Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر حزب اسلامگرای النهضه تونس تنها رقیب این حزب در انتخابات مجلس قانونگذاری این کشور را حزب قلب تونس دانست ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، انتخابات مجلس قانونگذاری تونس همزمان با دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور 13 اکتبر (21 مهر) برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو همه پرسی تاثیرشگرفی بر ساختار سیاسی و اجرایی تونس بر جای خواهد گذاشت، لذا احزاب و فعالان سیاسی می‌کوشند بیشترین آرای مردمی را به سود خود جلب کنند.

رهبر حزب اسلامگرای النهضه تونس که نامزد انتخابات مجلس قانونگذاری این کشور شده است، در نشست تبلیغاتی خود در شهر مدنین واقع در شمال تونس گفت: تنها رقیب النهضه در انتخابات مجلس قانونگذاری حزب قلب تونس است.

راشد الغنوشی افزود: در شرایط کنونی یک توازن و برابری بین النهضه و حزب قلب تونس وجود دارد ولی ما از تونسی های طرفدار انقلاب و افراد مستقل می‌خواهیم،  به منظور سنگین کردن کفه النهضه در انتخابات به این حزب رای بدهند.

به نوشته روزنامه تونسی الصباح، رهبر حزب النهضه درباره پیامدهای احتمالی پیروزی حزب قلب تونس در انتخابات مجلس قانونگذاری این کشور گفت: چنانچه یک جریان مخالف انقلاب در مجلس  قدرت بگیرد، اختلاف و درگیری در ساختار نظام ایجاد خواهد شد و همین جریان،  اقدامات دولت قیس سعید را به تعطیلی می‌کشاند.

الغنوشی معتقد است که قیس سعید نامزد مستقل دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس در این انتخابات پیروز خواهد شد.  النهضه او را از نیروهای طرفدار انقلاب می داند و بر همین اساس از قیس سعید حمایت و از مردم خواسته است که به او رای دهند.

هشدار الغنوشی درباره آینده ساختار سیاسی تونس

رهبر حزب النهضه با بیان اینکه تونسی ها  قبل از رای دادن به پیامدهای احتمالی آراء خود توجه داشته باشند، اظهار داشت: پیروزی نیروهای انقلابی سبب می‌شود،  فراکسیونی متشکل از آنان در مجلس قانونگذاری تشکیل شود و روند برقراری دموکراسی درکشور تکمیل گردد.

وی با اشاره به وجود فراوانی فهرست های نامزدهای مستقل گفت: این فهرست ها موجب تشتت و پراکندگی در آرای مردمی می‌شود و از تشکیل جناح اکثریت جلوگیری می‌کند.  این موضوع ممکن است به برگزاری مجدد انتخابات و به هم خوردن ثبات کشور منجر شود لذا نامزدهای مستقل باید متوجه مسئولیت خود دراین زمینه باشند.

راشد الغنوشی درباره برنامه های النهضه در صورت پیروزی در انتخابات گفت: این حزب قوانین سختگیرانه ای در خصوص مبارزه با فساد و مفسدین وضع خواهد کرد. همچنین قانون مربوط به زکات را تصویب می‌کند و یک موسسه ملی برای جمع آوری زکات و هزینه آن برای فقراء تاسیس خواهد کرد تا درسایه آن فقر در کشور از بین برود.

در همین حال، خبرگزاری تونس گزارش داد: برگه های رای و تمام تجهیزات و امکانات لازم برای رای دادن مردم در انتخابات 13 اکتبر ( 21 مهر ) به حوزه ها و شعب رای گیری در سراسر کشور ارسال شده است.

انتهای پیام/

R7969/P/S8,88/CT10 واژه های کاربردی مرتبط تونِس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تون س تون س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۲۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره یک اعلام کرد تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از بامداد ۱۳ اردیبهشت به مدت یک هفته آغاز می‌شود.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی و تمامی نامزدهای مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌رساند، در اجرای ماده (۷۰) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، فعالیت‌های تبلیغاتی کلیه نامزدهای واجد شرایط از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد روز پنجشنبه مورخ ۱۳/‏۰۲/‏۱۴۰۳‬ آغاز و در ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰/‏۰۲/‏۱۴۰۳‬ پایان می‌یابد.

ستاد انتخابات کشور

کد خبر 6094311 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا
  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا آغاز می‌شود
  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • 220 میلیارد تومان بودجه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس
  • (عکس) قالیباف و رقیب‌اش شکار دوربین عکاسان شدند