سال در سال ۲۰۱۲ درباره عفونت تنفسی فوقانی قابل‌توجه است. به برخی عسل مرکبات، به برخی عسل اکالیپتوس، به برخی نیز عسل Labiatae (تیره نعناییان) و برخی نیز «دارونما» داده شد.

به بچه‌هایی که عسل داده شد بود، دچار سرفه کمتر شده و خوابشان بهبود پیدا کرد.

تحقیقات تکمیلی نشان داد عسل بهتر از دیفن‌هیدرامین و دکسترومتورفان جواب داده و سرفه‌ها را کمتر می‌کند.

اغلب تحقیقات در این زمینه حول محور مصرف کردن عسل به‌صورت خوراکی است، اما تحقیق دیگری در سال ۲۰۱۴ روی حیوانات از طریق استنشاق نشان داد که عسل در کاهش حملات آسمی مؤثر است و درهرحال تحقیقات انسانی بیشتر موردنیاز است.



منبع: بهداشت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: عسل فواید عسل آسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۱۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آریگو ساکی: رم برای غلبه بر لورکوزن و صعود به فینال لیگ اروپا به یک معجزه نیاز دارد

ساکی نسبت به رستگاری رم مقابل لورکوزن چندان خوشبین نیست.

در آستانه دیدار بایرلورکوزن و آاس رم در دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا ۲۰۲۳/۲۴، آریگو ساکی بر این باور است که رم برای کامبک زدن مقابل لورکوزن و صعود به فینال، به یک معجزه نیاز دارد.

ساکی در مصاحبه با گاتزتا دلو اسپورت گفت:

رم برای صعود در آلمان به یک معجزه نیاز دارد. لورکوزن اخیرا قهرمان بوندسلیگا شده، از روحیه شکست ناپذیری بهره می برد و حمایت هواداران خود را دارد. رم کار بسیار سختی در آلمان دارد. حتی ارائه یک عملکرد فوق العاده و بی نقص برای صعود آنها کافی نیست و باید سایر موارد مثل اتفاقات بازی هم به نفع رم رقم بخورد. لورکوزن در بسیاری از بازی های این فصل با وجود اینکه روز بدی داشت و تیم برتر زمین نبود، بازهم شکست نخورد. با این حال رم باید امیدوار باشد چون در فوتبال غیرممکن وجود ندارد.

از دست ندهید ????????????????????????

درد بی‌پایان؛ چهره ناصر الخلیفی بعد از حذف مقابل دورتموند (عکس) ادین ترزیچ، هوادار دیروز، سرمربی فینالیست امروز داروین نونیز به شایعات پیوستن به بارسلونا قوت بخشید! سوتی عبدالله ویسی روی آنتن زنده؛ تخلف پاداش 3.5 میلیاردی فولاد؟ 

دیگر خبرها

  • آجیل، سپر ایمنی روان در برابر افسردگی
  • آریگو ساکی: رم برای غلبه بر لورکوزن و صعود به فینال لیگ اروپا به یک معجزه نیاز دارد
  • آب سیب زمینی و این همه خاصیت
  • خواص معجزه آسای کشمش
  • معجزه آب سیب‌زمینی برای سلامت کلیه و کبد
  • صبحانه‌ای که کاهش وزن را ۴ برابر می‌کند
  • با این صبحانه وزنتان را ۴ برابر کم کنید
  • معجزه آب سیب زمینی ؛ فواید و خواص آب سیب زمینی را بشناسید
  • خواص گیاه معجزه گر شنگ و روش مصرف آن
  • برنامه‌های مربوط به محدود کردن گرمایش زمین ضعیف است