Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کانون پرورش فکری استان مرکزی گفت: مجموعا بیش از 900 اثر از استان مرکزی در بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی شرکت کردند که این حجم حضور، استان مرکزی را در زمره پیشگامان عرصه قصه گویی ایران قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی در استان مرکزی برگزار شد و در این رویداد 439 اثر در بخش قصه گویی صحنه‌ای مورد ارزیابی داوران قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جشنواره در دو بخش 90 ثانیه و صحنه‌ای برگزار می‌شود و ثبت نام آن از مردادماه آغاز شده بود.

جهانبخش قنبری، مدیرکل کانون پرورش فکری استان مرکزی در اینباره به ایسنا گفت: در بخش قصه گویی 90 ثانیه، قصه گو باید در عرض 90 ثانیه حکایتی را تعریف کند و فیلم آن را در سایت دبیرخانه بارگذاری کند.

وی با بیان اینکه علاقمندان تا دهم مهرماه برای این کار فرصت دارند، افزود: بخش 90 ثانیه داوری استانی و منطقه‌ای ندارد و مستقیما توسط دبیرخانه مرکزی جشنواره داروی می‌شود.

جهانبخش ادامه داد: قصه گویی صحنه‌ای در سه بخش نوجوانان (12 الی 18 سال)، بخش زنان و مردان و بخش مادربزرگ و پدربزرگ‌ها برگزار می‌شود. در بخش قصه گویی صحنه‌ای ابتدا داوری استانی در روزهای 6 و 7 مهر صورت گرفت و متنخبین به مرحله منطقه‌ای که آبان ماه در لرستان برگزار می‌شود اعزام خواهند شد. مرحله نهایی نیز شب یلدا در تهران برگزار خواهد شد.

به گفته وی، در استان مرکزی 439 اثر قصه گویی صحنه‌ای به دبیرخانه ارسال شد که در مرحله نخست ابتدا فیلم آثار مورد بازبینی قرار گرفت و 33 اثر برای اجرا مقابل داوران انتخاب شدند و نهایتا 11 اثر به مرحله منطقه‌ای راه یافتند.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری جشنواره قصه گویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۳۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحنه ای زیبا از تخم‌گذاری یک پرنده روی آب در تالاب انزلی | ویدئو

به گزارش همشهری آنلاین، تورج صادقی اظهار داشت: صدها قطعه پرنده آبزی و کنار آبزی بومی و مهاجر در تالاب بین‌المللی انزلی آشیانه سازی و تخم‌گذاری کردند.

وی اضافه کرد: برخی از پرندگان آبزی مانند پرستوهای دریایی تیره و کشیم بزرگ در غرب تالاب انزلی که از امنیت بیشتری برخوردار است، آشیانه سازی و تخم گذاری کردند و طی روزهای آتی به همراه جوجه‌های خود از لانه خارج می‌شوند.

صادقی افزود: وضعیت مطلوب زیستگاهی، امنیت حاکم و تغذیه مناسب در تالاب‌ بین المللی انزلی سبب جوجه‌آوری بسیاری از پرندگان آبزی و کنارآبزی در این تالاب بین المللی شده است.

وی از مردم و گردشگران خواست در این فصل که پرندگان مشغول لانه‌سازی و تخم‌گذاری هستند از ترددهای غیرضروری در نزدیکی کلونی‌های این پرندگان خودداری کنند و در صورت مشاهده افراد متخلف مراتب را به ماموران یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند.

کشیم بزرگ (نام علمی: Podiceps major) نام یک گونه از تیره کشیم است. این پرنده بودن در آب را به هر جای دیگر ترجیح می‌دهد و لانه خود را روی آب می‌سازد و هنگام فرار، به جای پرواز کردن، به زیر آب شیرجه می‌رود! کشیم بزرگ گیس‌پرهایی دارد که به سبب آن، گاه مرغابی شانه‌به‌سر نامیده می‌شود.

کد خبر 849028 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر مهم تالاب حیوانات - پرندگان مجله زندگینامه مربیان فوتبال جهان محیط زیست ایران

دیگر خبرها

  • فارس قهرمان رقابت‌های راگبی
  • صحنه ای زیبا از تخم‌گذاری یک پرنده روی آب در تالاب انزلی | ویدئو
  • جشنواره روستایی عشایری آسمان هشتم در بوشهر دارای عمق و پیشرفت بود
  • معرفی تنیسور‌های مرحله نیمه نهایی رقابت‌های بین المللی ساحلی کیش
  • پیش‌بینی ۱۶۷ حوزه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات ملایر
  • محفل شعر ارادت رضوی در دزفول برگزار شد
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • جشنواره نوجوان خوارزمی در مهرستان و خاش
  • کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در شهرستان خوی برگزار شد
  • مصاف سوم شهرداری گرگان و مهرام؛ شنبه ۱۵ اردیبهشت