Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نشریه تایمز در گزارشی به قتل محافظ شخصی پادشاه عربستان پرداخته و می‌نویسد که این رویداد موجب ایجاد گمانه‌زنی‌ها درباره وجود درگیری در پاشاهی سعودی شده و آشفتگی در این کشور را عمیق‌تر می‌کند. تاریخ انتشار: 13:34 - 08 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۴۲۶۴

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ بامداد روز یکشنبه کاربران عربستانی در شبکه‎های اجتماعی اعلام کردند که «عبدالعزیز الفغم»، محافظ شخصی پادشاه عربستان کشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته منابع سعودی، الفغم، در زمان خروج از منزلش در شهر جده با شلیک گلوله یکی از دوستانش به قتل رسیده است.

بنا بر گزارش‎‌ها، نیرو‌های امنیتی سعودی پس از درگیری با عامل قتل محافظ شخصی ملک سلمان، او را به قتل رساندند.

در همین حال پایگاه الکترونیکی روزنامه الریاض، مدعی شد که علت کشته شدن محافظ شخصی پادشاه عربستان اختلافات شخصی بوده است.

پایگاه نشریه تایمز در گزارشی به این موضوع پرداخته و می‌نویسد: قتل «عبدالعزیز الفغم» آشفتگی در عربستان سعودی را عمیق‌تر می‌کند.

این گزارش می‎گوید: ژنرال «عبدالعزیز الفغم» ۴۷ ساله به طور گسترده‌ای به عنوان مورد اعتمادترین محافظ شخصی شناخته شده بود. قتل او بلافاصله به گمانه‌زنی‌ها درباره توطئه در کاخ پادشاهی عربستان شد؛ به خصوص که ادعا‌هایی درباره عزل وی طی روز‌های گذشته مطرح شده و اینکه احتمالا او اطلاعاتی در رابطه با قتل خاشقجی داشته است.

در همین حال پایگاه انگلیسی «دیلی میل» نیز در گزارشی به این موضوع پرداخته و می‌نویسد که قتل عبدالعزیز الفغم، در بحبوحه گزارش‌ها مبنی بر عزل وی طی روز‌های گذشته روی داده است.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عبدالعزیز الفغم عبدالعزیز الفغم عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۳۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است

به گزارش خبرآنلاین، عربستان سال‌هاست از جنگنده‌های «اف-۱۵ ایگل» استفاده می‌کند و در گذشته نیز نسخه‌های پیشرفته‌ای از این جنگنده را خریداری کرده است. با این حال، بوئینگ در حالی به دنبال فروش این جنگنده‌های اف-۱۵ به عربستان است که رقبای اروپایی بوئینگ هم سعی دارند به ریاض جنگنده بفروشند، از جمله جنگنده‌های «داسو رافال» و «یوروفایتر تایفون».

در همین حال بوئینگ اخیرا جنگنده‌های «اف-۱۵ ای.ایکس» را به لهستان پیشنهاد کرده و رژیم صهیونیستی هم خواستار دریافت نسخه سفارشی خود شده است.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه آمریکا همچنین با فروش این جنگنده‌ها به اندونزی هم موافقت کرده است.

هم‌زمان منابع عبری گزارش کرده‌اند عربستان سعودی نگران دو قابلیت اصلی در هواپیماهای اف-۱۵ کنونی خود است و این دو نکته قابلیت حمل سلاح و کار مداوم برای مدت طولانی است که این دو مورد در نسخه جدید اف ۱۵ ارتقا یافته است.

نیروی هوایی عربستان در حال حاضر دارای ۸۴ جنگنده F-۱۵ SA و همچنین ۶۸ جنگنده F-۱۵ s است.

آمریکا از چند ماه گذشته درصدد پیش بردن یک توافق امنیتی با عربستان سعودی است تا از طریق آن به عادی سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو دست یابد.

دولت بایدن پیش از ۷ اکتبر به سمت توافقی برای عربستان سعودی برای سازش با تل‌آویو پیش می‌رفت که منجر به موافقت واشنگتن با یک پیمان دفاعی با ریاض و حمایت از برنامه هسته‌ای غیرنظامی آن در ازای امتیاز دادن رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها می‌شد.

با این حال عملیات فلسطینی طوفان الاقصی و حمله تلافی‌جویانه صهیونیست‌ها به غزه این روند را تغییر داد، اما ایالات متحده و عربستان سعودی به بحث در مورد توافق احتمالی به‌عنوان بخشی از برنامه‌های گسترده‌تر پس از جنگ ادامه دادند.

اما عربستان سعودی به صراحت اعلام کرده است که پس از هفتم اکتبر، رژیم صهیونیستی را ملزم به دادن امتیازات مهم‌تری به فلسطینی‌ها می‌کند و تاکید دارد که باید شاهد «گام‌های برگشت‌ناپذیر» به سوی تشکیل کشور فلسطین باشد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903142

دیگر خبرها

  • آیفون تاشو و مک بوک جدید در راه بازار
  • کلاهبرداری با کارت سوخت در پمپ بنزین ها | بپا سوخت ندی!
  • حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان به سوی شهروندان یمنی | ۱۰ یمنی زخمی‌ شدند
  • زخمی‌ شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • زخمی‌شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • پایان بدون توافق روز اول مذاکرات قاهره درباره غزه/ گفت‌وگوها احتمالا یک هفته طول بکشد
  • نگرانی از اعتراضات ضدصهیونیستی در عربستان،‌ مصر و اردن
  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها (فیلم)
  • عددی بی‌سابقه برای الهلال در لیگ حرفه‌ای