Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- جلال چراغپور، کارشناس فوتبال ایران گفت: تیم امید جایی است که در آن جمع کردن همه مسائل، سازگاری و برنامه‌ریزی بسیار پیچیده است. تاریخ انتشار: 12:01 - 08 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۴۲۰۲

جلال چراغپور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، در خصوص شرایط این روز‌های تیم فوتبال امید و بلاتکلیفی نیمکت مربیگری این تیم در آستانه مسابقات انتخابی المپیک، اظهار داشت: تیم امید وضعیتی دارد که نمی‌شود فقط در این برهه از زمان آن را بررسی کرد و این کار درستی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکل این تیم از ۴۰ سال پیش شروع می‌شود که تیم تشکیل شد.

مشکل تیم امید را باید از ۴۰ سال پیش بررسی کنیم
وی افزود: در طول این سال‌ها مربیان زیاد و حتی بزرگی روی نیمکت تیم امید نشستند. شاید بیش از ۱۰ بار سرمربی عوض شد، اما تیم به المپیک نرفت. متاسفانه حالا که این تیم به آخر خط رسیده و آخرین شانس خود را برای حضور در المپیک امتحان می‌کند به فکر پیدا کردن معضل آن افتاده‌ایم. اگر بخواهیم به طور کلی بررسی کنیم باید گفت‌وگویی مفصل داشته باشیم تا از همان ۴۰ سال پیش تیم را بررسی و مشکل اصلی را پیدا کنیم.

تیم امید در طول این سال‌ها به دلایل مختلفی راهی المپیک نشده
کارشناس فوتبال ایران تصریح کرد: این تیم در طول سال‌ها بنابر دلایل مختلفی راهی المپیک نشده، هر کسی آمده نظرات خود را اعمال کرده و اتفاقات زیادی در آن رخ داده است. این تیم زمانی زیر نظر کمیته ملی المپیک بود و همه کار‌های خود را هم انجام داده و بازی‌های تدارکاتی را برنامه‌ریزی کرده بود، اما در همان مقطع عابدینی رئیس فدراسیون فوتبال شد و تیم را از کمیته گرفت. این یک نمونه از چندین موردی است که مانع از حضور تیم در المپیک شده است.

مشکل تیم امید فقط از بیرون نیست
چراغپور گفت: البته مشکل این تیم فقط از بیرون نیست و تیم ایرادات فنی هم دارد. مشکلی که تیم امید دارد را بسیاری از تیم‌های امید در جهان هم دارند چراکه دوران حضور این بازیکنان رده سنی در تیم‌های پایه به پایان رسیده و از طرفی آنها نمی‌توانند در تیم‌های بزرگسالان هم زیاد بازی کنند. آنها در این سن باید در سطح حرفه‌ای بازی کنند، اما فوتبا‎ل‎شان هنوز حرفه‌ای نیست. این بازیکنان شایسته حضور در تیم امید هستند، ولی باشگاه‌ها زیاد به این بازیکنان بازی نمی‌دهند. یکی از مشکلات اصلی اکثر تیم‌های امید جهان در همین موارد است و چون آنها کسر بازی دارند، می‌روند و ۴ گل می‌خورند.

مربیان تیم امید اجازه چینش تیم بر اساس خلاقیت خود را ندارند
وی ادامه داد: مشکل تیم امید ابتدا فنی، دوم مشکلات سربازی این بازیکنان برای خروج از کشور و سوم کسر بازی آنهاست که اینها از اصلی‌ترین موانع حضور این تیم در المپیک و منظم نبودن آن است. از طرفی مربیان هم وقتی هدایت این تیم را برعهده می‌گیرند اجازه تغییر پست بازیکنان و چینش تیم بر اساس خلاقیت خود را ندارند. در زمان حضور خاکپور روی نیمکت تیم امید، روزبه چشمی در استقلال به عنوان هافبک دفاعی بازی می‌کرد، اما در تیم امید مجبور بود در خط دفاعی بازی کند.

کار در تیم امید پیچیده است
کارشناس فوتبال ایران در پایان خاطرنشان کرد: جهانبخش هم زمانی در داماش دفاع چپ بازی می‌کرد و الان در انگلیس مهاجم راست بازی می‌کند. این بازیکن در داماش در پست دفاع چپ درخشید و دیده شد، اما در تیم ملی توسط کی‌روش بال راست بازی کرد و الان هم پستش همین است. این تفاوت دید مربیان و میزان اختیارات آنها است. تیم امید جایی است که در آن جمع کردن همه مسائل، سازگاری و برنامه‌ریزی بسیار پیچیده و یکی از دیگر دلایل اصلی نرفتن این تیم به المپیک است.

بیشتر بخوانید:

معمای بزرگ فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک/ فرهاد مجیدی بماند یا برکنار شود؟
اعلام برنامه و ساعت بازی‌های تیم فوتبال امید در انتخابی المپیک ۲۰۲۰

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: لیگ برتر تیم امید فرهاد مجیدی میزان کمیته ملی المپیک فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۱۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نویر: تمام جهان منتظر بازی بایرن-رئال هستند

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ در بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا فرداشب میزبان رئال مادرید خواهد بود. مانوئل نویر این بازی را یک بازی پرطرفدار در تمام جهان می‌بیند و علاقه دارد تیمش در این بازی به فینال صعود کند.

نویر در گفت‌وگوی جدیدش با سایت رسمی یوفا ابراز امیدواری کرد آن‌ها به فینال رسیده و به فینال احتمالی با دورتموند را در ورزشگاه ومبلی تصور می‌کند.

او درباره بازی حساس مقابل رئال مادرید گفت: "همه رئال مادرید را می‌شناسند. هر دو تیم، تیم بزرگی هستند و رقابت بین بایرن و رئال مادرید کم و بیش بهترین بازی‌هایی است که می‌توانید، تماشا کنید. تمام جهان فوتبال مشتاقانه منتظر این بازی هستند. ما هم مشتاقانه منتظر این بازی هستیم و می‌دانیم که رسیدن به ومبلی و بازی فینال در آنجا کار سختی خواهد بود. به همین دلیل، باید در هر دو بازی در بهترین فرم باشیم و تمام تلاش خود را در زمین به کار بگیریم تا بتوانیم به فینال راه پیدا کنیم.

احتمال رویارویی با دورتموند در فینال؟
اول اینکه حضور دورتموند و بایرن در نیمه نهایی چمپیونزلیگ برای فوتبال آلمان خیلی خوب است. همچنین به دلیل محل برگزاری فینال، بازی بسیار خاصی است و حالا هر دو فینالیست سال 2013 دوباره در نیمه نهایی هستند. بدیهی است که بازیکنان دو تیم نسبت به آن دیدار بسیار تغییر کرده‌اند، اما توماس مولر و من به خوبی به یاد داریم که چقدر فوق‌العاده بود. اکنون باید هر چه در توان داریم با بگذاریم تا دوباره به فینال برسیم.

حادثه اسکی؟
نمی‌دانم اگر دوباره نمی‌توانستم فوتبال بازی کنم، زندگی‌ام چگونه می‌شد. اگر از کادر پزشکی و فیزیوتراپ‌ها بپرسید، آن‌ها باور نمی‌کردند که من امروز اینجا باشم. فکر می‌کنم احتمالاً از هر 10 نفر فقط یک یا دو نفر از آن مصدومیت بهبود می‌یابند.

دیگر خبرها

  • گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی چین حضور خواهد داشت
  • الکلاسیکوی برگشت ایران بدون 5 بازیکن مشترک
  • نویر: تمام جهان منتظر بازی بایرن-رئال هستند
  • اپل کاربران را از اپل آی دی بیرون می اندازد
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • پرسپولیسی ها ما را مسخره کردند | مشکل بازیکن استقلال بود که بی دلیل در زمین ایستاده بود
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • ریشه‌یابی علل کمبود مدافعان چپ ممتاز در فوتبال مدرن
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است