Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:15:30 GMT

حرف و حدیث ها درباره سفر درمانی شاه مغرب

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۹۲۷۰۴

حرف و حدیث ها درباره سفر درمانی شاه مغرب

این بیانیه نوع بیماری را "التهاب ویروسی شدید ریه" عنوان کرد و افزود که پادشاه بنا به توصیه پزشک معالج خود برای استراحت و درمان به فرانسه می رود، این درحالی است که وی پیشتر در سال 2018 نیز تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته بود و البته پدر او "حسن دوم" نیز با بیماری قلبی چشم از جان فرو بست.

وی که متولد ماه اوت 1963 (مرداد 1342) است و از ژوئیه 1999 (خرداد 1378) پادشاه کشورش شده، در سپتامبر ۲۰۱۷ نیز در یکی از بیمارستان‌های پاریس تحت عمل جراحی چشم  قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد ششم تاکنون سفرهای متعدد درمانی به خارج از کشور داشته است ولی ظاهرا این بار بیماری او به حدی جدی است که وی حتی موفق نشد برای شرکت در مراسم خاکسپاری "ژاک شیراک" رئیس جمهور اسبق فرانسه شرکت کند.

اختلافات خانوادگی ناشی از بیماری ها

گزارش ها حاکیست که او از اختلافات خانوادگی شدید نیز رنج می برد، چون برخی اخبار جدید حاکی است که وی پیشتر به دلیل بیماری ها از همسر خود جدا شده است.

 برخی رسانه های مغربی 30 تیر سال جاری از این جدایی خبر دادند. 

"اریک دیپون موریتی" وکیل شاه مغرب و همسرش چندی پیش با انتشار بیانیه ای که مجله فرانسوی گالا آن را منتشر کرده بود تاکید کرد که شاه و همسر سابق وی با توجه به جایگاه خود به شایعات پاسخ نمی دهند چون این اخبار دیگر قابل تحمل نیست و ابروی آنان را خدشه دار کرده است.

این در حالی است که شاهزاده سلمی (همسر سابق شاه مغرب ) همراه ولیعهد از ابتدای ژوئن (10 خرداد) برای گذراندن تعطیلات تابستانی به یونان رفتند و این اولین سفرآنان از زمان طلاق وی است که این مساله شایعاتی  مبنی بر فرار با شاهزاده را به دنبال داشته است.

در واقع هدف از صدور این بیانیه توسط این وکیل این بود تا بر لفظ همسر سابق برای شاهزاده سلمی صحه بگذارد و بدین ترتیب برطلاق این دو از هم تاکید کند.

پیامدهای احتمالی سفر اخیر به پاریس

اغلب تحلیلگران بین المللی و  شهروندان این کشور معتقدند که پیامدهای این غیبت های طولانی پادشاه که با تغییر قانون اساسی در سال 2011 همه اختیارات را در دست گرفته است،  برای اداره کشور مناسب نیست.

تحولات اخیر در مغرب در حالی پیش می رود که به گزارش سه شنبه گذشته رسانه های منطقه ای و بین المللی، شهروندان این کشور در اعتراض به آنچه که عادی سازی روابط میان دولت کشورشان و رژیم صهیونیستی خواندند وارد خیابان ها شده و تظاهرات ضد دولتی برگزار کردند.

فعالان مغربی مخالف عادی‌سازی روابط کشورشان با رژیم صهیونیستی با اشاره به سفر "دیوید آنکاوا" یک عضو حزب لیکود رژیم صهیونیستی و یکی از نامزدهای انتخابات کنست در پوشش راهنمای تور گردشگری به مغرب، تأکید کردند که دولت مغرب به مسئولیت خود برای مقابله با کسانی که امنیت، ثبات و  انسجام ملی این کشور را هدف قرار داده‌اند، عمل نمی‌کند.

به همین دلیل هم بود که مرکز مبارزه با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در مغرب با صدور بیانیه ای سفر چند باره آنکاوا را نقض حاکمیت ملی مغرب اعلام کرد چرا که او این بار حتی  پرچم رژیم صهیوینستی را بر بالای تپه‌های شنی منطقه مرزوکه واقع در جنوب شرقی مغرب برافراشته است، این در حالی است که وی پیشتر بنای یادبود "هولوکاست" را نیز در مراکش احداث کرده بود که البته بعدها توسط مردم تخریب شد.

بنابراین بعید نیست، غیبت احتمالا طولانی محمد ششم در کشور و انعکاس رسانه ای اختلافات خانوادگی او و همچنین تغییر رویه جدید در سیاست خارجی دولتش او را در اداره امور کشور با چالش جدی مواجه کند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراکش بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۲۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد افتتاح شد

 آیت الله سید ابراهیم رئیسی در بازدید از پروژه طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت آباد، دستور تامین منابع مورد نیاز و تکمیل این پروژه را صادر کرد تا با تسریع در ساخت، تا پایان سال تکمیل و بهره برداری از ۵۹ تخت این پروژه انجام شود. 
 
وزیر بهداشت نیز ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این بیمارستان، بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد را افتتاح و از نصب یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تصویربرداری در این مرکز ابراز خرسندی کرد.

 عین اللهی با اشاره به پذیرش بیماران حوادث رانندگی در بیمارستان شهدای یافت آباد گفت: یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های MRI کشور امروز در جنوب غرب تهران افتتاح شد تا دسترسی مردم و بیماران به این خدمات افزایش یابد و نیازی به مراجعه به سایر مراکز درمانی در سطح شهر نداشته باشند.

وی با اشاره به توزیع دستگاه‌های پیشرفته و سرمایه‌ای پزشکی در دولت مردمی در سراسر کشور، از تداوم تامین این دستگاه‌ها برای افزایش دسترسی مردم به خدمات درمانی و تصویربرداری در سال جاری و سال آینده خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد افتتاح شد
  • زهره حمیدی وضعیت بیماری‌اش را تشریح کرد؛ بعد از بیماری یک انسان جدیدتر شدم
  • حدیث روز | تشویق به محاسبه نفس
  • امروز با حافظ: من این حروف نوشتم چنان که غیر ندانست
  • زهره حمیدی ازوضعیت پس از سرطان گفت/انسان دیگری شدم و حالم خوب است
  • عکسی از حدیث نصب‌ شده در محل دیدار امروز کارگران با رهبر انقلاب
  • مواد غذایی ضد التهاب
  • انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد