Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@19:11:16 GMT

زنگ گردشگری در آذربایجان‌شرقی نواخته شد

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۹۴۸۶۶

زنگ گردشگری در آذربایجان‌شرقی نواخته شد

به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در این مراسم با اشاره به برگزاری برنامه های متنوع هفته گردشگری در استان با تمرکز بر ارتقای آموزش، مهارت و اشتغال، گفت: همزمان با روز و هفته جهانی گردشگری، برنامه های متنوعی بر اساس شعار سال ۲۰۱۹ مبنی بر "گردشگری و مشاغل، آینده ای بهتر برای همه"با محوریت آموزش، مهارت و اشتغال در استان اجرا  خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی آبدار افزود: در هفته گردشگری شاهد برگزاری مراسم مختلف از جمله گرامیداشت روز جهانی گردشگری، افتتاح و بهره برداری از چند پروژه خواهیم بود و به صدا در آوردن زنگ گردشگری در مدارس در راستای آشنایی دانش آموزان با صنعت گردشگری برنامه ریزی شده است که آموزش و آشناسازی کودکان و نوجوانان با موضوعات مرتبط با گردشگری و میراث فرهنگی از طریق آموزش و پرورش از اهداف آن است.

آبدار با اشاره به اینکه در سال ۲۰۱۸ تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شد، یادآوری کرد: پارسال فرصتی بود تا طی آن تبریز خود را به عنوان یکی از شهرهای با تمدن و تاریخ  ساز با قدمت چند صد ساله به دنیا معرفی کند.

وی با بیان اینکه قدم به قدم تبریز مملو تاریخ است، اما لازمه معرفی آن، آشنایی مردم ساکن در شهر با داشته های خود است، اظهار داشت: یکی از موثرترین ارگان ها در فرهنگ سازی و نهادینه شدن فرهنگ گردشگری، آموزش و پرورش است که در راستای تقویت هویت ملی و پاسداشت ارزش های تاریخی نقش ویژه ای دارد، چون نسل آینده در بستر آموزش و پرورش تربیت می یابد و تاکید بر این موارد در نگاه آنها به حوزه گردشگری بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

آبدار اضافه کرد: در راستای ارتقای سطح آموزش و مهارت دانش آموزان در حوزه گردشگری، تفاهم نامه ای بین آموزش و پرورش و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی منعقد خواهد شد، تا با استفاده از ظرفیت های آموزشی و هم افزایی این دو مجموعه، شاهد ارتقای دانش و فرهنگ گردشگرپذیری باشیم.

به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با تبریک هفته گردشگری به خادمان حوزه گردشگری، با بیان اینکه در تابستان امسال این استان پذیرای ۴۵ هزار خانوار و ۱۸۰ هزار نفر بود، گفت: گردشگرانی که در حوزه فرهنگی سفر می کنند، می توانند سفیران بسیار خوبی برای دعوت دیگر همشهریان خود به استان باشند.

جعفر پاشایی با اشاره به اینکه در سفر، مبدا و مقصد برای گردشگر بسیار مهم است، اظهار داشت: آنچه که در مبداء سفر مهم است منابع مالی و اراده مسافر است اما آنچه که مقصد را جذاب می کند، روابط انسانی و فرهنگ شهر مورد نظر است.

وی از تحولات صورت گرفته در حوزه گردشگری در سال های اخیر به نیکی یاد کرد و گفت: تبریز و آذربایجان توسط مقام رهبری به عنوان سر ایران معرفی شده است و باید شاهد برداشته شدن گام های موثر برای نیل به  اهداف توسعه پایدار در حوزه گردشگری باشیم.

هفته گردشگری در ایران، از پنجم مهر ماه که در سطح بین المللی به عنوان روز جهانی جهانگردی نشاخته می شود، آغاز شده است.

۳۰۳۸/۵۱۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۴۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان

به‌گزارش جام جم آنلاین از گرگان ،  یاسر قندهاری با اعلام این خبر گفت: عنوان این دوره‌ها «قوانین و مقررات بیمه و مالیات»، «مدیریت کیفیت و تأسیسات گردشگری»، «صرفه‌جویی انرژی در تأسیسات گردشگری»، «تسهیلگری و کسب‌وکارهای کوچک در گردشگری» و «بازآموزی راهنمایان گردشگری» است و به شرکت‌کنندگان گواهینامه پایان دوره اعطا می‌شود.


معاون گردشگری استان گلستان خاطرنشان کرد: این دوره‌ها به‌صورت رایگان و با اعطای گواهینامه با همکاری دو موسسه آوای طبیعت گلستان و موسسه نواندیشان نوای بارانک ورکان به‌صورت حضوری و در یک بازه زمانی مشخص برگزار می‌شود.


او یادآور شد: اعتبار دوره‌های مذکور با پیگیری‌های صورت‌گرفته توسط معاونت گردشگری استان از دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جذب شده است.


قندهاری بابیان این‌که آموزش زیربنای صنعت گردشگری است، تصریح کرد: زیرساخت و تجهیزات به‌تنهایی نمی‌تواند خدمات مطلوب و باکیفیت در حوزه گردشگری ارائه کند، لذا دوره‌های آموزشی و نرم‌افزارهای آموزشی بیشتر موردتوجه تأسیسات گردشگری قرار می‌گیرد.


او همچنین با اشاره به اهمیت آموزش کارکنان در حوزه گردشگری افزود: باوجود نیروهای آموزش‌دیده، فعالیت و ارائه خدمت در حوزه گردشگری سهل می‌شود، اما اگر نیروها آموزش ندیده‌ باشند با دشواری‌های زیادی در خدمت‌رسانی مواجه خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • ۷۱۰ آموزگار جدید از ماه مهر تدریس را در مدارس آذربایجان‌غربی آغاز می‌کنند
  • ۶۰ عنوان برنامه طی هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • ۶۰ عنوان برنامه در طول هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • ۳۲۰ دانش آموز برتر استان یزد تجلیل می‌شوند‌
  • ۱۰۰۰ معلم استان سمنان تجلیل می‌شوند
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان