Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@07:46:22 GMT

تفاوت «آلرژی» و «سرماخوردگی» چیست؟

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۹۳۹۱۹

تفاوت «آلرژی» و «سرماخوردگی» چیست؟

به نقل از فارس، بابک پورقلیچ عضو انجمن پزشکن عمومی ایران درباره تفاوت سرماخوردگی و آلرژی‌های فصلی، اظهار داشت: سرماخوردگی و آلرژی علائم مشابه زیادی دارند، اما در آلرژی معمولاً تب مشاهده نمی‌شود.


وی با بیان اینکه فردی که به آلرژی مبتلا می‌شود ترشحات شفاف و روشن در گلو و بینی وی مشاهده می‌شود در حالی که این ترشحات در سرماخوردگی رنگی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
ازجمله شباهت‌های آلرژی و سرماخوردگی می‌توان به ریزش آب‌بینی، عطسه، سوزش و گرفتگی بینی، سرفه، گلودرد و خستگی اشاره کرد.
وی ادامه داد: در سرماخوردگی شاهد عطسه‌های پی در پی نیستیم و معمولاً افراد سرفه می‌کنند، اما در زمان بروز آلرژی در فرد مبتلا عطسه‌های پی در پی مشاهده می‌شود.


پورقلیچ خارش گلو را یکی دیگر از علائم آلرژی دانست و اظهار داشت: دوره درمان آلرژی معمولا ۷ الی ۱۰ روز تخمین زده می‌شود، اما سرماخوردگی معمولا بین ۳ الی ۵ روز از بین می‌رود. علامت‌های سرماخوردگی در تمام شبانه‌روز، یکسان است، ولی آلرژی، حالت حمله‌ای دارد و در اوایل صبح و غروب بیشتر می‌شود. همچنین در زمان مواجهه با ماده آلرژن مانند عطر‌های تند، سیگار و دود خودرو‌ها به‌صورت جدی بروز پیدا می‌کند.


این پزشک عمومی ادامه داد: افرادی که به حساسیت‌های فصلی مبتلا می‌شوند باید توجه کنند که گرده‌افشانی گل‌های آپارتمانی در فصل بهار ممکن است عاملی برای ابتلا به آلرژی باشد لذا در این فصل توصیه می‌شود گل‌ها را در کنار پنجره و در معرض هوا قرار دهند.


وی تصریح کرد: استفاده از ماسک برای گروه‌های حساس و افرادی که زمینه ابتلا به آلرژی دارند در برابر هوای آلوده توصیه می‌شود. عامل ایجادکننده سرماخوردگی ویروس‌های متنوعی است که از فردی به فرد دیگر قابل انتقال است، ولی در آلرژی عامل ایجادکننده، آلرژن‌ها هستند که لزوما موجودات زنده نیستند. همچنین در زمان مواجهه با ماده آلرژن مانند عطر‌های تند، سیگار و دود خودرو‌ها به‌صورت جدی بروز پیدا می‌کند.
وی در پایان اظهار داشت: این افراد می‌توانند شب قبل از رفتن به محل کار آنتی‌هیستامین استفاده کنند تا علائم آلرژی کمتر خود را نشان دهد.


منبع:سلامت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آلرژی سرماخوردگی آنتی هیستامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۳۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید

آفتاب‌‌نیوز :

گوجه فرنگی و لیمو دو میوه خاص هستند که برای درمان سرما خوردگی بسیار موثر هستند.

گوجه فرنگی برای سرماخوردگی:

آب گوجه فرنگی نوشیدنی محبوبی است که طیف گسترده‌ای از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها را برای بدن تأمین می‌کند. آب گوجه فرنگی بسیار مغذی است و سرشار از بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم است. به عنوان مثال، نوشیدن فقط 1 لیوان (240 میلی لیتر) آب گوجه فرنگی تقریباً نیاز روزانه شما به ویتامین C را تأمین می‌کند و 22٪ از نیازهای ویتامین A شما را به صورت آلفا و بتاکاروتنوئیدها برآورده می‌کند. آب گوجه فرنگی و سایر محصولات گوجه فرنگی ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش دهد.

لیمو برای سرماخوردگی:

لیمو منبع خوبی از ویتامین C است. همانطور که می‌دانید در زمان سرماخوردگی خوردن ویتامین c بسیار مهم است. یک لیمو حدود 31 میلی گرم ویتامین C را تأمین می‌کند، که 51 درصد از میزان مورد نیاز مصرف روزانه مرجع (RDI) است. تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن میوه و سبزیجات سرشار از ویتامین C خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش می‌دهد.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • دلیل آبریزش دائمی بینی احتمالا «التهاب سینوسی مزمن» است
  • دلیل آبریزش دائمی بینی چیست؟
  • چرا شروع فصل بهار برای افراد آلرژی ایجاد می‌کند؟
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین
  • پرسپولیسی‌ها سکو را با اراکی‌ها شریک شدند
  • دلیل غیبت سعید صادقی برابر آلومینیوم
  • بیماری‌های خودایمنی که باعث ریزش مو می‌شوند
  • دستور تهیه ۱۰جوشانده گیاهیِ ضد سرماخوردگی
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید