Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در یادداشتی در روزنامه واشنگتن پست درباره قتل خاشقجی، روزنامه‌نگار و ستون‌نویس این روزنامه آمریکایی، در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول، تاکید کرد اقدامات ترکیه جهت روشن کردن ابعاد این جنایت در روز‌های آینده نیز ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او نوشت: قتل جمال خاشقجی در کنار ابعاد انسانی آن، به دلیل سوء استفاده از اصل مصونیت دیپلماتیک نگران‌کننده است. معتقدیم که عدالت در این باره از طریق برگزاری دادگاه‌های ملی و بین‌المللی اجرا خواهد شد.

رئیس جمهور ترکیه افزود: «متعهد می‌شوم که ترکیه در روز‌های آینده نیز به تلاش خود جهت روشن شدن ابعاد جنایت خاشقجی ادامه خواهد داد. عدم شفافیت در مدیریت روند دادرسی، برگزاری جلسات دادگاه در پشت در‌های بسته و ادعای آزادی غیررسمی مظنونین، علاوه بر ایجاد ناامیدواری در برآورده شدن انتظارات جامعه جهانی، به اعتبار عربستان سعودی نیز لطمه خواهد زد. ما به عنوان دوست و همپیمان عربستان سعودی خواهان چنین امری نیستیم.»

اردوغان در ادامه یادداشت خود تاکید کرد: «جلوگیری از تکرار چنین جرمی (قتل جمال خاشقجی) در سراسر جهان هم به نفع ترکیه و هم به نفع بشریت خواهد بود. تلاش برای مجازات عاملان راهی برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث خواهد بود. این وعده ما به خانواده خاشقجی است.»

خاشقجی که در آمریکا در تبعید به سر می‌برد، دهم مهر ۱۳۹۷ برای انجام کاری اداری وارد ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول شد و در آنجا به قتل رسید. دولت عربستان کشته شدن این تبعه خود در کنسولگری را تأیید کرده، اما تاکنون نه برای دستگیری یا معرفی مسببان و آمران آن اراده‌ای جدی از خود بروز داده و نه از مکان جسد مقتول نشانی داده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ترکیه عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۱۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف نسل کشی در غزه جدی‌تر شده است


به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حسین امیرعبداللهیان در صفحه ایکس خود نوشت: در حاشیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا با آقای سامح شکری، همتایم از مصر در خصوص آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای به خصوص اوضاع غزه و تلاش‌های جاری جهت توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان رایزنی و تبادل نظر کردیم.

وی افزود: در ادامه به تشریح ابعاد حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت کشورمان در دمشق و واکنش نیرو‌های مسلح ایران در چارچوب دفاع مشروع پرداختم.

امیرعبداللهیان در ادامه گفت: از موضع مصر در محکومیت اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی تشکر کردم. تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل کشی در غزه جدی‌تر شده است.

دیگر خبرها

  • نویدکیا: باید ببینیم در کجاها چه مشکلاتی داریم
  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • چرا ترکیه روابط تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد؟ | هدف اردوغان از اقدام دیرهنگام
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • آتش‌بس یا تقسیم کار واشنگتن و تل‌آویو برای ادامه جنایت‌گری؟
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • نماینده آیت الله سیستانی در ترکیه؛ تأکید بر وحدت و گفت و گوی دینی و نقش مثبت رهبران مذهبی / آینده شیعیان ترکیه، روشن است
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • تلاش رونالدو برای رسیدن به رکورد بازیکن مراکشی
  • تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف نسل کشی در غزه جدی‌تر شده است