Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدراعظم نوری گفت: آرادکوه شرایط خوبی ندارد و اگر الگوی مصرف تغییری نداشته باشد در آینده‌ای نه چندان دور با معضل دفع زباله‌های شهری در تهران مواجه خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «زهرا صدراعظم نوری» در نشست با اساتید دانشگاه کشاورزی تربیت مدرس که عصر روز گذشته در محل ساختمان شماره 2 شورای شهر تهران برگزار شد با بیان اینکه توقع از مدیریت شهری باید در چارچوب وظایف، مسئولیت‌ها و توان آن باشد، گفت: شورای شهر وظیفه قانون‌گذاری و شهرداری وظیفه اجرای این قوانین و سیاست‌ها را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محدوده‌ای که شورا قانون‌گذاری می‌کند و شهرداری اجرا، وسیع نیست و در حوزه فعالیت‌های خاصی است. ما دولت نیستیم و دستگاه‌های دولتی زیر نظر ما فعالیت نمی‌کنند.

 

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهرانبا بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مسائل حال حاضر پایتخت کمبود آب است، ادامه داد: آب برای آبیاری فضای سبز، شرب و مابقی مصارف استفاده می‌شود و اگر فکری به حال تامین آن نشود در آینده بر روی مسائل زیادی از جمله جمعیت‌پذیری شهر تهران و زندگی شهروندی تاثیر خواهد گذاشت.

 

این عضو شورا اضافه کرد: باید بررسی کارشناسی صورت گیرد که تهران به چه میزان فضای سبز نیاز دارد و آبیاری آن‌ها با توجه به شرایط کم‌آبی باید چگونه باشد، همچنین چه گونه‌های گیاهی متناسب با شرایط بومی تهران اگر انتخاب شود، مناسب است. 

 

نوری با اشاره به تولید روزانه 5 هزار و 700 تن زباله در تهران گفت: منابع ما به اندازه‌ای نیست که مرتبا دچار هدررفت شوند و در عین حال بستر و خاک لازم برای تولید بیش از اندازه زباله نداریم. آرادکوه شرایط خوبی ندارد و اگر الگوی مصرف تغییری نداشته باشد در آینده‌ای نه چندان دور با معضل دفع زباله‌های شهری در تهران مواجه خواهیم شد.

 

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: شورای شهر تهران در برخی از موضوعات از جمله سلامت میوه و صیفی‌جات نمی‌تواند ورود کند اما به دلیل نوع ارتباطی که با دولت و مجلس دارد می‌تواند مطالبه‌گری کند. این موضوعات را می‌شود از طریق جلساتی که با اساتید و متخصصان دانشگاه برقرار کرد، مورد بررسی قرار داد. همچنین باید با اطلاع‌رسانی و تهیه پکیج‌های آموزشی مردم را نیز در جریان اتفاقاتی که رخ می‌دهد قرار داد.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد پیاده روی اربعین هفته دفاع مقدس اردبیل اصفهان دفاع مقدس مجلس آرادکوه زهرا صدراعظم نوری محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۴۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت معابر از اولویت‌های شهرداری است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،بابک محمدزاده با اشاره به اینکه آسفالت یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم میاندوآب است، اظهار کرد: در راستای پاسخگویی به مطالبات مردم و به همت اعضای شورای اسلامی شهر و کارکنان شهرداری، کار آسفالت معابر شهری میاندوآب آغاز شده است.

شهردار میاندوآب افزود: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شورای شهر و شهرداری در دوره مدیریت جدید، بهبود وضعیت آسفالت معابر شهری بود که در این زمینه از مهرماه سال گذشته اقداماتی را شروع کرده و بعد از مدتی توقف به دلیل شرایط آب‌وهوایی؛ مجدداً ازسرگرفته شده است.

وی گفت: مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر میاندوآب تمام همت و توان خود را به کار گرفته تا به مردم خدمت کرده و رضایت آنان را جلب نماید و در این زمینه از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهیم کرد.

محمدزاده تصریح کرد: امروز شهر میاندوآب به کارگاه عمرانی تبدیل شده و شهرداری میاندوآب در راستای خدمت به مردم در مناطق مختلف پروژه‌هایی را در دست اجرا دارد.

شهردار میاندوآب با اشاره به آسفالت‌ریزی خیابان خالصه، اظهار کرد: پروژه آسفالت‌ریزی خیابان‌ها و معابر به‌صورت مدون در دستور کار مجموعاً مدیریت شهری قرار دارد.

وی هم چنین با بیان اینکه آسفالت‌ریزی معابر خاکی نیز یکی از برنامه‌های شهرداری میاندوآب است، گفت: از مردم درخواست داریم در این زمینه مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر را همراهی کرده تا ان‌شاءالله شاهد شهری با آسفالت مناسب و در شأن مردم میاندوآب باشیم.

دیگر خبرها

  • آسفالت معابر از اولویت‌های شهرداری است
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورای شهر تهران
  • ۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان شناسایی شده است
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • شناسایی مسائل خانواده در قالب هسته‌های فکری/ شورای رابطین امور بانوان و خانواده چه رسالتی دارد؟