Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر: بیژن زنگنه، وزیر نفت امروز دوشنبه ۸ مهر سال ۹۸، در حاشیه امضای قرارداد ساخت الکتروپمپ‌های طرح انتقال نفت گوره-جاسک با سه شرکت داخلی، در جمع خبرنگاران در ارتباط با این قرارداد گفت: هر چند رقم کلی این قرارداد برای صنعت نفت رقم بزرگی نیست؛ اما این رقم برای شرکت‌های داخلی عدد قابل توجهی بوده و از سوی دیگر، این قرارداد جزو یک پروژه بزرگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کمتر از یک سال و نیم دیگر، حدود نیمی از این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد که در ادامه آن، شاهد طرح احداث پتروشیمی و پالایشگاه در منطقه جاسک خواهیم بود و به این ترتیب می‌توان گفت این اقدام، محوری‌ترین کار دولت برای توسعه منطقه جاسک بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برای نخستین بار در کشور، شاهد تولید ورق‌های عریض مقاوم در برابر گاز ترش هستیم، اظهار داشت: پیش از پایان دولت دوازدهم، نفت و میعانات را به جاسک می‌رسانیم و در همین حال، ۲۰ مخزن نیز توسط یک شرکت داخلی که برنده مناقصه بود، در حال ساخت است و ما نیز موظف هستیم، نیاز‌های سازندگان داخلی را همانند ارز برطرف کنیم.

وزیر نفت در پاسخ به اینکه کیفیت بنزین عرضه شده در تهران را چطور ارزیابی می‌کنید، تصریح کرد: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و همچنین سازمان ملی استاندارد، طی توضیحاتی کیفیت این بنزین عرضه شده را تائید کرده‌اند.

زنگنه درباره سفر خود به روسیه که به زودی انجام می‌شود، گفت: قرار است درباره مسائل مختلف و مشترکی صحبت کنیم؛ چراکه این هفته در روسیه، هفته انرژی بوده و همچنین شاهد برگزاری نشست مجمع کشور‌های صادرکننده گاز نیز هستیم که در حاشیه این دو مناسبت، با وزیر انرژی روسیه درباره روابط دوجانبه مذاکره خواهیم کرد.

این عضو کابینه دوازدهم در ارتباط با استفاده کارت سوخت در روند سوختگیری گفت: طی روز‌های آینده، قصد داریم با کاهش سهمیه سوخت گیری کارت جایگاه داران، این الزام را برای دارندگان خودرو‌ها ایجاد کنیم که با استفاده از کارت سوخت خود، اقدام به سوخت‌گیری کنند.

وی با اعلام اینکه سهمیه کارت جایگاه داران به ۱۵ تا ۲۰ لیتر در هر سوخت گیری تقلیل می‌یابد، تاکید کرد: این اقدام به منزله اجرای سهمیه بندی نیست؛ اما در حال حاضر کمتر از یک میلیون نفر در کشور هستند که کارت سوخت ندارند که حدود ۳ تا ۴ درصد کل خودرو‌ها را تشکیل می‌دهند؛ البته بخش قابل توجهی از این کارت سوخت‌های صادر شده، در باجه پست معطل است و روزانه حدود ۳۵ هزار کارت جدید برای صاحبان این کارت‌ها تولید می‌شود و تا آخر مهر ماه، همه افرادی که کارت سوخت خود را از دست داده و ثبت نام داشته اند، دارنده کارت سوخت خواهند شد.

زنگنه در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا رخداد اخیری که برای شرکت آرامکو عربستان، رخ داده موجب تسهیل صادرات نفت ایران شده، توضیح داد: چنین نیست و من بار‌ها تاکید کردم عربستانی‌ها به دلایل سیاسی، بزرگ نمایی کرده اند.

ادامه دارد...

زنگنه: سال‌هاست لیست اموالم را برای رئیس قوه قضائیه فرستاده‌ام

وزیر نفت با اشاره به راه‌اندازی سامانه ثبت اموال و دارایی مدیران و مسؤولان، گفت: سال‌هاست لیست اموالم را برای رئیس قوه قضائیه فرستاده‌ام.

بیژن زنگنه وزیر نفت در گفتگو با فارس، با اشاره به راه‌اندازی سامانه ثبت اموال و دارایی مدیران و مسئولان، برای ثبت نام در سامانه یاد شده اظهار داشت: سال‌هاست لیست اموالم را برای رئیس قوه قضائیه فرستادم.

به گزارش فارس، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه‌قضائیه روز سه‌شنبه ۲۱ خرداد سال جاری از تصویب، ابلاغ و اجرایی شدن «آیین‌نامه قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسؤولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران» از سوی رئیس قوه قضائیه خبر داد.

پس از تلاش و کار کارشناسی قوه قضائیه، مراسم رونمایی از سامانه «ثبت دارایی مقامات، مسؤولان و کارگزاران» به آدرس https://residegi.adliran.ir با حضور شهریاری رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه روز یکشنبه ۳۱ شهریور برگزار شد.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: سهمیه بنزین سهمیه بنزین کارت سوخت وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۲۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری یک قاچاقچی با ٣٢ کارت سوخت در بم

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ عزت الله عبدلی نسب، ظهر دوشنبه گفت: ماموران یگان امداد این فرماندهی در پی دریافت خبری مبنی بر فروش غیرمجاز سوخت توسط یک متهم، با انجام اقدامات اطلاعاتی این فرد را شناسایی و وی را در نزدیکی یک پمپ بنزین دستگیر کردند.

وی، اظهار کرد: ماموران هنگام بازرسی خودروی این متهم ۳۲ عدد کارت سوخت نیز کشف و متوجه شدند یک پمپ نیز در جعبه این خودرو جهت انتقال سوخت قاچاق به درون مشک تعبیه شده است.

سرهنگ عبدلی نسب، با بیان اینکه متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد، تصریح کرد: پلیس با قاچاقچیان سوخت و عاملان تاراج ذخایر ملی کشور با جدیت برخورد خواهد کرد.

کد خبر 6092540

دیگر خبرها

  • ◄ رفع مسدودی ۶۰۰۰ کارت سوخت کامیون و اتوبوس
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • کارت سوخت این خودرو ها باطل می شود
  • ناترازی بنزین با سوخت متانول برطرف می‌شود
  • دستگیری یک قاچاقچی با ٣٢ کارت سوخت در بم
  • درخواست مهم وزیر اقتصاد از وزیر راه و شهرسازی/ خودرو‌هایی که سهمیه بنزین آن‌ها قطع خواهد شد؛ کدامند؟
  • سهمیه سوخت خودر‌وهای بدون بیمه قطع می شود(+ عکس نامه)
  • بازداشت قاچاقچی با ۳۲ کارت سوخت در بم
  • نامه بنزینی وزیر اقتصاد به بذرپاش/ سهمیه سوخت این خودروها را قطع کنید