Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیمان دانش‌کار آراسته روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز البرز با بیان اینکه دانشجویان علمی کاربردی یکهزار ساعت فعالیت عملی در قالب کارآموزی دارند، افزود: مجموعه‌های متقاضی راه‌اندازی مرکز علمی کاربردی باید علاوه بر داشتن امکانات و تجهیزات حداقلی آموزشی، محیط کار مناسب نیز برای کارورزی دانشجویان فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: توجه به کارورزی‌ها مراکز علمی کاربردی را به سمت تضمین کیفیت آموزش‌های مهارتی هدایت می‌کند.

این مسئول با یادآوری تلاش مستمر دانشگاه جامع علمی کاربردی برای نزدیک شدن هر چه بیشتر فارغ‌التحصیلان با بازار کار کرد: در این راستا دروس دانشجویان علمی کاربردی به طور متوسط در بازه‌های زمانی ۲ ساله بازنگری و بروزرسانی می‌شود تا فارغ‌التحصیلان به بازار کار نزدیک‌تر شوند.

دانش‌کار آراسته همچنین با یادآوری مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر انحلال مراکز علمی کاربردی دولتی ادامه داد: بر این پایه ۱۲ مرکز علمی کاربردی در استان البرز منحل شد و این دانشگاه اکنون ۲۷ مرکز زیر پوشسش خود دارد که در همه شهرستان‌های استان به غیر از اشتهارد فعال هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با تاکید بر خالی بودن ظرفیت دانشجو در اکثر دانشگاه‌های کشور اظهار داشت: این موضوع را فرصتی برای بهبود بخشیدن به کیفیت آموزشی به خصوص ارتقای آموزش‌های مهارتی می‌دانیم.

وی افزود: در این راستا طرح‌هایی از جمله ساماندهی مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی اجرا شده تا نحوه جذب مدرسان این دانشگاه با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منطبق شود.

دانش‌کار آراسته توجه ویژه به حوزه پژوهش با راه‌اندازی ۱۱ مرکز رشد و نوآوری، حضور فعال در نمایشگاه‌های اشتغال و کارآفرینی، بین‌المللی شدن مرکز علمی کاربردی قند، تعامل با مراکز علمی و مهارت‌آموزی کشورهای توسعه یافته و برگزاری آزمون‌های متمرکز را از جمله فعالیت‌های اخیر و راه‌اندازی باشگاه فارغ‌التحصیلان و تلاش برای بین‌المللی کردن سایر مراکز را از برنامه‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز اعلام کرد.  

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز با یادآوری تنوع قومی، نژادی و فرهنگی مردم در استان البرز گفت: با توجه به برنامه‌های پیش رو این موضوع را به عنوان یک فرصت قلمداد کرده و باید از آن برای ارتقای علمی و فرهنگی و به تبع آن کاهش نگرانی‌ها استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: انعطاف‌پذیری دانشگاه علمی کاربردی شرایط مناسبی را برای دانشجویان شاغل فراهم می‌کند تا به طور همزمان با اشتغال به تحصیل نیز بپردازند.

آراسته با یادآوری مشکل بیکاری در کشورمان ادامه داد: تلاش دانشگاه جامع علمی کاربردی معرفی فارغ‌التحصیلان کارآفرین به جامعه است.

۷۵۳۲/ ۶۱۵۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان البرز دانشگاه ها دانشگاه جامع علمی کاربردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۴۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پیام تبریکی به مناسبت دهه سرآمدی آموزش، این دهه را فرصت مغتنمی دانست تا به ساحت آموزش که ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است، ادای احترام کنیم و تلاش‌های پیشگامان این عرصه را قدر بنهیم.

متن پیام تبریک قاسم عموعابدینی به شرح زیر است:

خدمت‌رسانی به جامعه، فرهنگ‌سازی و توسعۀ حرفه‌ای تدریس از جمله اهداف راهبردی دانشگاه‌های موفق دنیاست. جایگاه والای ایران در کسب دستاورد‌های علمی، مرهون تلاش‌های عالمانه و متعهدانه اعضای هیات علمی و یاوران علمی است که روشنی‌بخش مسیر اعتلای دانایی و فرهیختگی‌اند. بخش اعظم این تلاش‌ها در کلاس‌های درس که سنگر اصلی خدمت‌رسانی اساتید است، در تعامل اثربخش با دانشجویان رقم می‌خورد.

دهه سرآمدی آموزش فرصت مغتنمی است تا به ساحت آموزش که ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است، ادای احترام کنیم و تلاش‌های پیشگامان این عرصه را قدر بنهیم. توجه به کیفیت در آموزش عالی از لوازم نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است و همت ستودنی و کوشش خستگی‌ناپذیر بزرگ‌مردان و زنانی که طلایه‌داران علم‌آموزی و معرفت‌افزایی هستند، در تحقق دانشگاه حکمت‌بنیان و تمدن‌آفرین نقشی مهم و غیر قابل انکار دارد.

در دانشگاه ها، اساتید نه تنها از آثار علمِ آموزش، بهره‌مند هستند، بلکه در تولید آن مشارکت دارند و تولید این دانش منحصر به متخصصان آموزش نیست. تحقق دانشگاه تمدن‌ساز و حکمت‌بنیان و تحقق مرجعیت علمی و سرآمدی جهانی آموزش، نیازمند توجه جدی به مقولۀ آموزش است و بر این اساس رویکرد برنامه‌محوری، استادمحوری، شاگردپروری و اخلاق‌مداری در کانون توجه نظام آموزش عالی کشور بر اساس برنامه هفتم توسعه قرار دارد.

معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تأکید بر نقش مهم اساتید در این مسیر، انتخاب سرآمدان آموزشی را مورد توجه قرار داده است. دهه سرآمدی آموزش در سال ۱۴۰۳ با شعار «سرآمدی آموزشی، هدفمندی و مردمی‌سازی آموزش» از هشتم تا هفدهم اردیبهشت ماه در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با هدف تبیین جایگاه والای آموزش و تقدیر و تجلیل از سرآمدان آموزشی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور برگزار می‌شود.

در پایان، با تبریک دهۀ سرآمدی به همه تلاشگران عرصه آموزش در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، بر عهد خود، که حمایت همه‌جانبه از توسعه کیفی، نیازمحوری و مبتنی بر دانایی فرایند آموزشی است، تأکید می‌کنم و از همه دست‌اندرکاران برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر این مراسم دعوت می‌نمایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش بینی گردو خاک و کاهش کیفیت‌هوا در البرز
  • تضمین حیات شهری با افزایش درختان
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • بررسی جامع کتاب آناتومی گری
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد