Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: ساکنان شهرک « ثامن الائمه» شهر فردوسیه، از توابع شهرستان شهریار مدتی است، که با معضلات گوناگونی در این شهرک موجه هستند و از عدم اقدام عملی مسئولان برای رفع این معضلات نیز انتقاد دارند، یکی از اهالی فردوسیه به خبرنگار مهر گفت: مشکلات شهرک « ثامن الائمه» فردوسیه بسیار زیاد است، یکی از این مشکلات در خصوص فاضلاب است، که به هیچ وجه به این معضل رسیدگی نمی شود، ما حدود ۳ الی ۴ سال است، که این مشکل را داریم و به فرمانداری و استانداری و شهرداری نامه نوشتیم و نامه های مکتوب نیز موجود است، اما هر نهادی این مشکل را گردن دیگری می اندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هیچکس به ما پاسخگو نیست، در حال حاضر بچه های ما داخل فاضلاب بازی می کنند، در شهرک پر از سگ است، که آلودگی فراوانی برای ما ایجاد می کند، مگر خود این مسئولین بچه ندارند.

این شهروند گفت: مشکل دیگر این شهرک فقدان امنیت است، که بارها و بارها در خصوص این مشکل به مراجع مختلف نامه نگاری کردیم، اما ترتیب اثری داده نشده است.

انباری خانه نم زده است/بوی گند و حضور خزندگان مردم را آزار می دهد

خانمی که ساکن فردوسیه بود نیز در این خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: انباری منزل من از رطوبت فاضلاب نم زده است، تمام وسایل من داخل انباری بوده و خیس شده است، داخل انباری ما پر از آب است و اگر داخل انباری شوید، بوی گند و خیسی موجود در این انباری آزار دهنده است.

وی افزود: درب و پنجره را که باز می کنیم، بوی گند ما را اذیت می کند، یک بار یک خزنده که فکر کنم رتیل یا عقرب بود سبب وحشت فرزند من شده بود.

شهروند دیگری از تخلیه زباله ها در پشت شهرک « ثامن الائمه» فردوسیه انتقاد داشت و به خبرنگار مهر گفت: زباله ها را آتش می زنند و زمانی که کولر را روشن می کنیم، بوی بد زباله سوزی داخل منزل شده و ما را آزار می دهد.

وی افزود: این بو داخل محیط زندگی ما است و بابت این زباله ها، سگ ها و فاضلاب به شهرداری مراجعه کردیم، اما گوش کسی بدهکار نیست، وجدان این مسئولین راضی می شود، که آب فاضلاب زیر منزل ما باشد و زن و بچه من داخل این آلودگی زندگی کنند، این آب نجس است.

ورود دادستانی به معضلات شهرک نشینان

بر اساس این گزارش، حمید عسگری پور، دادستان شهریار ۲۰ شهریور ماه سال جاری با حضور در شهرک « ثامن الائمه» فردوسیه از نزدیک با مشکلات مردم این شهرک، مانند فاضلاب آن آشنا شد و پای صحبت ها و درد دل مردم این شهرک نشست.

وی در خصوص خروجی این دیدارها به خبرنگار مهر گفت: در اولین اقدام ۲ زمین چمن مصنوعی که ساخت آن بیش از یک سال به اتمام رسیده بود، به بهره برداری رسید و در حال حاضر اهالی این شهرک از این زمین مصنوعی استفاده می کنند.

عسگری پور از انتقاد اهالی شهرک از مسئولین اجرایی و شهری خبر داد و افزود: باید به گونه ای عمل کنیم، تا رضایت مردم فراهم شود و ارائه حداقل خدمات به شهروندان و اهالی مطالبه ای است، که مدعی العموم نیز آن را پیگیری می کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهریار نیز از مسئولینی است، که پس از شنیدن صدای انتقاد مردم در خصوص معضلات این شهرک، از این محل بازدید کرد.

سرهنگ پاسدار فیاض الهیاری در خصوص معضلات مردم شهرک « ثامن الائمه» به خبرنگار مهر گفت: مردم در این شهرک حدود ۳ سال است، با معضل فاضلاب مواجه هستند و نمی توان از کنار این معضل به راحتی گذشت.

وی از مسئولین اجرایی خواست، در خصوص حل معضلات اهالی شهرک « ثامن الائمه» فردوسیه چاره اندیشی کنند.

احداث تصفیه خانه فاضلاب برای شهرک نشینان در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع

فرماندار شهریار نیز در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: سه شنبه همین هفته با تمام مسئولین شهریار در قرچک جلسه داریم، اما فاضلاب در کل شهرستان شهریار و نیز غرب استان تهران توسط چاه جمع آوری می شود و راهی جز چاه ندارد، اما چاه های این شهرک سریع تر پر شده است.

نوراله طاهری ادامه داد: ما پیمانکاری که این مسکن مهر را در سال های گذشته ساخته است، پیدا کردیم و از وی خواستیم، مجددا چاه حفر کند و وی تاکنون ۲ الی ۳ چاه حفر کرده و در حال حفر ۲ الی ۳ چاه دیگر نیز است، اما عُرف شهریار برای فاضلاب حفر چاه است.

وی گفت: متاسفانه سطح آب در شهرک «ثامن الائمه» بالا است، و چاه به سرعت به آب می رسد، اما پیمانکار در حال خرید یک زمین به مساحت ۵ هزار متر است، که زمین را داخل طرح بیاوریم و از شرکت آبفا نیز درخواست کردیم، که یک تصفیه خانه فاضلاب مخصوص شهرک راه اندازی کند و در این مسیر در حال هماهنگی با محیط زیست هستیم.

فرماندار شهریار با بیان این که برای راه اندازی تصفیه خانه ۲ میلیارد تومان اعتبار توسط فرمانداری و ۲ میلیارد تومان اعتبار نیز توسط آبفا در نظر گرفته شده است، گفت: این معضل برای الان نیست و اگر کوتاهی بوده باشد، برای سازندگان مسکن مهر است، اما در تمام شهریار از چاه برای فاضلاب بهره می برند، اما چاه در این منطقه پاسخگو نیست.

باید منتظر ماند و دید، ورود نماینده عالی دولت در شهریار، دادستان این شهرستان و دیگر مسئولان تا چه حد می تواند، معضلات موجود برای شهرک نشینان «ثامن الائمه» فردوسیه را رفع کند.

کد خبر 4716794

منبع: مهر

کلیدواژه: شهریار فرماندار ی شهریار شهرستانهای استان تهران هفته دفاع مقدس اربعین 98 بوشهر قزوین اربعین حسینی شیراز اجلاس جاده ابریشم گرگان شهرکرد دفاع مقدس جنگ تحمیلی خطبه های نماز جمعه بیرجند دفاع مقدس استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۱۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد

فرماندار شهریار با تأکید بر هم‌افزایی در مجموعه شوراهای اسلامی، گفت: لازمه خدمت شوراهای اسلامی شهر و روستا، گره‌گشایی مشکلات مردم باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهریار، علیرضا فاتحی‌نژاد ظهر امروز در آیین گرامیداشت شوراهای اسلامی شهر و روستا با بیان اینکه افتخار انقلاب اسلامی نظام مردم‌سالاری و مشارکت مردمی است، اظهار داشت: شورا‌های شهر و روستا جلوه‌ای از مشورت در نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی 45 سال در حوزه‌های مختلف بر پایه مشورت پیش رفته است، افزود: باید پیرو فرامین رهبری خدمت گذار مردم بود و خالصانه و صادقانه به مردم خدمت کرد.

فرماندار شهرستان شهریار با بیان اینکه خودپسندی یکی از آفت‌های بزرگ مسئولیت است، تصریح کرد: شورا برآمده از مردم است و هم‌افزایی در مجموعه شورا بسیار حائز اهمیت است لذا باید با مشورت در آبادانی شهر و روستا تلاش کرد.

فاتحی‌نژاد در ادامه با تأکید بر انجام کارهای جمعی، تخصصی و علمی در شوراهای شهر و روستا گفت: شوراهای اسلامی نقش تعیین‌کننده‌ای در کشور دارند، لذا مردم نیز باید در انتخاب‌ خود دقت نظر داشته باشند تا نسل آینده از خدمات خوب شوراها بهره ببرند.

وی با بیان اینکه لازمه خدمت باید گره‌گشایی مشکلات مردم باشد، افزود: یکی از برکات انقلاب اسلامی، انقلاب مردمی است که با ابتکار خود شوراهای شهر و روستا را به وجود آورده است تا حرف‌های مردم شنیده و مطالبه شود.

فرماندار شهریار با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در امانت‌داری مردم در نزد شوراها در تمامی حوزه‌ها بیان کرد: برخی از اعضای شوراها اقدامات و فعالیت‌های نامناسبی دارند که منجر به ورود و برخورد دستگاه‌های نظارتی و قضایی شده و سلب اعتماد مردم از شوراها را نیز در پی دارد.

فاتحی‌نژاد با تأکید بر برنامه‌ریزی مناسب شوراهای شهر و روستاهای شهرستان شهریار در توسعه و آبادانی گفت: توفیق خدمت گذاری برای شوراهای شهر و روستا در دوره بعدی درگرو عملکرد خوب و سالم است.

اعضای شورا با رفتارهای اشتباه کام مردم را تلخ نکنند

در ادامه این مراسم حمزه خوارزمشاهی با بیان اینکه مشارکت مردم در موضوعات شهری منجر به توسعه و آبادانی می‌شود، گفت: شوراهای شهر و روستا باید قدردان مردم باشند که مدال نوکری را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه شوراهای شهر و روستا حلقه ارتباطی مردم و مسئولین فرادستی هستند، تصریح کرد: باید امانت‌دار رأی مردم باشیم و با مصوبات خوب و مناسب منجر به توسعه شهرها و روستاها باشیم.

نماینده استان تهران در شورای عالی استان‌ها با تأکید بر افزایش اختیارات شوراها بیان کرد: شوراها نباید فقط شورای منتسب به شهردار و دهیار باشند، بلکه باید با تکیه بر وظایف و امکانات موجود خدمات بیشتری را نیز ارائه کنند.

خوارزمشاهی با اشاره به برخی دستگیری‌ شوراها در کشور گفت: نباید با کارهای اشتباه کام مردم را تلخ و به دشمنان و رسانه‌های معاند خوراک داده شود.

وی با انتقاد از عدم همراهی برخی از اعضای شورا در همراهی مجموعه شورای شهر و روستا تصریح کرد: اعضای شورا باید به خرد جمعی احترام بگذارند و انرژی و ظرفیت خود را برای مخالفت در برابر مصوبات به‌کار نگیرند.

نماینده استان تهران در شورای عالی استان‌ها در پایان خاطرنشان کرد: دولت در اجرای پروژه‌ها از کمک شوراها بیشترین بهره را می‌برد و همه این مسائل و همراهی شورا با دولت برای رفاه مردم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش کشت گلخانه ای در شهریار
  • تصویر شهریار شاعر نامدار ایرانی بر دستان هواداران تراکتورسازی
  • اردن حمله شهرک‌نشینان به کاروان‌های کمک‌ها را به شدت محکوم کرد
  • تعرض تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی+ عکس
  • هشدار جهانی نسبت به وخامت اوضاع غزه
  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه نتانیاهو و ادامه جنگ غزه
  • تظاهرات اعتراضی شهرک‌نشینان همچنان ادامه دارد
  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد
  • تعرض شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی+ فیلم
  • طرح واکسیناسیون اتباع خارجی + فیلم