Web Analytics Made Easy - Statcounter

شمار تماشاگران در لیگ برتر نوزدهم کاهش یافته و این سؤال پیش می‌آید که چه عواملی در این اتفاق ناخوشایند تأثیرگذار است؟ ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳ ورزشی فوتبال ایران نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، کاهش تعداد تماشاگران در لیگ برتر نوزدهم کاملاً محسوس است. فصل گذشته مسابقات پر شور و هیجان و البته در برخی از بازی‌ها بسیار پرحاشیه لیگ دنبال می‌شد، اما این فصل با کاهش تعداد تماشاگران از آن شور و هیجان هم خبری نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند شروع فصل و روزهای پرنوسان تیم‌هاست که معمولاً این عامل استقبال را کمتر می‌کند، با این حال دلایل دیگری هم در کاهش تعداد تماشاگران دخیل بوده است.

یکی از دلایل کاهش تعداد تماشاگران، بلیت فروشی الکترونیک است که البته این اتفاق باید زودتر از اینها رخ می‌داد. بسیاری از تماشاگران هنوز به خرید بلیت الکترونیک عادت نکرده‌اند و شاید همین مسئله باعث کاهش تعداد تماشاگران در بازی‌ها شود. این مسئله در حالی به خودی خود تأثیرگذار است که عوامل دیگری هم به کاهش استقبال از بازی‌ها شدت می‌بخشد. به طور مثال برای دیدار استقلال و پرسپولیس که هفته چهارم برگزار شد، برای ورزشگاهی با 78 هزار صندلی، فقط 57 هزار بلیت فروخته شد. موضوعی که تعجب انگیز بود و به همین دلیل بخش زیادی از سکوهای ورزشگاه آزادی برای دربی 90 خالی مانده بود.

با این حال در خصوص چرایی کم فروختن بلیت دربی 90 توجیهاتی به میان آمد، اما بازهم اتفاق دیگری هفته پنجم تعجب برانگیز شد. این بار بلیت فروشی دیدار پرسپولیس و سپاهان در هفته پنجم صبح روز بازی متوقف شد. از قضا مصاف فصل گذشته این دو تیم در لیگ و جام حذفی از بازی‌های پرهیجان و پرحاشیه بود که برخی سیاست اتخاذ شده برای متوقف کردن بلیت فروشی را به این مسئله ارتباط دادند که به این ترتیب حضور هواداران در ورزشگاه به حداقل برسد تا از حواشی احتمالی جلوگیری شود.

در خصوص این مسائل خبرنگار خبرگزاری تسنیم با مصطفی رهگذر، مسئول پیگیری‌های ویژه مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی تماس گرفت. رهگذر در خصوص علت متوقف شدن بلیت فروشی دیدار پرسپولیس - سپاهان در ساعت 8 صبح روز بازی گفت: برای ورزشگاه آزادی قانونی وضع شده که دو ساعت پیش از باز شدن درهای ورزشگاه، بلیت فروشی متوقف شود.

با این حال سؤالی به وجود می‌آید که چرا با وجود بلیت فروشی الکترونیک بازهم درهای ورزشگاه باید از صبح روز مسابقه به روی هواداران باز شود. در حالی که با بلیت الکترونیک تماشاگران می‌توانند در آستانه بازی وارد ورزشگاه و در جایگاه مخصوص خود مستقر شوند. رهگذر در این خصوص به تسنیم گفت: شورای تأمین اعلام کرد که برای دیدار پرسپولیس و سپاهان درهای ورزشگاه ساعت 10 صبح باز شود. تلاش می‌کنیم این رویه پیش برود و کم کم فاصله باز شدن درهای ورزشگاه با ساعت بازی نزدیک شود و تماشاگران در کوتاه‌ترین زمان ممکن در جای خود مستقر شوند.

وی در حالی که اعلام کرد قرارداد بلیت فروشی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در اختیار شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی است، در پاسخ به این سؤال که آیا متوقف کردن بلیت فروشی برای کاهش حضور تماشاگران و سیاستی برای کنترل بهتر ورزشگاه است، گفت: خیر، چنین منطقی وجود ندارد. چراکه بخشی از درآمد باشگاه‌ها از همین بلیت فروشی است. یکسری مشکلات در بلیت فروشی الکترونیک وجود دارد که تمام تلاش خود را برای عملی شدن آن به کار می‌گیریم و سعی داریم از ورود افراد بدون بلیت جلوگیری کنیم.

مسئول پیگیری‌های ویژه مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی خاطرنشان کرد: در بازی‌های اخیر هم یکسری تماشاگر بدون بلیت می‌آیند و مقابل گیت‌ها می‌ایستند تا شاید بدون بلیت وارد شوند. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم دیگر چنین اتفاقی رخ ندهد و کم کم این فرهنگ باید بین هواداران جا بیفتد که بلیت را به صورت الکترونیک خریداری کرده و به ورزشگاه بیایند.

با توجه به این صحبت‌ها می‌توان به این نتیجه رسید که سیاست‌های اتخاذ شده و البته عدم آشنایی برخی تماشاگران با بلیت فروشی الکترونیک می‌تواند یکی از عوامل کاهش استقبال از بازی‌های این فصل باشد. با این حال نمی‌توان از کنار برخی سیاست‌های اتخاذ شده هم به سادگی گذشت. کم شدن تعداد بلیت‌هایی که در دربی به فروش رسید و البته متوقف کردن بلیت فروشی دو ساعت پیش از باز شدن درهای ورزشگاه که بسیار مورد بحث است. چون این انتقاد وجود داشت چرا برای بازی پرسپولیس و سپاهان درهای ورزشگاه باید ساعت 10 صبح باز و دو ساعت پیش از آن بلیت فروشی متوقف شود. با این حال آنچه همیشه گفته می‌شود، اینکه فوتبال با هوادارانش زنده است و امید می‌رود با بلیت فروشی الکترونیک علاوه بر افزایش استقبال از مسابقات، نظم بیشتری نیز در ورزشگاه‌ها حاکم شود تا امنیت تماشاگران بالاتر برود.

اعلام نحوه بلیت‌فروشی دیدار گل ریحان و استقلال/ بازگشت به سیستم بلیت‌فروشی دستی!سازمان لیگ خواستار پاسخگویی سایپا درباره مشکلات بلیت‌فروشی دیدار با تراکتور شدهمه بلیت‌های دربی 90 فروخته شد

 

انتهای پیام/

R35347/P/S3,27/CT7 واژه های کاربردی مرتبط لیگ برتر فوتبال ایران سپاهان اصفهان استقلال تهران پرسپولیس تهران دربی پایتخت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لیگ برتر فوتبال ایران سپاهان اصفهان استقلال تهران پرسپولیس تهران دربی پایتخت لیگ برتر فوتبال ایران سپاهان اصفهان استقلال تهران پرسپولیس تهران دربی پایتخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۴۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد هواداران پرسپولیس در بازی با نساجی مشخص شد/ عدم حضور بانوان در دو دیدار حساس در قائمشهر

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم‌های نساجی مازندران و پرسپولیس در چارچوب هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال ایران ساعت ۱۸:۱۵ در ورزشگاه وطنی قائمشهر می‌روند.

رحیم درزی خلردی رئیس هیئت فوتبال مازندران درباره تمهیدات لازم برای حضور تماشاگران و ورود و خروج تیم‌ها به ورزشگاه وطنی به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: همه نیرو‌ها پای کار هستند تا ان‌شاءالله یک بازی بدون دردسری را برگزار کنیم. تمشاگران پرسپولیس هم در قسمت شمالی ورزشگاه مستقر می‌شوند و از در خیابان جویبار وارد خواهند شد. همان ۱۰ درصد به تماشاگران مهمان اختصاص می‌یابد. پشت دروازه می‌نشینند. در ورزشگاه هم از ساعت ۱۴ باز خواهد شد.  

درزی خلردی در مورد اینکه فصل گذشته نساجی در حالی میزبان پرسپولیس بود که خیلی بیشتر از ۱۰ درصد فضای ورزشگاه به تماشاگران مهمان اختصاص یافت و این بار جلوی هجوم بیش از حد مجاز تماشاگران پرسپولیس گرفته خواهد شد، عنوان کرد: تعداد بلیتی که برای تماشاگران مهمان در نظر گرفتیم ۶۰۰ عدد است که همان ۱۰ درصد می‌شود. احتمال اینکه این بار هم بیش از ۱۰ درصد تماشاگر پرسپولیس وارد ورزشگاه شوند وجود دارد ولی تلاش خواهیم کرد تا بیشتر ورزشگاه به تماشاگران نساجی میزبان تعلق پیدا کند. شاید تماشاگران پرسپولیس در میان تماشاگران نساجی وجود داشته باشند. تمهیدات بر این است که تماشاگران نساجی غالب باشند و لیدر‌ها هم با یکدیگر هماهنگ هستند. ان‌شاءالله مشکلی پیش نمی‌آید.

رئیس هیئت فوتبال مازندران در مورد حضور بانوان در ورزشگاه وطنی گفت: امکان حضور بانوان محترم در بازی‌هایی که نساجی میزبان پرسپولیس و استقلال است به دلیل حساسیت مسابقه وجود ندارد. طرفداران دو تیم تهرانی بیشتر از سایر تیم‌ها هستند و به همین خاطر بانوان حضور ندارند. در دیگر بازی‌های نساجی مشکلی نیست و می‌توانند حضور یابند. البته ظرفیت ورزشگاه کم است که نمی‌توانیم در بازی‌های نساجی با استقلال و پرسپولیس پذیرای بانوان محترم باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خط و نشان فدراسیون فوتبال برای باشگاه‌ها/ احتمال تعویق لیگ آینده
  • احتمال تعوق مسابقات فصل آینده لیگ برتر فوتبال
  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و نساجی آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • آغاز بلیت فروشی دیدار نساجی و پرسپولیس
  • بلیط فروشی بازی تراکتور و فولاد آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط fooladfc.ir
  • بلیط فروشی بازی سپاهان و استقلال خوزستان آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط fooladsepahansport
  • بازی نساجی و پرسپولیس بدون حضور زنان
  • تعداد هواداران پرسپولیس در بازی با نساجی مشخص شد/ عدم حضور بانوان در دو دیدار حساس در قائمشهر
  • حمایت پرسپولیس از تماشاگران جایگاه خاص
  • بلیط فروشی بازی استقلال و ذوب آهن آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir