Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-02@03:33:18 GMT

تایلند پایتخت خود را تغییر می‌دهد

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۹۳۱۳۲

این اقدام پس از آن مطرح شد که پرایوت چان اوچا، نخست وزیر تایلند به این مساله اشاره کرد که چنین اقدامی می‌تواند در دوران فعالیتش در این سمت امکان‌پذیر شود.

اخبار بین‌الملل- تایلند با الهام گرفتن از میانمار و برنامه‌های مشابه از سوی اندونزی قصد کرده تا پایتخت را از بانکوک تغییر دهد تا با چالش‌های رو به رشد شهری مقابله کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانکوک هم مانند جاکارتا، اندونزی با جمعیت رو به شد، آلودگی، افزایش سطح آب دریا و ترافیک زیاد روبروست.

نخست وزیر تایلند در جریان سخنرانی در کنفرانس "ارتباط تایلند با جهان" که ۱۸ سپتامبر برگزار شد، به دو گزینه جابجایی پایتخت اشاره کرد و گفت: نخست اینکه باید شهری را بیابیم که برای این کار نه خیلی دور و نه خیلی گرانقیمت باشد و دوم اینکه، این اقدام باید به کاهش جمعیت در بانکوک منجر شود.

وی به این مساله نیز اشاره کرد که جابجایی دولت به حومه‌های بانکوک می‌تواند به کاهش بار ترافیک و کاهش نیاز به حمل و نقل به داخل و خارج از مرکز شهر کمک کند اما برای دستیابی به این هدف، تحقیقات جامعی نیاز است.

این پیشنهاد چند هفته پس از آن مطرح شد که جوکو ویدودو، رئیس جمهوری اندونزی اعلام کرد که پایتخت دولت به کالیمانتان شرقی یا بورنو اندونزی منتقل می‌شود.

این نخستین باری نیست که ایده تغییر پایتخت تایلند مطرح می‌شود؛ پیشتر تاکسین شیناواترا، نخست وزیر برکنار شده و در تبعید این کشور نیز چنین پیشنهادی را مطرح کرده و گفته بود که بهتر است پایتخت به استانی واقع در ۱۰۰ کیلومتری بانکوک جابجایی پیدا کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تایلند پایتخت رشد ترافیک دولت حمل و نقل تایلند اندونزی میانمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۳۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم هاکی روی یخ جوانان ایران پنجم شد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، تیم ملی هاکی روی یخ کشورمان امروز در آخرین بازی خود در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا و اقیانوسیه برابر تیم ملی هند به میدان رفت و با نتیجه ۱۴ بر ۲ به سومین پیروزی خود دست یافت.

جوانان هاکی باز کشورمان که دوم اردیبهشت ماه به منظور شرکت در این مسابقات به ازبکستان سفر کرده بود در پنج بازی خود، دو باخت و سه برد ثبت کردند.

هاکی بازان جوان ایران که در گروه A با تیم‌های ازبکستان، تایلند، مالزی و کویت همگروه بودند بعد از باخت مقابل ازبکستان و تایلند توانستند تیم‌های کویت و مالزی را مقتدرانه و با اختلاف مغلوب کنند و به عنوان تیم سوم گروه خود برای دیدار رده بندی به مصاف هند تیم سوم گروه B بروند.

تیم ملی کشورمان با پیروزی برابر هند به مقام پنجم این رقابت‌ها دست یافت و نسبت به سال گذشته یک پله صعود کرد.

ملی پوشان جوان هاکی روی یخ ایران در این رقابت‌ها دومین حضور خود در بازی‌های آسیایی را تجربه می‌کردند. ایران در دوره قبل در بین شش تیم ششم شد و امسال در بین 10 تیم شرکت کننده از کشورهای ازبکستان، تایلند، مالزی، کویت، امارات، مغولستان، هند، اندونزی و ماکائو با کسب سه برد و دو باخت مقام پنجمی این رقابت‌ها را از آن خود کرد تا به پشتوانه این جوانان شایسته آینده خوب هاکی روی یخ زودتر از حد تصور فرا برسد.

ازبکستان و تایلند هم گروه ایران که جلوی صعود تیم ایران به جمع چهار تیم را گرفتند امروز در فینال برای مدال طلا و نقره مسابقات در مقابل یکدیگر صف آرایی خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • جابجایی هواداران خانم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی؛ علت چه بود؟ | ویدئو
  • عکس| جابجایی بانوان پرسپولیسی پس از شعار هواداران سپاهان!
  • (ویدئو) فوران یک آتشفشان در اندونزی و تخلیه ساکنان
  • فیلم/ فوران آتشفشان در اندونزی
  • احمد مسجدجامعی: در اوایل انقلاب، بسیاری از مهم‌ترین مشاغل از جمله ریاست‌جمهوری، نخست‌وزیری و نمایندگی مجلس و استانداری بحق در اختیار معلمان بود/ از اقدامات نابخشودنی سال‌های اخیر، تغییر نام دانشگاه تربیت معلم است
  • تیم هاکی روی یخ جوانان ایران پنجم شد
  • حدود ۲۸۶ هزار تن گندم در خوزستان حمل شد
  • تحصن و اعتراض کارکنان شرکت پخش فراورده های نفتی تهران
  • چه زود زنگ خطر برای استقلال و پرسپولیس به صدا درآمد؟/ رفتارهای خریداران این دوتیم ،غیرحرفه ای است
  • ◄ سهم 8 درصدی راه آهن در جابجایی بار