Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امورآموزشی دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد از افزایش 20 درصدی پذیرش دانشجو در برخی از رشته‌های این دانشگاه همچون رشته پزشکی نسبت به سال گذشته خبر داد.

حسن قوامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: در دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به سال گذشته در برخی از رشته‌ها مانند پزشکی، پرستاری و بینایی‌سنجی 20 درصد افزایش پذیرش دانشجو داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سایر رشته‌ها خیلی تفاوتی در ظرفیت پذیرش ایجاد نشده است. همچنین کاهش جذب دانشجو نیز نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: پذیرش‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال جدید در تمام مقاطع و رشته‌ها 1720 نفر بوده است که از این تعداد 1004 دانشجو دختر و 716 دانشجو پسر هستند.

مدیرکل امورآموزشی دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد تشریح کرد: پراکندگی دانشجویان در مقاطع مختلف بدین شرح است که در مقطع کارشناسی از 653 دانشجوی پذیرفته شده از طریق کنکور سراسری، 407 دانشجو دختر و 246 دانشجو پسر هستند. در مقطع دکترای عمومی از 410 دانشجوی پذیرفته شده، 188 دانشجو دختر و 222 دانشجو پسر، در مقطع کارشناسی ارشد از 235 دانشجو پذیرفته شده، 185 دانشجو دختر و 50 دانشجو پسر هستند. همچنین در مقطع PHD از 75 دانشجوی پذیرفته شده، تعداد دانشجویان دختر  53 نفر و تعداد دانشجویان پسر 22 نفر است.

قوامی گفت: بیش از 60 درصد پذیرفته‌شدگان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بومی استان خراسان هستند. بیشترین جذب دانشجو در رشته پزشکی عمومی و کمترین جذب در رشته فوریت‌های پزشکی است.

مدیرکل امورآموزشی دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد افزود: در تخصصی بالینی پزشکی از 210 دانشجوی پذیرفته شده، 125 دانشجو دختر و 85 دانشجو پسر و در فوق تخصص این گرایش نیز از 21 دانشجوی پذیرفته شده، 9 دانشجو دختر و 12دانشجو پسر هستند. در مقطع کاردانی به صورت کلی 46 دانشجوی پسر پذیرفته‌ایم. در تخصص دندانپزشکی از 22 دانشجوی پذیرفته شده، 16 دانشجو دختر و 6 دانشجو پسر هستند.

قوامی در رابطه با پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در مجموع امسال 23 دانشجوی خارجی جذب دانشگاه علوم پزشکی مشهد شده‌اند که تعداد دختران  10 نفر  و تعداد پسران  13 نفر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۱۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست دانشکده علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشمر گفت: این خانواده خیر سلامت مبلغ یاد شده را برای خرید یک دستگاه اسلیت لمپ که در انجام معاینات چشم کاربرد دارد به حساب مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد واریز کردند.

 دکتر جواد یزدانی افزود :  قیمت این دستگاه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که با توجه به مشارکت یک میلیاردی این خیرنیک اندیش، دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد نیز در خرید این دستگاه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مشارکت نموده است.

وی بیان کرد : شماره حساب‌های مجمع خیرین سلامت شهرستان کاشمر در صندوق همت کاشمر به شماره ۴۶۱۰ و در بانک ملی ایران به شماره ۰۱۴۴۱۰۴۴۱۰۰۰۱ است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

دیگر خبرها

  • علت محبوبیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشورمان چیست؟
  • حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • فراخوان جذب دانشجوی دکتری در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی