Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تکیه ای در گفت وگو با خبرنگاران در دفتر هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم افزود: این جشنواره به صورت غیرمتمرکز در مراکز اصلی اعتکاف در شهرهای مختلف کشور برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: افتتاحیه این جشنواره در هنگام برگزاری اعتکاف در روزهای پایانی سالجاری در رقم میخورد و مراسم اختتامیه نیز بعد از معرفی افراد برگزیده در سال ۹۹ در یکی از شهرهای کشور انجام میشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به موضوعات بخش علمی ششمین جشنواره جامع بین المللی علمی، ادبی و هنری اعتکاف بیان کرد: کتاب، مقاله و پایان نامه عناوین اصلی بخش علمی جشنواره است.
رئیس ششمین جشنواره بین المللی اعتکاف خاطرنشان بخش ادبی جشنواره مورد توجه قرار داد و گفت: شعر، داستان، خاطره و قطعه ادبی، چهار موضوع اصلی بخش ادبی جشنواره می باشد.
تکیه ای با تاکید بر بخش های هنری جشنواره نیز ابراز کرد: فیلم کوتاه،فیلمنامه، مستند و عکس موضوعات بخش هنری ششمین جشنواره بین المللی علمی، ادبی و هنری اعتکاف هستند.
وی با بیان روزشمار ششمین جشنواره جامع بین المللی علمی، ادبی و هنری اعتکاف تصریح کرد: فراخوان آثار جشنواره از ابتدای مرداد ماه سال جاری آغاز و تا ۳۰ بهمن ماه ادامه پیدا میکند.
مسئول ستاد مرکزی اعتکاف قم خاطرنشان کرد: از جشنواره سوم به بعد جشنواره علمی، ادبی و هنری اعتکاف به صورت بین المللی برگزار شده است، ۲ جشنواره نخست به صورت ملی ترتیب یافته بود.
تکیه ای اظهار داشت: در سه بخش اصلی ششمین جشنواره جامع بین المللی اعتکاف در نهایت از ۳۳ اثر برگزیده تجلیل به عمل خواهد آمد.
وی اضافه کرد: دمیدن روح معنویت در اقشار فرهنگی و هنری جامعه، ماندگاری فرهنگ غنی اعتکاف با استفاده از ابراز هنر و امتداد سنت ناب اسلامی اعتکاف و ترویج آن در جامعه از اهداف برگزاری جشنواره است.
وی ابراز کرد: آسیب زدایی از سنت اعتکاف، احیای سنت های صحیح اسلام با الگوی از سنت اعتکاف، شکل گیری شبکه معنویت خواهی در کشور با استفاده از اعتکاف و ایجاد عرصه ای برای هنرمندان و نویسندگان برای خلق آثار معنوی از دیگر اهداف برگزاری جشنواره بین المللی اعتکاف است.
وی گفت: درطول سال در ۶ هزار مسجد کشور بیش از ۸۰۰ هزار تن در مراسم اعتکاف حضور بهم می رساند، مراسم اعتکاف در بیش از ۸۰ کشور دنیا با الهام گیری از ایران برگزار می شود.
تکیه ای تصریح کرد: تدوین کتب و مقالات متنوع از آثار مهم برگزاری جشنواره های مختلف اعتکاف در طول ۵ دوره از برگزاری این جشنواره جامع بین المللی بوده است.
مسئول ستاد مرکزی اعتکاف قم خاطرنشان کرد: موسوعه اعکتاف در ۵ مجلد به زودی به صورت کامل تدوین و در اختیار جامعه ادبی کشور قرار خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: آثار ۵ دوره برگزاری جشنواره بین المللی اعتکاف از ۷۹ ملیت مختلف رقم خورده است که نشان از گسترده قابل توجه بین المللی است.
وی بیان کرد: با هماهنگی و تعاملات صورت گرفته روز ملی اعتکاف به زودی وارد تقویم رسمی کشور شده و روحیه معنویت خواهی به ویژه در نسل جوان افزوده می وشود.
تکیه ای تاکید کرد: بانک جامع اطلاعات ۲۷ هزار فرهیخته ادبی در کشور در ستاد مرکزی اعتکاف به ثبت رسیده و تمام فراخوان های لازم به این افراد از ابتدای مرداد ماه و آغاز فراخوان ارسال شده است.
تکیه ای در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استکبار جهانی و رژیم غاصب اسرائیل امروز در باتلاق مشکلات و بدترین وضعیت در طول تاریخ قرار گرفته است.
علاقه مندان می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به آدرس قم، بلوار ۴۵ متری شهید صدوقی، کوچه ۵۶، پلاک ۲۵ واحد یک، دفتر شورای هماهنگی تبلغیات اسلامی ارسال کنند.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم فرهنگی شعائر دینی جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۲۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عصر روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ ماه نمایشگاه آثار هنر‌های تجسمی، نگارگری، خوشنویسی گرافیک و هنر‌های ایرانی اسلامی به مناسبت بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیرازی، شاعر نامدار ایرانی افتتاح شد.

در این نمایشگاه که با حضور هنرمندان و هنردوستان افتتاح شد، بیش از ۱۸۰ اثر ارائه شده است.



محمدخراسانی‌زاده مدیرکل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی مذهبی مدیر عامل سازمان زیباسازی، محمد زرویی نصرآباد سرپرست مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری و تنی چند از مدیران شهری و اساتید به نام هنری و خوشنویسی در افتتاحیه شرکت کرده و نظاره‌گر آثار بی‌بدیل هنری در ستایش استاد سخن سعدی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • عکس/ حضور رئیسی در افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • حضور رئیس‌جمهور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود