Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از اردبیل، اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل، صبح امروز، هشتم مهرماه در نشست با اعضای کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی استان اردبیل، اظهار کرد: به توجه به اینکه شاهد آسیب‌های اجتماعی مختلف در جامعه هستیم باید در راستای کاهش این آسیب‌ها از تمامی توان و ظرفیت بهره‌برداری کنیم که آموزش مهارت‌های زندگی راهکاری اساسی به شمار‌ می‌رود که باید به تفکیک جنسیت این آموزش‌ها توسط دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی در استان توسعه و گسترش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش آمار طلاق در استان بیان کرد: به یقین افزایش مهارت‌های زندگی‌ می‌تواد زمینه کاهش و پیشگیری از طلاق را فراهم آورد که انتظار‌ می‌رود متولیان این حوزه در این زمینه هدفگذاری اساسی و لازم را داشته باشند و این آموزش‌ها در محیط‌های مختلف اعم از ادارات،  کارخانه‌ها و محیط‌های مختلف ارائه شود.

استاندار اردبیل پدیده طلاق در استان را نگران‌کننده دانست و گفت: در راستای کاهش طلاق تدوین طرح جامع مشاوره ازدواج و مهارت‌های زندگی امری مهم و ضروری بوده که باید کارشناسان کارگروه تخصصی نسبت به این مهم توجه اساسی داشته باشند.

بهنام‌جو با تاکید بر ساماندهی روانشناسان و مشاوران ازدواج در استان تصریح کرد: برای پیشگیری از طلاق انتظار‌ می‌رود مشاوران با مراجعان خود بعد از ازدواج نیز ارتباط داشته باشند تا در صورت وجود مشکلی با مشاوره‌های مناسب و به موقع از طلاق پیشگیری شود.

وی افزود: در راستای کاهش طلاق طرحی تدوین شده که در قالب این طرح آموزش‌های لازم به افراد در سن ازدواج ارائه‌ می‌شود به طوری که در این طرح افراد بالای ۵۰ سال و پایین‌تر از ۱۵ سال گروه هدف نبوده و خارج از آموزش آگاهی دهی ازدواج قرار‌ می‌گیرند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه آموزش‌های ارائه شده در قالب این طرح باید متناسب با فرهنگ ایرانی و منطقه‌ای باشد،  گفت: باید تمامی جوانب در این طرح در نظر گرفته شود تا شاهد موفقیت در اجرای آن باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قرآن مهارتهای زندگی ازدواج طلاق خانواده مشاوره اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۳۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ با بیان اینکه این طرح با هدف به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی ناشی از منابع آلاینده اجرا شد، گفت:این طرح علاوه بر شناسایی منابع آلاینده زیست محیطی رصد و نظارت منطقه‌ای بر وضع منابع آلاینده، ارائه راه کار‌های مدیریتی کاهش پیامد‌های محیط زیستی، ایجاد بستری مناسب برای تصمیم گیری بهتر و ارتقای آگاهی‌های عمومی در رابطه با مسائل زیست محیطی را در پی خواهد داشت.

علی اصغر طاهری، مراحل انجام طرح را شامل مرحله مطالعات و بررسی کلیات وضع محیط زیستی منطقه، شناسایی منابع آلاینده منطقه، تهیه بانک اطلاعاتی، ارائه راهکار‌های کاهش آلاینده ها، تهیه اطلس زیست محیطی منطقه و ارائه راه کار‌های مدیریت محیط زیست در منطقه عنوان کرد.

آقای طاهری بابیان اینکه دراین اطلس منابع آلاینده هوا، خاک، نور، انرژی، امواج شناسایی شده است، افزود: در گام دوم براساس داده‌های احصا شده، برنامه ریزی برای به حداقل رساندن آلودگی ناشی از مراکز آلاینده آغاز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • طلاق به خاطر پیدا شدن روسری در خودروی همسر
  • طلاق به‌خاطر پیدا شدن روسری در خودرو شوهر
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم
  • تخمین بازه زمانی پروسه طلاق در نبود شوهر با مشاوره حقوقی
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌