Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@02:59:50 GMT

طرح جامع مشاوره ازدواج در اردبیل تدوین شود

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۹۱۱۶۵

طرح جامع مشاوره ازدواج در اردبیل تدوین شود

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از استانداری اردبیل، اکبر بهنام‌جو پیش از ظهر دوشنبه در نشست با کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی بر تدوین طرح جامع مشاوره ازدواج و مهارت‌های زندگی تاکید کرد و افزود: کارشناسان کارگروه تخصصی با مشخص کردن سرفصل‌های آموزشی و نحوه آموزش شیوه نامه‌ای را تدوین و این قضیه را جمع بندی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل یادآور شد: ضرورت کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش مهارت‌های زندگی برای پیشگیری از پدیده طلاق احساس می‌شود و باید در این زمینه تلاش بیش از پیشی از خود نشان داد.

وی با بیان اینکه آموزش مهارت‌های زندگی از ادارات، کارخانه‌ها و محل‌های پرتراکم شروع شود، افزود: پدیده طلاق در استان اردبیل نگران کننده است، رواشناسان با مشخص کردن جامعه هدف می‌توانند به آموزش قبل از ازدواج زوجین و مجردهای شاغل در دستگاه‌های اجرایی بپردازند.

بهنام جو افزود: در فاز اول این طرح پرسنل و خانواده‌های استانداری، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و دوره‌های آموزشی با مشوق‌های لازم برگزار می‌شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه روانشناسان استان در زمینه مشاوره‌های ازدواج باید ساماندهی شوند، یادآور شد: در این طرح میانگین سنی افراد کاملا مشخص است و افراد بالای ۵۰ سال و پایین‌تر از ۱۵ سال خارج از آموزش آگاهی دهی ازدواج قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه کارشناسان مشاور باید بعد از ازدواج هم با مشتریان خود در ارتباط باشند، افزود: می‌توان با هماهنگی بیشتر جهت مشاوره به پرسنل یک روان شناس با معرفی نظام روانشناسی در ادارات مستقر شوند.

بهنام جو با اشاره به اینکه این طرح دانش آموزان پایه دوازدهم دبیرستان‌ها و دانشجویان را در بر می‌گیرد، افزود: علاوه بر آن افراد متقاضی مشاوره و در آستانه ازدواج باید بیش از سایرین مورد توجه باشند.

وی افزود: قبل از برگزاری کلاس‌های آموزشی می‌توان برای عوامل ومصدیان دفترخانه‌ها نیز دوره آوزشی کامل برگزار کرد.

استاندار اردبیل ادامه داد: در اجرای این طرح باید احساس کنیم که با یک بحران جدی مواجه هستیم و برای خروج از بحران برنامه ریزی لازم را انجام دهیم. بهنامجو ادامه داد: آموزش‌ها باید با فرهنگ ایرانی و منطقه‌ای همخوانی داشته باشد و همه جوانب در بررسی موضوع مدنظر قرار گیرد.

کد خبر 4732705

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار اردبیل اکبر بهنام جو ازدواج آسان هفته دفاع مقدس اربعین 98 بوشهر قزوین اربعین حسینی شیراز اجلاس جاده ابریشم گرگان شهرکرد دفاع مقدس جنگ تحمیلی خطبه های نماز جمعه بیرجند دفاع مقدس استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۱۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل حسن محمدی ادیب در دیدار با معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی ضمن پیگیری اعتبارات آموزشی، رویدادها و زیرساخت‌های حوزه گردشگری استان گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل گردشگری، رویدادهای مهمی در حوزه گردشگری استان اردبیل برای روزها و ماه‌های آینده تدوین شده است که در همین راستا انتظار تأمین اعتبارات و تسهیل شرایط را از سوی معاونت گردشگری داریم.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل افزود: علاوه بر رویدادهای مهمی که در حوزه گردشگری برنامه‌ریزی شده است، اقدامات زیرساختی و زیربنایی متعددی نیز در دستور کار اداره کل میراث‌ فرهنگی استان اردبیل قرار دارد که در این راستا نیز نیازمند همراهی وزارتخانه هستیم.
وی اضافه کرد: اقدامات آموزشی و توانمندسازی نیروهای شاغل در تاسیسات گردشگری استان یکی از اهداف ما است و در این راستا با هماهنگی مدیرکل آموزش گردشگری وزارتخانه، دوره‌های آموزشی لازم با تامین اعتبار برای این دسته از نیروهای شاغل در حوزه گردشگری برگزار می‌شود.
محمدی ادیب ادامه داد: همچنین امور مربوط به زیرساخت‌های گردشگری و پرداخت تسهیلات حمایتی برای سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری از جمله مواردی است که نیاز داریم با همکاری اداره کل و وزارتخانه و تامین اعتبارات لازم اقدامات مهمی را در این راستا انجام دهیم.

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل
  • منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد