Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایلنا، همایش بزرگ راهسازان با حضور وزیر راه و شهرسازی و به همت انجمن شرکت‌های راهسازی برگزار شد.

 وزیر راه و شهرسازی در این مراسم ضمن قدردانی از انجمن شرکت‌های راهسازی ایران و گرامیداشت یاد کسانی که تلاش‌های موثری در حوزه سازندگی داشته اند، اظهار داشت: به‌رغم تمام مشکلات اعتباری و کمبود بودجه، برای اعتلای این سرزمین نیاز به سازندگی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: اگرچه در گذشته منابع مالی کافی وجود داشته و به درستی استفاده نشده است اما مرور آن‌ها دردی دوا نمی‌کند.
 
اسلامی با بیان اینکه «حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان، پروژه در دست اجرا قرار دارد» گفت:این پروژه‌ها با استفاده از توان شرکت‌های راهسازی در دست اجرا هستند و همواره بخش خصوصی به عنوان بدنه سازندگی کشور در اولویت قرار دارد.
 
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی در تلاش است یک سطحی از روابط و تعاملات را برای اعمال کمترین میزان دخالت در مدیریت طرح‌های عمرانی و پروژه‌ها به وجود آورد.
 
تخصیص‌های نامربوط بازگردانده می‌شوند
 
وی خاطرنشان کرد: در مدتی که من در سنگر راه و شهرسازی خدمتگذاری می‌کنم، تلاش شده تخصیص‌های نامربوط بازگردانده شود. در باقی موارد نیز با صبر و منطق از مداخلات جلوگیری شده و این روند ادامه دارد.
 
اسلامی با اشاره به پیگیری‌های در دست انجام برای ایجاد منابع مالی پایدار در راستای توسعه حمل‌ونقل بیان داشت: خوشبختانه صندوق توسعه حمل‌ونقل مصوب، ابلاغ و منابعی نیز برای آن دیده شد و امیدواریم در سال‌جاری تاسیس شود.
 
وی افزود: سرفصل‌هایی نیز برای آن دیده شد تا به عنوان یک ذخیره اعتباری از طرح‌های عمرانی پشتیبانی کند.
 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مساله اسناد خزانه و نرخ تنزیل آن نیز تاکید کرد: باید در پیشبرد برنامه‌ها به گونه‌ای مشارکت کنیم که  مرتکب حق‌الناس نشویم. در مقابل نیز از آنجایی که اسناد خزانه بیت‌المال محسوب می‌شود، آیتم نویس‌ها هم نسبت به بیت‌المال ملاحظه داشته باشند.
 
اسلامی با اشاره به قرار گرفتن ساخت و توسعه راه‌آهن‌ در قانون مشارکت‌های احداث زیرساخت‌های حمل‌ونقل اظهار داشت: اخیرا موفق به دریافت مصوبه انعقاد قرارداد مشارکت در اجرای پروژه اتصال بیرجند به راه آهن بافق- مشهد شدیم و تعداد دیگری نیز در راه است. لذا شرکت‌های راهسازی می‌توانند با تشکیل کنسرسیوم و مشارکت با بانک‌های توانمند در پروژه‌های ریلی مشارکت کنند.
 
وی با تاکید بر بالا بردن اولویت‌های اجرایی آزادراه‌ها در کریدورهای داخلی، افزود: مناطق دو و سه آزادراه تهران-شمال نیز باید تکمیل شوند و ظرفیت جاده‌ای برای دسترسی مردم به شمال کشور افزایش یابد. جاده ساحلی شمال هم  یک پروژه بزرگی است که اگر در قالب یک پکیج سرمایه‌گذاری با کارکرد‌های جانبی آن دیده شود، به عنوان یک سرمایه‌گذاری ارزشمند، بازده مالی بالایی در بر داشته باشد.
 
ثبت رکورد پیشرفت فیزیکی ماهانه ۵ درصد در قطعه ۳ آزادراه تبریز-مرند-بازرگان
 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت فیزیکی قطعه ۳ آزادراه تبریز-مرند –بازرگان بیان داشت: به‌رغم اینکه پیش‌بینی ‌ما پیشرفت فیزیکی ماهانه ۳ درصد بود، اما به همت کنسیرسیوم متشکل از پیمانکاران داخلی الان رکورد پیشرفت فیزیکی ماهانه ۵ درصد ثبت شد. دو قطعه دیگر نیز در این آزادراه باید با سرعت شروع شود.
 
اسلامی استفاده از فرصت صادرات خدمات فنی –مهندسی را مهم برشمرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده در حوزه بین‌الملل زمینه‌های همکاری جدیدی در روابط با کشور‌های مختلف از جمله ترکمنستان و سوریه ایجاد شد و بخش خصوصی ایران می‌تواند از این فرصت استفاده کند.
 
وی با تاکید بر اینکه «باید همه با هم با صبوری و همدلی به صورت متحد از این مقطع با موفقیت عبور کنیم.» یادآور شد: خوشبختانه پروژه‌ها فعال هستند و تمام تلاش ما جلوگیری از تعطیلی کارگاه‌های عمرانی است و به این اقدام اهتمام ویژه داریم.
 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی آزادراه تهران شمال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۹۵۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ۱۰ نقطه حادثه‌خیز آذربایجان شرقی تا پایان سال‌جاری

ایسنا/آذربایجان شرقی وزیر راه و شهرسازی گفت: ۷۲۵ نقطه حادثه خیز کشور و ۱۰ نقطه در این استان رفع شده و ۱۰ نقطه دیگر نیز امسال در دستورکار قرار گرفت.

مهرداد بذرپاش، عصر جمعه، هفتم اردیبهشت ماه، در پایان سفر یک روزه خود به آذربایجان شرقی،  با بیان اینکه پیشرفت خوبی را در پروژه کنارگذر ایلخچی شاهد هستیم، گفت: محورهای مواصلاتی، آزادراه تبریز-زنجان مشکل جدی دارد و سرمایه گذار شریک این پروژه برای رفع مشکلات ورود نمی‌کرد که در این راستا تصمیم گرفتیم خودمان وارد شویم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در مسکن، بخش قابل توجهی زمین تامین شده و شهرهای مرند و مراغه که کمبود زمین دارند با توافق از طریق ماده ۱۰ قانون جهش تولید حل می‌شوند. تاکید شده که هرجا نیاز به الحاق محدوده شهری باشد صورت گیرد. 

وی با اشاره به اینکه اضافه شدن هزار و ۴۰۰ هکتار زمین روستاییبا به طرح نهضت ملی مسکن باعث رشد قابل توجه این طرح شده است، ادامه داد: منتظر خبرهای خوبی در ماه‌های آتی هستیم.

بذرپاش از تخصیص هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های راه‌های استان در سفر امروز خود خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: قطعه ۶ آزادراه تبریز-ارومیه با تزریق مالی از طریق ماده ۵۶ و ردیف بودجه و قیر رایگان تقویت خواهد شد.

وی بیان اینکه یک رام قطار به مسیر خاوران تهران اضافه می‌شود، اذعان کرد: محور مراغه-هشترود در مراحل پایانی قرار دارد و در عرض چند ماه آینده آماده افتتاح می‌شود. باند رفت محور تبریز_صوفیان سریعتر به اتمام رسیده و باند برگشت تا هفته دولت افتتاح خواهد شد.

وی از تمدید تخفیف ۵۰ درصدی در عوارضی آزادراه تبریز_سهند تا پایان سالجاری خبر داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • دعوت رئیس شورای شهر از سرمایه‌گذاران برای حضور در میمند
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست
  • توسعه و بهسازی بزرگراه های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • رفع ۱۰ نقطه حادثه‌خیز آذربایجان شرقی تا پایان سال‌جاری