Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ر‎وابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران اعلام کرد: ۲۲ شهریور خط لوله ۲۴ اینچ میدان ابوذر به جزیره خارگ در فاصله ۲.۵ مایلی سواحل این جزیره، دچار نشتی شد که بلافاصله نیروهای ایمنی و محیط زیست این شرکت جستجو برای یافتن محل نشتی را آغاز کردند و پس از شناسایی محل دقیق آن اقدامات فوری برای برطرف کردن آن آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از کنترل نشتی، با حضور کشتی‌های حاوی مایع OSE، مراحل امحاء لکه‌های نفتی با پاشیدن مایع مورد نظر صورت گرفت.

‎پس از چند روز مقداری از لکه‌های نفتی به سواحل جزیره خارگ می‌رسد که این لکه‌ها نیز به وسیله خودرو‌های آتش‌نشانی موجود در جزیره جمع‌آوری شد و هم‌اکنون اثری از این لکه‌ها وجود ندارد.

‎شرکت نفت فلات قاره ایران در ادامه عنوان کرده است که خود را متعهد به رعایت الزامات ایمنی و زیست محیطی می‌داند و این موضوع را همواره به عنوان اولویت در دستور کار قرار داده است.

پیش از این هم سیاوش ارجمندزاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اعلام کرده بود، آلودگی نفتی اطراف جزیره خارگ، با نظارت مستقیم این اداره کل و همکاری شرکت نفت فلات قاره در چندین نوبت به روش بیولوژیکی پاکسازی شده و به منظور اطمینان از پاکسازی آلودگی نفتی، پایش هوایی در دو نوبت صورت گرفته است.

خارگ در در ۵۷ کیلومتری شمال غربی بوشهر قرار دارد و بیش از ۹۰ درصد نفت ایران از جزیره خارگ صادر می‌شود.

انتهای پیام/ک

اثری از لکه‌های نفتی در اطراف جزیره خارگ وجود ندارد

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۲۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوران دوباره کوه «روآنگ» در اندونزی

مقامات این سازمان می‌گویند کوه «روآنگ» در استان «سولاوسی شمالی» بامداد امروز (سه‌شنبه) فوران کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از ان اچ کی، آن‌ها می‌گویند دیده شده است که از ارتفاع ۱۹ هزار متری این آتشفشان دود بلند می‌شود. مقامات در حال مشاهده تغییرات جزر و مد و سایر پدیده‌های ناشی از فوران بوده‌اند. اما آن‌ها می‌گویند هیچ تغییر قابل‌ملاحظه‌ای در سطوح جزر ومد در داخل و اطراف ژاپن وجود ندارد.

کوه روآنگ قبلا در ۱۷ آوریل فوران کرد و باعث شد که حدود ۸۰۰ نفر از ساکنان به جزیره دیگری پناه ببرند.

مقامات اندونزی بلافاصله پس از فوران روز سه‌شنبه از مردم در حوالی این آتشفشان خواستند که بلافاصله آن محل را ترک کنند. آن‌ها همچنین به ساکنان یک جزیره نزدیک به این محل اعلام کردند که نسبت به احتمال وقوع سونامی هوشیار باشند.

دیگر خبرها

  • تهدید حیات جزیره سرخ‌گون هرمز با شیشه و پلاستیک
  • فوران دوباره کوه «روآنگ» در اندونزی
  • اقدامات فرهنگی باید باعث امیدآفرینی در جامعه شود
  • استفاده از خاک جزیره هرمز برای ساخت نهضت ملی مسکن
  • تحصن و اعتراض کارکنان شرکت پخش فراورده های نفتی تهران
  • ۲ عملیات موفق امدادرسانی در آب های بوشهر و خارگ انجام شد
  • ۲۷۳۲ مورد بازرسی کالا، فنی و نشت‌یابی از سوی واحد بازرسی شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان