Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از اجرای فاز دوم تعویض آسفالت معابر در بزرگراه‌ها خبر داد.

به گزارش ایسنا، صفا صبوری دیلمی ظهر امروز در نشست خبری خود که در قالب دوشنبه‌های پاسخگویی مدیران شهری برگزار شد، ضمن تشریح عملکرد این معاونت در حوزه فنی و عمرانی شهر گفت: ۷۰ پروژه در دست اقدام داریم که براساس برنامه‌ریزی‌ها سعی می‌شود تا نیمه اول سال ۱۴۰۰ این ۷۰ پروژه تکمیل شود هرچند که شهر پویا است و حتما در این میان نیز پروژه‌های جدیدی بسته به نیاز شهر تدوین و اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که از این ۷۰ پروژه چهار پروژه تا پایان سال افتتاح می‌شود، اظهار کرد: پروژه زیرگذر استاد معین در دهه فجر و پروژه‌های بزرگراه بروجردی، شهید رستگاری و مجموعه رازی نیز تا پایان سال وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد سرانجام پروژه شهید شوشتری که به عنوان رینگ شرقی تهران در دستور کار مدیریت شهری قرار داشت، تصریح کرد: بنابر مصوبه شورا پروژه احداث بزرگراه شهید شوشتری می‌بایست به صورت مشارکتی با بخش خصوصی انجام شود.

صبوری دیلمی با بیان این‌که این پروژه از بخش‌هایی از پارک سرخه‌حصار عبور می‌کند و هنوز سازمان محیط زیست مطالعات نهایی خود را در مورد میزان اثرگذاری این بزرگراه بر پارک سرخه‌حصار اعلام نکرده است، گفت: البته در برخی مقاطع پیشنهاد شده که مسیر بزرگراه شوشتری از پارک سرخه‌حصار به صورت تونل‌های عمیق باشد، اما هنوز نظر نهایی اعلام نشده و این در حالی است که اگر سرمایه‌ گذار بخش خصوصی برای اجرای این پروژه اعلام آمادگی نکرد باید پیشنهادی به شورای شهر دهیم تا خود شهرداری از طریق عوارض شهری نسبت به ساخت این بزرگراه اقدام کند.

وی با بیان این‌که پروژه شهید رستگاری یکی از پروژه‌های مهم شهرداری تهران است، ادامه داد: یکی از پروژه‌های مهم جنوبی تهران پروژه شهید رستگاری است، چرا که رینگی در جنوب تهران نداشتیم و مردمی که از جنوب و غرب کشور وارد تهران می‌شدند، مجبور بودند که وارد بسیج و افسریه شوند که این مساله موجب بروز ترافیک‌های زیادی شده بود، اما حالا با ایجاد پروژه رستگاری، آزادگان را به بزرگراه امام رضا (ع) متصل کردیم و برهمین اساس مردم از یک رینگ ترافیکی عبور می‌کنند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد پروژه ادامه بزرگراه صیاد شیرازی نیز با بیان این‌که ایده و طرحی برای ادامه‌ بزرگراه صیاد شیرازی مطرح شد که از میدان سپاه تا آزادگان با یک تونل که اسم آن را نیز شهید متوسلیان گذاشتند متصل شود، اظهار کرد: مجری طرح‌های این‌چنینی معاونت حمل و نقل است و هنوز در رابطه با ساخت این پروژه‌ مصوبه‌ای نداشتیم.

صبوری دیلمی در مورد بودجه پروژه‌های عمرانی نیز با بیان این‌که شورای شهر تهران ۱۱۳۰ میلیارد تومان بودجه به صورت نقد و غیرنقد برای حوزه فنی و عمرانی در نظر گرفته است، گفت: تمامی پروژه‌ها بودجه دارند اما مشکلات مالی نیز وجود دارد.

وی با بیان این‌که از این ۱۱۳۰ میلیارد تومان بخشی برای نگهداشت پروژه‌های عمرانی است، ادامه داد: ما پل‌های قدیمی را براساس آیین‌نامه‌های روز دنیا رصد می‌کنیم و مدام این پل‌ها براساس آیین‌نامه‌های روز بررسی می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد ادامه یافتن پروژه‌های بزرگ مقیاس در شهر تهران، اظهار کرد: پروژه‌های بزرگی در حال طراحی است اما دقیق نمی‌دانیم که چه زمانی این پروژه‌ها برای اجرا روی میز قرار می‌گیرد، اما همین حالا پروژه شهید بروجردی را ببینید که از سال ۱۳۸۸ شروع شده بود، اما اقدام خاصی در رابطه با آن انجام نشد تا این‌که در دو سال اخیر توانستیم به اندازه کل هشت سال قبل پیشرفت داشته باشیم.

صبوری دیلمی با بیان این‌که همین حالا مسابقه طراحی فاز دوم دریاچه چیتگر در مراحل پایانی قرار دارد که برآورد اولیه این پروژه ۲۰۰۰ میلیارد تومان است، گفت: پروژه‌های بزرگ مقیاس در شهر در حال انجام است و فکر نکنید که هیچ کاری صورت نمی‌گیرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان این‌که اعتبارات کم نیست اما با فشار روبه‌رو هستیم، اظهار کرد: طلب‌کارهای شهرداری مایل به دریافت طلب‌هایشان هستند و باید بخشی از بودجه و اعتبارات را صرف پرداخت بدهی‌ها کنیم، اما با این حال معتقدم که اقدامات مهمی و بزرگی در حوزه عمرانی شهر در حال انجام است.

وی در مورد سرانجام پایانه شرق با بیان این‌که معاونت حمل و نقل به عنوان کارفرما مسئولیت پایانه شرق را برعهده دارد و ما فقط سازنده ساختمان‌ها هستیم در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که گفته می‌شود پایانه شرق پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصدی دارد، گفت: اینگونه نیست و تنها یک ساختمان از پایانه شرق پیشرفت ۷۰ درصدی دارد و هنوز هیچ پله‌برقی و آسانسوری نصب نشده و این در حالی است که قرار بود ایستگاه مترو خط ۲ به ترمینال شرق وصل شود که این مهم نیز رخ نداده و اتصال مترو به پایانه هم کار یکی دو روز نیست.

صبوری دیلمی با بیان این‌که اگر ۱۰۰ درصد ساختمان پایانه شرق هم آماده باشد زیرساخت‌ها آماده نیست، در مورد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی ادامه داد: مشارکت بخش خصوصی برای سرمایه‌ گذاری کم است و این به مساله تحریم‌ها و نگرانی سرمایه‌ گذاری محسوب می‌شود و امیدواریم بتوانیم به این مشکلات غلبه کنیم.

وی در مورد فرونشست در تهران با بیان این‌که این موضوع بحث امروز و دیروز نیست و شاید این روزها این مساله پررنگ شده است، گفت: این مساله عوارضی بر پل‌ها و اتوبان‌های تهران داشته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از راه‌اندازی چهار پارکینگ در تهران خبر داد و گفت: به سفارش معاونت حمل و نقل و با همکاری سازمان نوسازی چهار پارکینگ در حال احداث داریم تا مشکل پارکینگ برخی محلات را حل می‌کند.

صبوری دیلمی همچنین در مورد تعویض آسفالت بزرگراه‌ها با بیان این‌که بنا بر گزارشات مردمی عمده مشکل آسفالت در کوچه و خیابان‌های فرعی بوده که عمدتا حل شده، ادامه داد: تعویض آسفالت بزرگراه‌ها در فاز دوم قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بزرگراه آسفالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۲۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران از بهره‌برداری تقاطع غیرهمسطح تندگویان در مردادماه سال جاری خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، هادی حق‌بین؛ معاون فنی عمرانی شهرداری تهران امروز در حاشیه آیین افتتاح تحکیم بستر 12 کیلومتر از بزرگراه آزادگان و تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری در قالب یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخاردر جمع خبرنگاران در رابطه با‌ آخرین وضعیت پروژه تقاطع شهید تندگویان اظهار کرد‌: این پروژه به حسب شرایط تاسیساتی شرایط ویژه‌ای را دارد و اقدامات لازم در قالب این پروژه در حال انجام است.

وی افزود: اخیرا ما با یک چالشی در فرآیند این پروژه روبرو شده‌ایم به طوریکه یک ماه پیش با یک مسیر فاضلاب روبرو شده‌ایم که البته هفته گذشته این مشکل حل و فصل شده و ان‌شاءالله ظرف دو هفته آینده زیرگذر این تقاطع به بهره‌برداری خواهد رسید و ان‌شاءالله با بهره‌برداری این زیرگذر فرایند ادامه خواهد داشت.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در خصوص زمان بهره‌برداری کامل این تقاطع گفت: همانطور که گفته شد ظرف دو هفته دیگر به بهره‌برداری می‌رسد و حداکثر این پروژه در مردادماه تکمیل خواهد شد.

وی در خصوص بهره‌برداری از فاز نخست آزادراه شهید شوشتری گفت: فاز اول این پروژه در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید که فاز نخست آن 9.6 کیلومتر است و در رابطه با فاز دوم آن نیز ما 3 پیشنهاد را به سازمان محیط زیست داده‌ایم که هنوز در این باره جوابی را نداده‌اند.

حق‌بین گفت: به محض اینکه سازمان محیط زیست به پیشنهادات ارائه شده از سوی معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران در رابطه با فاز دوم آزادراه شهید شوشتری پاسخ بدهند اقدامات لازم برای اجرای فاز دوم آغاز خواهد شد.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران درباره بازدید وزیر کشور از فاز دوم بزرگراه شهید بروجردی گفت: این بازدید روز پنجشنبه هفته گذشته انجام شد و در رابطه با فاز دوم این پروژه که حدود یک کیلومتر است کماکان معارضین ملکی و تاسیساتی وجود دارند.

وی تصریح کرد: با توجه به اعلام شهرداری منطقه 18 ظرف یک ماه آینده مشکل معارضین در مسیر فاز دوم شهید بروجردی حل خواهد شد و به محض حل این موضوع جبهه کاری در این محدوده مستقر و اقدامات لازم را برای اجرای این پروژه انجام خواهند داد.

حق‌بین در پاسخ به این پرسش که فاز دوم شهید بروجردی در چه زمانی به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده و اگر مشکلی پیش نیاید فاز دوم آن تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • متاسفانه در سنوات گذشته از آسفالت مناسبی برای بزرگراه‌ها استفاده نشده است
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان با بهره‌برداری از ۲ طرح عمرانی