Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- به گفته معاون تبلیغات سازمان زیباسازی شهر تهران، شهرداری هیچ گونه مسئولیتی درباره محتوای تابلو‌های تبلیغاتی ندارد و تایید محتوا بر عهده وزارت ارشاد است، اما با شرکت‌های خاطی برخورد جدی می‌شود. تاریخ انتشار: 12:50 - 08 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۴۲۴۵

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، شاید ماهی نباشد که محتوای یکی از تابلوهای سطح شهر تهران خبرساز نشود؛ از وضعیت پوشش مدل‌های تبلیغاتی حاضر در تصاویر گرفته تا محتوای حاشیه ساز این تابلوها! حواشی که اغلب هیچکس به گردن نمی‌گیرد؛ اما واقعا متولی بیلبوردهای سطح شهر تهران کیست؟



«بررسی محتوای تابلو‌های تبلیغاتی سطح شهر، به عهده وزارت ارشاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» این جمله را حمیدصابر فرزام معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهر تهران عنوان کرد.

معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهر تهران که با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت و گو می کرد در ادامه به تشریح فرایند واگذاری تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر پرداخت و گفت: سازه‌های تبلیغاتی شهرداری، در اختیار کانون‌های تبلیغاتی مجوزدار از وزارت فرهنگ قرار می‌گیرند، اما طبق قانون، بررسی محتوای تابلو‌های تبلیغاتی سطح شهر، به عهده وزارت ارشاد است.

وی افزود: کانون‌های تبلیغاتی برای دریافت مجوز رسمی، ابتدا طرح و ایده تبلیغاتی خود را به وزارت ارشاد ارائه می‌دهند و پس از دریافت تاییدیه، اجازه اکران به آن‌ها داده می‌شود؛ بنابراین وظیفه نظارت بر محتوای اکران‌ها با وزارت ارشاد است نه شهرداری.

معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهر تهران ادامه داد: تاییدیه وزارت ارشاد به آخرین نسخه طرح تبلیغاتی تعلق می‌گیرد و اگر نسخه ارسالی به شهرداری با نسخه مورد تایید وزارت ارشد متفاوت باشد، وظیفه شهرداری است که مغایرت را اعلام کرده و از اکران جلوگیری کند. اگر به هر دلیلی، اکران یک تبلیغ با اخطار مواجه شود، وزارت ارشاد پس از لغو مجوز، دستور جمع آوری می‌دهد و با شرکت متخطی برخورد جدی می‌شود. در صورت نیاز، شهرداری نیز به شرکت خاطی، هشدار می‌دهد.

وزارت ارشاد مسئول نظارت بر عدم حضور بازیگران ممنوع التصویر و بد پوشش در تابلوهای تهرات

حاشیه دیگری که به تازگی در سطح شهر پر رنگ‌تر شده، نوع پوشش و آرایش بازیگران در پوسترهای تبلیغاتی، سریال های نمایش خانگی و فیلم سینمایی است؛ نظارت بر این موضوع بر عهده چه کسی است؟ 

معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهر تهران در این خصوص نیز اظهار کرد: «استفاده از تصاویر بازیگران یا شخصیت‌های ممنوع التصویر یا رعایت حد شئونات نیز بر عهده وزارت ارشاد است.»

سوال دیگر در مورد نوع کالاهای تبلیغاتی است که در تابلوهای خیابان‌های سطح شهر، نمایش داده می شود؛ آیا محدودیتی برای نوع کالاها وجود دارد؟

پاسخ فرزام به این سوال هم این بود: «طبق قانون، هر کالایی که از وزارت صمت، سازمان ملی استاندارد و کمرگ مجوز داشته باشد، امکان تبلیغ دارد. همچنین بررسی صحت این مجوز‌ها نیز بر عهده وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی است.»

چند تابلو در سطح شهر وجود دارد؟

معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهر تهران درباره تعداد تابلو‌های تبلیغاتی گفت: در سطح شهر دو نوع تابلوی تبلیغاتی وجود دارد. تعداد تابلو‌های تبلیغات تجاری نزدیک به ۱۴۰۰ تابلو و تعداد تابلو‌های فرهنگی به بیش از هزار تابلو می‌رسد. در صورت نیاز ۱۵ درصد از ظرفیت تابلو‌های تبلیغات تجاری در اختیار تابلو‌های فرهنگی قرار می‌گیرد.

برخی معتقدند برای مناسبت‌های مذهبی آنطور که باید از تابلوهای سطح شهر استفاده نمی‌شود؛ فرزام در این خصوص نیز با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی؛ گفت: در این ایام، تمام تابلو‌های فرهنگی و بخشی از تابلو‌های تجاری نیز به اربعین و واقعه کربلا اختصاص پیدا می‌کند.

آمار دقیقی در مورد تابلوهای خالی تهران وجود ندارد

وی با تاکید بر اینکه آمار دقیقی درباره تعداد تابلو‌های خالی و بدون مشتری وجود ندارد، افزود: در برخی مناسبت‌های خاص مانند عید نوروز یا فصل بازگشایی مدارس، ظرفیت تابلو‌ها پر می‌شود و در برخی موارد رزرو نیز پر می‌شود. البته استفاده از ظرفیت تابلو‌ها به شرایط اقتصادی کشور و بازار ارتباط مستقیمی دارد.

فرزام گفت: با وجود تحریم ها، بسیاری از برند‌ها از کشور خارج شدند، اما با ورود شرکت‌های جدید به حوزه تبلیغات، خوشبختانه در حال حاضر آسیبی به این حوزه وارد نشده است.

تابلوهای تهران در قرق  «اپراتورها، اپلیکیشن‌ها و استارتاپ‌ها»

اصلی ترین مشتریان تبلیغات سطح شهر چه حوزه‌هایی هستند؟؛ پاسخ فرزام به این سوال نیز جالب بود؛ به گفته وی «در سال جاری، اپراتورها، اپلیکیشن‌ها و استارتاپ‌ها بیشترین میزان حضور در تبلیغات را دارند.»

کمبود بنرهای مناسبی مترو به زیباسازی ارتباطی ندارد!

معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهر تهران درباره کمبود تابلو‌های مناسبی در مترو گفت: مدیریت تابلو‌های تجاری مترو بر عهده شهرداری است، اما برخی سازه‌های مترو که به تبلیغات فرهنگی اختصاص دارد، تحت نظر معاونت فرهنگی مترو فعالیت می‌کنند. در نتیجه کمبود بنر‌های مناسبتی در مترو بر عهده شهرداری نیست.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تابلوی تبلیغاتی شهرداری زیباسازی وزارت ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۲۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب

ایتنا - اپل به دلیل محتوای نامناسب، اپلیکیشن های هوش مصنوعی را از فروشگاه خود حذف می کند  اپل برخی از اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی را که می‌توانند تصاویر نامناسب جنسی را تولید کنند، از اپ استور حذف کرده است.

اپل از وجود تعدادی اپلیکیشن ایجاد تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی در اپ استور اطلاع داده بود که به عنوان توانایی ایجاد تصاویر برهنه بدون رضایت تبلیغ شده بودند.

اپل سه برنامه را بلافاصله پس از گزارش از اپ استور حذف کرد، به این معنی که خود شرکت نتوانسته برنامه‌هایی را که خط مشی اپل را نقض می‌کنند پیدا کند و این برنامه‌ها مراحل بررسی را پشت سر گذاشته‌اند و توسعه دهندگان آنها از انتشار اپ‌ها منع نشده‌اند. 

دیگر خبرها

  • تعهد اپراتورها بر ایجاد پوشش فیبرنوری پس از صدور مجوز حفاری
  • کلاهبرداری دریافت وام در کانال تلگرامی
  • کاربرد تابلو برق‌های صنعتی در صنایع مختلف (مانند فولاد، نفت، گاز، پتروشیمی و...)
  • سه پیشنهاد جنجالی برای هدایای تبلیغاتی
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب
  • مناظره ۲ کاندیدای مجلس دوازدهم اردبیل
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • آشنايي با جديدترين پرتال پیامک /ارتباطات سریع و جذاب برای همه
  • جزئیات برگزاری دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم در ۲۱ اردیبهشت