Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@12:22:53 GMT

سه پیش نیاز مبارزه با مفاسد اقتصادی

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۹۵۲۱۲

سه پیش نیاز مبارزه با مفاسد اقتصادی

به گزارش خبرگزاری مهر، داود گودرزی امروز در نشست خبری برگزاری اولین دوره تخصصی مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به سوابق و تجارب چند ساله قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: این قرارگاه، یک قرارگاه ملی و مردمی است که اعضایش از قشرهای مختلف دانشجویی، رسانه ای، تولیدکنندگان، مسئولین و ... هستند که تاکنون هم با مطالبه گری و زحمات این اقشار اتفاقات خوبی در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: یکی از عوامل اصلی که سبب شد جریان مبارزه با مفاسد به نتایج مطلوب خود نرسد این است که طی این چهار دهه به جای فساد با مفسد مبارزه شده و ما همیشه به دنبال مفسد دویده ایم در حالیکه با شناسایی عوامل فسادزا و بستن راه های فساد به راحتی می توانستیم به مقدار زیادی فساد را کاهش دهیم.

وی قرارگاه را بازوی تخصصی، علمی و اجرایی همه دلسوزان کشور دانست و افزود: این قرارگاه در خدمت کلیه مدیران و نخبگان و دغدغه مندان نهادهای حاکمیتی و مردمی کشور است که به واقع خواستار شفافیت و پایان فساد هستند.

گودرزی: راهکار اصلی مبارزه با فساد را شناسایی و رصد کامل سه جریان مالی و کالایی و خدماتی کشور بر شمرد که با برطرف کردن تعارض منافع و اصلاح سیاستگذاری های نادرست و تقویت نظارت می توان آینده روشنی را برای کشور پیش بینی نمود.

دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی در خاتمه اعلام کرد جوانان ایران اسلامی به راهکارهای شفافیت و مبارزه با مفاسد اقتصادی دست یافته اند و ثابت کرده اند که جمهوری اسلامی ایران بن بست ندارد ولی مسئولین هم باید اراده استفاده از راهکارها را داشته باشند و به عنوان نمونه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۵ سال و نیم معطل اجرا نماند یا سامانه ملی املاک و اسکان بعد از ۴ سال همچنان برای اجرایش بهانه تراشی نکنند.

گودرزی مهمترین مطالبه اقتصادی امروز کشور را برخورد قوه قضاییه با افرادی دانست که مسئولیت دارند و به تکالیف و وظایف قانونی خود عمل نمی کنند و سبب مشکلات فراوانی برای کشور مثل قاچاق و واردات بی رویه و بانکداری ربوی و معضلات زیادی برای مردم مثل بیکاری و گرانی مسکن و احتکار و آسیب های اجتماعی شده اند که نفرات و مسئولیت هایشان هم مشخص است.

در ادامه سعید تواناراد، مسئول برگزاری دوره تخصصی مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: این دوره توسط قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی و با همکاری تشکل های دانشجویی و برخی رسانه ها دهم تا دوازدهم مهرماه امسال در تهران برگزار می‌شود و اهداف برگزاری آن شامل ایجاد شبکه‌ای منسجم برای مبارزه با مفاسد اقتصادی، گسترش راهبرد مبارزه‌ سیستمی با مفاسد و مبتنی بر پیشگیری از وقوع فساد و آموزش و تمرین مطالبه‌گری تخصصی در زمینه‌ مبارزه با مفاسد اقتصادی است.

تواناراد با اشاره به اهمیت نگاه تخصصی و علمی به مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: مدت سه روز مباحث محتوایی و کاربردی توسط اساتید متخصص به شرکت کنندگان منتقل خواهد شد و در پایان دوره با برگزاری کارگاه فعالیت، مهارت های شرکت کنندگان محک خواهد خورد و گواهی شرکت در دوره اعطا خواهد شد.

وی گفت: سرفصل‌های دوره تخصصی مبارزه با مفاسد اقتصادی بررسی مباحث تخصصی مفاسد در حوزه‌های قاچاق، زمین‌خواری، سلامت، مسکن، مالیات و... است و در کارگاه‌های مهارتی این دوره توانایی شرکت‌کنندگان در مطالبه‌گری و تشکیل پویش اجتماعی، مهارت‌های حقوقی مطالبه گری، جریان سازی رسانه‌ای و آشنایی با برخی ابزارهای مطالبه گری افزایش خواهد یافت تا پس از پایان دوره به عنوان یک مطالبه گر واقعی بتوانند از حقوق خود و کشور دفاع نمایند.

مسئول برگزاری دوره تخصصی مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: دید شرکت کنندگان نسبت به مبارزه با مفاسد اقتصادی و شفافیت پس از پایان دوره تخصصی و علمی تر خواهد شد و این قابلیت را پیدا خواهند کرد تا با تشکل سازی افراد دغدغه مند حوزه مبارزه با مفاسد را با یکدیگر آشنا و مطالبه گری اجتماعی نمایند.

وی زمان افتتاحیه دوره را ساعت ۹:۳۰ صبح روز چهارشنبه مورخ ۹۸/۰۷/۱۰ در محل مجتمع فرهنگی دانشجویی ۱۳آبان (لانه جاسوسی سابق آمریکا) اعلام کرد.

کد خبر 4733124

منبع: مهر

کلیدواژه: فساد اقتصادی قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی مبارزه با فساد اقتصادی بانک مرکزی ایران قیمت دلار قیمت نفت شرکت نفت آرامکو عربستان وزارت جهاد کشاورزی بازار سهام وزارت صنعت معدن و تجارت هپکو اراک قیمت یورو اربعین 98 بورس قیمت سکه بهار آزادی تولید نفت ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۵۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک با حضور نزدیک به 40 نفر از هنرمندان این حوزه و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در شهرهای سمنان و شاهرود برگزار شد.

در این دوره آموزش تخصصی هنرمندان سفال و سرامیک استان با طراحی بدنه سفال، رفع معایب لعاب، اصلاح و بهینه‌سازی گل و اصلاح کوره و حرارت دهی آشنا شدند.

اولین روز از این دوره آموزشی، با حضور 20 هنرمند سفال و سرامیک شهرستان‌های سمنان، گرمسار، سرخه و مهدی‌شهر، در سمنان و دومین روز آن با حضور 20 هنرمند دیگر از شهرستان‌های شاهرود، دامغان و میامی، در شهرستان شاهرود برگزار شد.

این دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان باهدف افزایش سطح دانش فنی و هنری هنرمندان صنایع‌دستی و ارتقاء صنایع‌دستی استان با همکاری جهاد دانشگاهی استان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان برگزار شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898726

دیگر خبرها

  • جوانان و نوجوانان هدف ترویج معضل بی هویتی قرار داده شده اند
  • دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی برگزار می‌شود
  • افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • معاون رئیس جمهور: پرورش در مدارس مورد کم توجهی قرار گرفته است
  • تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است
  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • تخصیص اعتبار برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • پلمب هر ١١ روز یک واحد صنفی مشاور املاک و خودرو متخلف در کرمان
  • پلمب ۶۵ مشاور املاک و خودرو در کرمان
  • برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان