Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان جامعه را نیازمند الگوگیری از سیره شهدا دانست و در این باره با تبیین ۴ محور مهم؛ گفت: هیاهوهایی که در کشور دنبال مسائل منفی و ثروت و قدرت هستند در حال خسران هستند و خود هم نمی دانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار سرتیپ دوم پاسدار غلامعلی ابوحمزه‌، امروز( ۸ مهر)در دومین یادواره شهدای شرکت توزیع برق شمال استان در سخنانی، بار اصلی انقلاب و نظام را روی دوش خانواده شهدا و ایثارگران دانست  و عبرت گیری از شهدا را محور بحث قرار داد و گفت: آنچه بعد از ۴ دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی به آن نیازمندیم آن چیزی است که شهدا را به قله رفیع شهادت رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با چرایی زنده نگه داشتن یاد شهدا آن هم سالها پس از دفاع مقدس اظهار داشت: هر عصر و نسل نیازمند الگو و اسوه است که این الگوها چراغ راه هدایت انسان ها هستند؛ {همانطور که} اباعبدالله علیه السلام که همه چیز خود را تقدیم کرد و خدا تا قیامت او را در افکار و قلوب حفظ و همه آزادی خواهان جهان باید به آن حضرت تأسی کنند.

 

 

وی ادامه داد: الگوی همه شهدا امام حسین علیه السلام است و ما و شما هم اگر می خواهیم عاقبت به خیر بشویم باید از شهدا درس بگیریم که ما را به نتیجه می رساند و هیاهوهایی که در کشور دنبال مسائل منفی و ثروت و قدرت هستند در حال خسران هستند و خود هم نمی دانند.

 

 

سردار ابو حمزه ادامه داد: اگر اینها حلال بود که برای صدام و محمدرضا پهلوی که کل کشور در اختیارشان بود، می ماند و الا اینها که چند میلیارد بالا می کشند عددی نیستند و فکر می کنند زرنگ هستند لذا هیاهوی مسائل دنیایی ما را فریب ندهد‌ شهدا آمدند به ما تذکر بدهند راه و هدف و جهت را گم نکنیم.

 

 

وی اولین درس از شهدا را عاقل و عاشق بودن دانست و افزود: شهدا بهترین تدبیر را کردند هم در دنیا عالم گیر شدند و هم در همه نگاه ها حاضر و ناظر هستند؛ شهادت گوهری است که خدا برای رساندن به اوج بندگی قرار داده البته بعضی فکر نکنند اگر شهید نشدند{دیگر هیچ}بلکه باید تکلیف و وظیفه را درست انجام داد؛ آنچه اسلام ناب و ولایت می خواهد انجام دهد ولو اینکه شهید نشود در رجعت شهید می شود و خدا چنین معامله ای با مخلصین می کند.

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تصریح به اینکه آنچه ما باید به آن توجه کنیم این است کارها را بر اساس عقل و عشق انجام دهیم و کار نداشته باشید تجلیل می شوید یا نه، فقط برای اسلام و پیاده سازی احکام نورانی قرآن و اندیشه بلند ولایت فقیه انجام دهید که عزیز می شوید؛ یادآور شد: عزت به مقام و ثروت و تحصیلات و تخصص نیست؛ شهید حججی تبلور عشق و عقل است در حالیکه نه سردار سپاه بود، نه استاد دانشگاه و..‌ یک جوان ۲۵ ساله نجف آبادی از یگان زرهی سپاه با درجه ستوان سومی آنقدر اوج می گیرد که مقام معظم رهبری بعد از شهیدان آوینی و صیاد شیرازی، بر تابوت او بوسه می زند.‌

 

 

وی بار دیگر با تأکید بر اینکه این ظواهر ما را فریب ندهد که فکر کنیم چیزی است؛ افزود: شهید حججی به همسرش گفته بود من می خواهم تحولی در  انقلاب اسلامی ایجاد کنم، همسرش خندیده بود که چطور می خواهد این کار را بکند اما دیدید که چگونه ایجاد کرد؛ از خیلی شهدا و خاطرات و زندگینامه آنها می گوییم اما چه چیز او را حججی کرد؟ زرنگ شهید حججی است که عقل  و عشق را تلفیق کرد نه کسی که از بیت المال سوءاستفاده می کند.

 

 

سردار ابوحمزه ادامه داد: فرماندهان او نقل کردند چه در مسجد، چه پایگاه مقاومت و چه در جبهه مقاومت و... حرف او این بود «هر کار سختی که هست و دیگران انجام نمی دهند بدید من انجام دهم به این شرط که یک جایی این کار را انجام دهم که هیچکس نفهمد و نداند؛ من با خدای خود معامله می کنم» او در غربت ها و خلوت ها کار سخت را بدون چشمداشت انجام داد و دیدید چگونه خدا او را اوج داد.

 

 

وی با اشاره به اینکه شهید حججی در عبای مقام معظم رهبری دفن شد؛ تصریح کرد: حججی تا قیامت در تاریخ ماند؛ پس به اسلام و ولایت و شهدا و مردم خدمت کنیم و دنبال ابلاغ و دستورالعمل نباشیم؛ هر کسی در این مسیر{خدمت} قرار بگیرد خدا او را عزیز می کند.‌

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان دومین موضوع الگوگیرنده از سیره شهدا را مدیریت جهادی دانست و در این باره با ذکر تنها یک مصداق از این مدیریت در دوران دفاع مقدس گفت: برای عملیات والفجر 8 رزمندگان از اول فرودین تا پایان اسفند به مدت 365 روز بررسی کردند که چه زمانی می توانند این عملیات را انجام دهند؛ در نهایت به این نتیجه رسیدند تنها در 20 بهمن ساعت 12 شب اروند-رود وحشی- نه جزر دارد و نه مد؛ وقتی بچه ها رسیدند آنطرف اروند خیلی از عراقی ها خواب بودند زیرا فکر نمی کردند کسی از اروند عبور کند.

 

 

 

وی ۶ ویژگی مدیریت جهادی را به استناد فرمایشات رهبری کار، تلاش، علم، محاسبه با خدا، تدبیر و  درایت برشمرد و با تأکید بر اینکه هر مسئولی در جمهوری اسلامی در هر سطحی که باشد اینها را به کار ببندد موفق می شود؛ اظهار داشت: همه بافت های جامعه برای عبور از تحریم های فلج کننده(به تعبیر رییس جمهور احمق آمریکا)به این مدیریت نیازمند است؛ البته ۷۰ درصد مشکلات داخلی است زیرا مدیریت جهادی استفاده نمی شود.

 

 

سردار ابوحمزه خاطرنشان کرد: همین استان کرمان آنقدر ظرفیت دارد که می تواند در همه موارد در کشور در رتبه های یک تا ۳ قرار گیرد اما با مدیریت جهادی نه مدیریت جاری؛ لذا خودتان را معطل مدیریت جاری نکنید؛ بعضی هم عادت کردند تا به آنها می گوییم چرا فلان کار را انجام نمی دهی و یا فلان مشکل را حل نمی کنی؟ می گوید ابلاغ نشده، خب شاید ابلاغ نکنند اما آیا تو باید دست روی دست بگذاری و نگاه کنی؟! دفاع مقدس اینطوری نبود آستین بالا می زدند و کار انجام می دادند.

 

وی با بیان اینکه به تعبیر امام راحل، مردم زمان ما از مردم زمان رسول الله جلوتر هستند و این مسئولیت مسئولین از صدر تا ذیل را صد برابر می کند؛ تأکید کرد: باید رضایتمندی مردم را فراهم کرد و تلاش کنیم با مدیریت جهادی؛ زیرا آن کسی که باید، می بیند؛ «الم یعلم بان الله یری»

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان موضوع مهم دیگر در درس گرفتن از شهدا را مقید بودن به لقمه حلال دانست و یکی از دلایلی که افراد دچار فساد می شوند را لقمه حرام ذکر کرد و با تأکید بر لزوم ‌تقید به پرداخت خمس و صدقه و انفاق و...؛ گفت: اینکه دختر وزیر صمت با چند انبار دارو، داروهای تاریخ گذشته به مردم می دهد شک نکنید لقمه حرام او را به اینجا رسانده است.

 

 

وی با افزودن اینکه قریب به اتفاق شهدا و جانبازان و ایثارگران از قشر مستضعف جامعه هستند؛ بیان کرد: آنها که در دهه ۶۰ درخشیدند  و الان چپ کردند آن هم از لقمه حرام است زیرا لقمه حرام، انسان را می برد؛ آنکه زد و بند کرده و از رانت استفاده می کند و خلاف ضوابط سبیل خود و اطرافیان را چرب کرد، چپ می کند ولو اینکه از خانواده ایثارگر باشد.

 

 

سردار ابوحمزه چهارمین نکته الگودهنده شهدا را اطاعت از امامت و ولایت عنوان و بیان کرد: امام(ره) کاری نو انجام داد؛ از متن آیات و روایات؛ جهاد و شهادت و ایثار و استقامت و امر به معروف و بصیرت و دشمن شناسی را در مرحله عمل پیاده و اول خودش عمل کرد؛ زندان رفت و تبعید شد و ۱۵ سال در به دری خارج از کشور تحمل کرد و فرزندش شهید شد، یعنی تابلو را نشان داد و شهدا در ۸ سال دفاع مقدس امام را نگاه و حرکت می کردند و امام‌ چراغ راه آنها بود.

 

 

وی با تصریح به اینکه امام(ره) ذوب در اسلام ناب بود و ما برای موفقیت باید ذوب در ولایت بشویم؛ با قاطعیت گفت: مقام معظم رهبری در حال حاضر رهبر بی نظیر عالم است و این را هم دوستان و هم دشمنان انقلاب می گویند و جامعیت شخصیت ایشان بعد امام نظیر ندارد‌ لذا باید فرمایشات رهبری را عمل کرده و در عمل هم خلوص داشته باشیم.

 

 

فرمانده پساه ثارالله استان کرمان ادامه داد: مهمترین دعایی که باید در حق هم بکنیم اطاعت از امامت و ولایت است؛ هر کس از ولایت، اطاعت نکند ذلیل می شود، هر کس که می خواهد باشد؛ دلیل آن هم کارنامه ۴۰ ساله انقلاب است.

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد اربعین حسینی هفته دفاع مقدس اربعین دفاع مقدس روزنامه مجلس وزیر کشور سردار ابوحمزه مدیریت جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۲۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معنی جالب جنگ زرگری + فیلم

بهروز اتونی، پژوهشگر حوزه ادبیات در برنامه صبحانه ایرانی گفت: جنگ زرگری ریشه اش از زرگرها می آید که کنایه از مخالفت و جنگی ساختگی و ظاهری و جدال و نزاعی دروغین است که میان دو یا چند تن برای فریب دادن شخص سوم یا دیگران درمی‌گیرد.

 جنگ زرگری پایه و اساسی جز فریب و زیاده‌طلبی ندارد، در واقع دو نفری که به نظر دشمن می‌آیند یک هدف مشترک دارند و جهت پیشبرد آن جنگ زرگری می‌کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • نه از یاران «ب. ز» می‌گویند نه مسائل مالی پرونده را شفاف می‌کنند
  • ارائه ۹میلیاردی خدمات بسیج سازندگی در اردستان
  • 6100 نفر در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم آذربایجان‌غربی اعزام شدند
  • نصراللهی با اعتقاد به «ما می‌توانیم» روحیه جهادی را معنا می‌کرد
  • رویداد صدرا نقطه عطف حل مسائل جامعه است
  • معنی جالب جنگ زرگری + فیلم
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • کاهش ۹۳.۵ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • آسیب جدی به راه‌های شهرستان خوسف در پی جاری شدن سیلاب