Web Analytics Made Easy - Statcounter

 جلالی مدیر جهاد کشاورزی چالدران در گفت و گو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، افزود» امسال ۲۲ هزار کندوی زنبور عسل توسط زنبور داران مهاجر شهرستان‌های شمال استان در مراتع چالدران استقرار داده شده بودند که این روز‌ها با برداشت ۲۵ کیلوگرم به صورت متوسط از هر کندو در مجموع با تولید ۵۵۰ تن کار برداشت را به پایان رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
   مدیر جهاد کشاورزی چالدران ادامه داد:در حال حاضر نیز ۵۰ نفر زنبوردار بومی در شهرستان چالدران در عرصه تولید عسل مشغول فعالیت هستند .   جلالی  ادامه داد: مجموعا ۷ هزار کلنی زنبور عسل در شهرستان چالدران موجود می‌باشد که این زنبورداران نیز با برداشت ۲۵ کیلوگرم عسل از هر کندو موفق شدند مجموعا ۱۷۵ تن عسل تولید نمایند.   او بیان کرد:وجود بیش از ۳۰ گونه انواع گل‌های شهد زا، داشتن آب و هوای مساعد و مناسب و مراتع سر سبز باعث شده شهرستان چالدران به عنوان قطب مهم تولید عسل در استان شناخته شود .   مدیر جهاد کشاورزی چالدران تصریح کرد:امسال حضور زنبورداران شهرستان‌های شمال استان در مراتع ییلاقی چالدران در مقایسه با سال گذشته ۱۷ درصد رشد یافته بود.   انتهای پیام/م   پایان برداشت عسل توسط زنبوردان مهاجر شهرستانهای شمال استان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۱۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت رکورد تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در ایلام

                                                            به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حشمت اله زرین جوب اظهار داشت: پیش بینی می‌شود تا پایان زمان برداشت این محصول در اواخر اردیبهشت ماه، میزان تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در استان به ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن برسد.   وی افزود: مقدار تولید دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته ۲۶۰ درصد و عملکرد در واحد سطح هم ۳۵ درصد افزایش یافته است.   زرین جوب ادامه داد: امسال بخش خصوصی (کارخانه‌های روغن کشی) متولی خرید کلزا با قیمت مصوب دولتی شده و در مدت زمان یک ماهه باید مطالبات کشاورزان را پرداخت کند که تاکنون حدود ۶۰ درصد مطالبه کلزاکاران پرداخت شده است.   وی تاکید کرد: باتوجه به فسادپذیری بالای کلزا، این دانه روغنی بلافاصله پس از برداشت و خرید، به سمت کارخانه‌های تولید روغن حمل شده است.   معاون بهبودات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام یادآور شد: استفاده از بذور مناسب، انجام برنامه‌های آموزشی و ترویجی، مدیریت اصولی عوامل زیان رسان، تغذیه بهینه، رعایت اصول به زراعی، برداشت و خرید آسان و به موقع و حمل مناسب در افزایش تولید دانه روغنی کلزا در استان ایلام تاثیر داشته است.   گفتنی است بیشترین مقدار برداشت کلزا در استان طی سال زراعی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ بود که در این سال ۲۱ هزار تن دانه روغنی کلزا در سطح ۱۲ هزار هکتار از اراضی زراعی استان برداشت شد.   امسال تا کنون ۲۱ هزار تن کلزا در سطح ۹هزار و ۲۰۰ هکتار برداشت شده است.

دیگر خبرها

  • بارندگی‌های اخیر خسارتی به گندم‌های برداشت شده در خنج وارد نکرده است
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • کتاب من امام صادق (ع) را دوست دارم روانه بازار نشر شد
  • ممنوعیت ورود دام به مراتع شمال دامغان
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • ثبت رکورد تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در ایلام
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • تولید 90 تن گوشت مرغ در عباس آباد