Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@20:01:49 GMT

رحمانی: در وزارت صمت بازنشسته نداریم

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۹۱۵۱۷

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هیچ فرد بازنشسته‌ای در وزارت صنعت، معدن و تجارت مشغول به کار نیست و ما به جد قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را اجرا کرده‌ایم. ناطقان: رضا رحمانی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال سید ناصر موسوی لارگانی مبنی بر علت استمرار به‌کارگیری بازنشستگان در این وزارتخانه اظهار داشت: امروز به جرأت می‌گویم که در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت هیچ فرد بازنشسته‌ای مشغول به کار نیست اما ما در یکسری از شرکت‌ها سهام داریم و این وزارتخانه دارای شرکت‌های تابعه‌ است که ممکن است بازنشستگانی در آنجا مشغول به کار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: ما درباره این شرکت‌ها هم استعلام و نتیجه استعلام خود را به نهادهای‌ ذیربط ارائه کردیم و سؤال مذکور در کمیسیون اصل ۹۰ و صنایع و معادن مجلس مطرح شد؛ در آن جلسات مسئولان بازرسی کشور، مرکز پژوهش‌ها و اداره قوانین اعلام کردند که بازنشسته‌ای در این وزارتخانه وجود ندارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در حال حاضر برخی افراد شبهه‌ای را مطرح می‌کنند مبنی بر اینکه در مورد شرکت‌های تابعه‌ای چون فولاد مبارکه و شرکت مس، افراد یا باید مشمول ماده ۵ خدمات کشوری باشند یا آنکه از بودجه دولتی استفاده کنند و برخی از افراد هم گفتند اگر دولت در مدیریت آنها دخالتی کرده، پس مشمول این قانون می‌شود.

رحمانی تصریح کرد: بر این اساس در وزارت صنعت، معدن و تجارت هیچ بازنشسته‌ای به کار خود ادامه نمی‌دهد و ما به طور کامل به قانون عمل کردیم. بنده به معاونت‌های مربوطه ابلاغ کرده‌ام که قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان به طور جدی اجرا شود و تأکید کردم که بازنشستگان از سِمَت خود کنار بروند.

وی با اشاره به اینکه حتی در شرکت تابعه ایدرو ۶۴ بازنشسته تسویه‌حساب کرده‌اند، گفت: جوانگرایی سیاست اصلی ماست و بنده در انتصاب‌هایی که در وزارت صمت داشتم، این مسئله را مورد توجه جدی قرار دادم.

رحمانی با اشاره به انتقاد موسوی لارگانی مبنی بر اینکه چرا مدیرعامل فولاد مبارکه مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان نشده است، اظهارداشت: با استعلام های صورت گرفته از نهادهای ذیربط همچون دادستان دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و مرکز پژوهش های مجلس مشخص شد که مدیرعامل موردنظر، مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان نمی شود.

وی ادامه داد: مطابق با قانون منع به کارگیری بازنشستگان افرادی که 65 سال و 35 سال سابقه خدمت دارند، باید از سمت خود کناره گیری کنند اما مدیرعامل فولاد مبارکه یک سال و نیم تا رسیدن به سن بازنشستگی فاصله دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: برخی از افراد بر این باورند که شرکت هایی چون شرکت ملی مس و فولاد مبارکه هم شامل قانون منع به کارگیری بازنشستگان می شوند، در حالی که مطابق با استعلام های صورت گرفته این افراد شامل این قانون نمی شوند، در حالی که برخی افراد می‌گویند مدیرعامل این بخش ها تحت تأثیر دولت هستند و باید قانون درباره آنان اجرا شود اما نظر دیوان محاسبات با این افراد متفاوت است.

رحمانی با تأکید مجدد بر اینکه هیچ فرد بازنشسته ای در وزارت صمت مشغول به کار نیست، تصریح کرد: بنده با هشت معاون بازنشسته خود به صورت یکجا تسویه حساب کرده ام و این مسئله نشان دهنده آن است که تأکیدم به اجرای قانون است، علیرغم آنکه این اقدام بسیار سخت بود، چرا که به یکباره مسئولان زیادی از کار برکنار شدند اما ما معتقدیم که قانون باید به درستی اجرا شود.

موسوی لارگانی: چرا برخی از بازنشستگان برکنار و برخی سر کار خود مانده اند؟

در ادامه جلسه، سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در طرح سؤال خود از رحمانی در واکنش به اظهارات وی مبنی بر اینکه حتی یک بازنشسته هم در وزارتخانه صمت وجود ندارد، گفت: افراد بازنشسته زیادی در معاونت های وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت هستند که با 40 سال سابقه کار هنوز مشغول به کار هستند و اسناد آن هم موجود است.

وی با اشاره به بی کفایتی مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان گفت: یکی از متخصص‌ترین افراد بخش صنعت، مدیرعامل فولاد مبارکه بود که ظرفیت تولید فولاد را بسیار افزایش داده بود اما از روزی که قانون بازنشستگی تصویب و ابلاغ شد، وی را برکنار کردند اما نکته قابل توجه آن است که فرد بازنشسته دیگری را در همان روز به عنوان مدیرعامل فولاد مبارکه معرفی کردند.

موسوی لارگانی با بیان اینکه رانت ها و فسادهای بسیار زیادی در کشور در زمینه ادامه فعالیت بازنشستگان وجود دارد، گفت: برای مثال فردی به عنوان معاون وزیر راه و شهرسازی با این دولت کار می‌کرد و در عین حال هم حقوق بازنشستگی و هم حقوق معاونت وزیری را دریافت می کرد. متأسفانه ده‌ها و بلکه صدها فساد و رانت در این زمینه وجود دارد و اسناد و مدارک آن موجود است.

وی خطاب به رحمانی گفت: چطور وقتی که رئیس ایدرو به شما نامه نوشت و افرادی را به عنوان بازنشسته معرفی کرد، سریعا مدیرعامل گل گهر سیرجان و شرکت مس کرمان را تغییر دادید اما برخی از بازنشستگان هنوز مشغول کار هستند؟

موسوی لارگانی افزود: آقای رحمانی با حضور شما در وزارت صمت، تصور می کردیم که قانون اجرا شود و مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه چطور یک شقه گوسفند حلال و یک شقه آن حرام است، گفت: چرا قانون منع به کارگیری بازنشستگان برای برخی افراد اجرا می شود اما برای برخی دیگر اجرایی نمی شود؟

وی با بیان اینکه مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان اقدامات خلاف قانون بسیار زیادی انجام داده از جمله آنکه خریدهای کلانی داشته بدون آنکه مناقصه انجام شود، گفت: چه دلیلی وجود دارد که این فرد فقط پول پاشی می‌کند؟ آیا رانتی در این زمینه وجود ندارد؟

موسوی لارگانی با بیان اینکه چرا مدیرعامل فولاد را علیرغم آنکه بازنشسته است برکنار نمی کنید، گفت: فولاد مبارکه با این مدیریت دو سال دیگر به مشکلات عدیده ای دچار می شود، چرا که این مدیرعامل هیچ تخصصی ندارد و از سوی دیگر بازنشسته است و باید از سمت خود کناره گیری کند. منبع: مهر برچسب ها: رحمانی ، وزارت صمت ، بازنشسته

منبع: ناطقان

کلیدواژه: رحمانی وزارت صمت بازنشسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۱۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا

روزنامه انگلیسی «گاردین» گزارش داد که قرار است پناهجویان در سرتاسر انگلیس برای تدارک برای اخراج خود به رواندا از فردا دوشنبه در چارچوب عملیات غافلگیرانه وزارت کشور بازداشت شوند.

براساس گزارش القدس العربی، به گفته گاردین، این روند که به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت، شامل بازداشت برخی از پناهندگانی است که در جلسات معمول در دفاتر خدمات مهاجرت شرکت می‌کنند و آنها را در سراسر کشور نگهداری می‌کنند و سپس آنها را به مراکز بازداشت منتقل می‌کنند و سپس در پرواز‌های رواندا قرار می‌گیرند.

به گزارش بلومبرگ نیز راه اندازی این عملیات درست چند روز قبل از انتخابات شورای محلی در انگلیس انجام می‌شود و ادعا‌های ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس مبنی بر اینکه اقدامات سختی را علیه مهاجرت غیرقانونی انجام می‌دهد، تقویت می‌کند.

سخنگوی وزارت کشور انگلیس در بیانیه‌ای گفت که دولت وارد مرحله نهایی فعال سازی اخراج پناهجویان به رواندا می‌شود.

وزارت کشور انگلیس گفت: در برخی مواقع این امر ناگزیر شامل بازداشت افراد برای آماده شدن برای اولین پروازی است که قرار است طی ۱۰ تا ۱۲ هفته به مقصد رواندا انجام شود.

این وزارت خانه در ادامه افزود: اظهار نظر بیشتر در مورد فعالیت عملیاتی نامناسب است.

بر اساس توافقی که سال گذشته میان انگلیس و رواندا منعقد شد، دولت بریتانیا قصد دارد ده‌ها هزار پناهجو را که به گونه غیرقانونی و توسط قایق به این کشور آمدند را به شرق آفریقا بفرستد.

طبق سیاست حکومت انگلیس هر کسی که به صورت غیرقانونی وارد این کشور ‌شود، به جز افراد زیر سن قانونی بدون همراه، به رواندا فرستاده خواهند شد. این افراد می‌توانند در رواندا باقی بمانند اما نمی‌توانند وارد انگلیس شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۵۰۰۰ معلم شاغل و بازنشسته جنوب استان بوشهر
  • انتصاب مدیرعامل جدید گروه ملی فولاد ایران
  • چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟
  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بر نقش کلیدی طبقه کارگر در رونق اقتصادی تاکید کرد
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است / احداث ۵۳ شهرک جدید استانی