Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@21:50:58 GMT

آموزش مبانی قرآنی باید از دوران کودکی آغاز شود

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۹۴۰۵۵

آموزش مبانی قرآنی باید از دوران کودکی آغاز شود

ابوالفضل ابوترابی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات کشوری قران کریم در اصفهان اتفاق مبارک و میمونی است، اظهار داشت: متاسفانه سبک زندگی ما در سطح جامعه قرآنی نیست که در این ارتباط می توان به آمار رشد ناهنجاری های رفتاری و اجتماعی اشاره کرد.

لزوم به کارگیری روش های جدید انس با قرآن

وی افزود: برای تشویق نوجوانان و جوانان به فراگیری قرآن کریم برای حضور در مسابقات قرآن کریم چاره ای جز این نداریم که از دوران کودکی مفاهیم و مبانی قرآنی را آموزش دهیم و با تکیه بر روش های جدید جوانان را به زیست با قران کریم تشویق کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شهرستان نجف آباد تا تاکید بر اینکه در بعضی از کشورهای غربی، سبک زندگی با مفاهیم قرانی نزدیکتر است، تصریح کرد: متاسفانه این عدم موفقیت در زیست پذیری با آموزه های دینی و قرانی در جامعه امروزه مشهود است، پژوهشگران دینی و مذهبی باید به آسیب شناسی این موضوع بپردازند و نتایج تحقیقات را به قانونگذاران اطلاع دهند تا قوانینی مبتنی بر مبانی قرانی تهیه و تنظیم شود.

آموزش از دوران کودکی و در مهدکودک ها

وی با تاکید بر آموزش مفاهیم و مبانی قرانی از دوران طفولیت و در مراکز مهدکودک ها ابراز داشت: اینکه سبک زندگی قرانی در سطح جامعه دغدغه عمومی نیست را باید در دوران کودکی و مهدکودک ها جست و جو کرد. به نظر می رسد که مهمترین راه برای جاری شدن مفاهیم قرانی در زندگی آموزش در دوران طفولیت است.

کد خبر 4732771

منبع: مهر

کلیدواژه: مسابقات قرآنی مجلس شورای اسلامی هفته دفاع مقدس اربعین 98 بوشهر قزوین اربعین حسینی شیراز اجلاس جاده ابریشم گرگان شهرکرد دفاع مقدس جنگ تحمیلی بیرجند خطبه های نماز جمعه دفاع مقدس گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۴۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی

   

مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در اردوگاه فرهنگی تربیتی امام خمینی (ره) شهرستان خمین با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

مسئول برگزاری این دوره از مسابقات گفت: این مسابقات در سه روز و در شکل اردوی تفریحی و رقابتی برای دانش آموزان پسر و دختر به صورت مجزا در حال برگزاری است.

اسکندری افزود: حدود ۳۰۰ دانش آموز پسر و ۳۰۰ محصل دختر در این دوره به رقابت می‌پردازند.

او با اشاره به اینکه این مسابقات در قسمت‌های و رشته‌های تحقیقی و آوایی برگزار می‌شود، ادامه داد: رشته‌های آوایی شامل حفظ قرآن کریم، ترتیل، قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی قرآن، اذان و مداحی مخصوص پسران در حال برگزاری است.

مسئول برگزاری این دوره از مسابقات گفت: رشته‌های پژوهشی نیز شامل تفسیر یا فهم قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشاء نماز است.

او ادامه داد: این دوره از مسابقات به دلیل حضور دانش آموزان در اردوگاه شامل فوق برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و تفریحی متنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • بازیگر مشهور ترکیه اول ساختمان یک مدرسه را خرید سپس با خاک یکسان کرد | اقدام عجیب و جنجالی این چهره همه را شوکه کرد + عکس
  • تجدید چاپ مجموعه کتاب «کودکی نامداران»
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • آغاز طرح ملی طوبی در تبریز
  • راه‌های مقابله با کمبود آرامش در زندگی چیست؟
  • سابقه دیرینه دارالقرآن الکریم حرم رضوی در زمینه ترویج قرآن کریم
  • دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی، منادی قرآن و معارف اهل بیت(ع)